Dit. Ik heb chronisch slaaptekort omdat ik in de avond opleef en gewoon niet lukt eerder te slapen. Maar wel elke ochtend vroeg opstaan vanwege kinderen en werk. En dan 1x in de zoveel tijd ben ik zo moe dat ik toch een keer eerder in slaap val.
Ik ben ook een gedwongen ochtendmens. Ik heb vriendinnen (wel met kinderen) die al rond 8u naar bed gaan. Dat lukt mij gewoon niet om in zoân ritme te komen.
Misschien deels ook omdat ik het fijn vind om s avonds ook wat tijd voor mijzelf te hebben nadat kinderen op bed liggen.
Bewonder jij mensen die heel creatief zijn?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zou je jezelf creatief noemen?
- Totaal
- Totaal niet
- Minder dan gemiddeld
- Meer dan gemiddeld
0 stemmers
Ik kreeg net op insta een reel van iemand voorgesteld die vroeger ook op ellegirl zat en kunstenaar is en van alles zelf kan maken en ik ben dan echt zo onder de indruk. Heb ook best wat vriendinnen die zelf kleding, meubels en/of servies maken en dat vind ik ook ziek indrukwekkend, hoewel het niet uniek is ofzo.
Vooral ook als ze ook gewoon goed kunnen ontwerpen. Ik ben plagiaatcreatief en stikjaloers op mensen die echt van a tot z iets kunnen uitdenken.
Mijn ouders zijn mega creatief en kunnen echt heel veel van ontwerpen tot uitvoeren en met allerlei materialen. Mijn zus ook.
Ik kan die prompten doorgeven aan mijn handen, maar ze praten niet dezelfde taal.
OMG plagiaatcreatief is ![]()
Maar als iemand die eigenlijk altijd in de ideeĂ«nfase blijft (en dan echt alleen een vaag plan, zeker niet a-z) ben ik ook al onder de indruk van mensen die gewoon iets goed kunnen namaken of ja ĂŒberhaupt iets of veel uit hun handen krijgen.
Gewoon doen zeg maar vind ik ook knap, vriendinnen zeggen dan ook van âgewoon beginnen en gaanâ alsof het super simpel is en dat is natuurlijk in de kern zo maar toch vind ik dat hele proces heel lastig en het indrukwekkend als mensen dat wel gewoon doen.
@Moa ahhh ook mooi verwoord
Ik zou mân kinderen prima in bed laten liggen of op hun kamer chillen tot hoe lang ze willen maar wij moesten van mân ouders in het weekend wel altijd voor 12 uur âs middags aangekleed zijn als we beneden wilden chillen. Snap op zich ook wel dat als je zelf gewoon fris gedoucht en aangekleed bent dat je na een bepaald tijdstip geen zin meer hebt in die ongewassen puberlijven met hun slaap haar op je bank.
Mijn ouders lagen gewoon nog in bed met koffie en ontbijtkoek ![]()
Ik heb dit dus nog altijd bij mijn eigen moeder. Die is kleermaakster en kan van a tot z iets maken en ik ben daar na al die jaren nog steeds zo van onder de indruk en zou dat ook zo graag willen. Ik kan nog niet eens een zoom in een broek maken bij wijze van en zij bedenkt iets en kan het zo maken.
Vooral in de godsamme waarom heb ik dit niet bedacht
En dan zijn het meestal kleine ideetjes en technieken die heel leuk uitpakken.
Dus dan maar op de steal like an artist route gaan. Want elk concept is wel een keer bedacht, maar de uitwerking kan nog uniek zijn.
Ik zou mezelf wel als âcreatiefâ bestempelen, maar haha ik zeg dit ook altijd tegen mensen. Want uiteindelijk is dat het ook wel Ă©cht. Maar een goed idee bedenken/een creatieve oplossing voor iets is ook al gewoon creativiteit he. Je hoeft het niet per se uit te kunnen werken van A tot Z.
Ik heb eerder ook al eens een (per ongeluk) verhitte discussie gestart hier over het begrip âcreativiteitâ, omdat ik vind dat iets sec kunnen maken niet per se creatief is. De meeste mensen kunnen wel zinnen maken/woorden op een logische manier achter elkaar zetten/schrijven (= niet per se creatief), maar als je echt een verhaal gaat verzinnen wordt het creatief. Dus ik vind een kledingstuk maken waarbij je stap voor stap een patroon volgt eerder een vaardigheid, en als je dan zĂ©lf keuzes gaat maken over kleur/stof/details dan wordt het voor mij creativiteit. Ik denk dat veel mensen dat wel in zich hebben, of je nu wel of niet de vaardigheid hebt om dingen te maken met je handen.
Edit: en het goede nieuws is: een vaardigheid kun je gewoon leren! De 1 zal daar beter in zijn dan de ander, maar met oefening is veel echt wel bereikbaar. Ik denk alleen dat mensen soms verwachten dat al die creatievelingen die ze volgen op insta dingen spontaan kunnen. Maar daar zit ook gewoon jarenlang ploeteren, uitproberen en mislukken achter. Dus je moet vooral een beetje discipline hebben en doorzetten, ook als je na een jaar pottenbakken nog steeds geen vasen van een halve meter hoog maakt ![]()
Vind je string/brazilian bikinibroekjes ordinair?
- Ja
- Nee
- String wel, brazilian niet
0 stemmers
En draag je ze zelf?
- Ja
- Nee
- Brazilian wel, string niet
- String wel, Brazilian niet
0 stemmers
Eet jij nog het (zelfde type) eten waar je eerder ziek van bent geworden?
- Nee, verbannen uit mijn leven
- Nee, maar wie weet ooit weer
- Ja, nergens last van
- Ja, na een tijdje had ik er wel weer trek in
0 stemmers
Heb je shortcuts/opdrachten ingesteld op je iphone?
- Ja heel handig namelijk deze:
- Nee want heb geen iphone
- Nee want ik heb geen idee wat dit is
- Ja maar is eigenlijk niet zo handig
0 stemmers
Maar Sambuca komt mân huis niet meer in, dat kan ik niet eens zien zonder kokhalsneigingen ![]()
Omg ja hou op ![]()
Ik vind anijs sowieso zoo smerig
Ben echt nog nooit ziek geworden van eten volgens mij?
Oh ja dat kan ook nog. Kon me dat gewoon niet voorstellen
.
Ik heb eigen fotoâs of fotoâs van pinterest als pictogrammen voor apps. En zo ook pictogrammen die linken aan onze hue lampen om ze aan en uit te zetten.