In de dtp/dtk prik (heeft denk ik iedereen hier wel gehad)
Haha ohja
Ik kreeg hem ook aangeboden toen ik in België in dienst ging en toen een medische keuring kreeg. Maar geen idee of dat daar normaal is of dat dat alleen voor buitenlanders was hahaha
Ik zou als Belgen ook vrezen voor de ziektes die die Nederlanders meebrengen
Is voor iedereen.
Ik krijg mijn tetanus prik via mijn werkgever om de 10 jaar.
Ik moest idd ook even in quarantaine met alle honden uit Engeland
Ik ben nog 3 keer extra geprikt naast het vacccinatieprogramma. 1. Ben een keer in een spijker gaan staan, 2. Onder uitgegaan met de skelter en 3. Nog iets van een val. Prik 1 stond niet in mijn medisch dossier of mijn gele boekje want die was niet mee toen ik in het buitenland geprikt werd. Dus ik zie het maar als dubbele bescherming want prik 2 was onnodig
Ja een paar jaar gelden ik was van zo’n hele lage heuvel in een half pipe af gegaan met mijn rolschaatsen en toen viel ik op mijn achterhoofd. Toch even langs de dokter gegaan en toen kreeg ik een tetanusprik. De oude was allang verlopen. Nu heb ik en reminder in mijn telefoon staan voor wanneer het weer 10 jaar gelden is.
Ik heb hem 2x als volwassene gehad, maar dat ging niet om de tetanus.
Je krijgt als zwangere een kinkhoestprik aangeboden, en dat is dan in de praktijk de dkt die kinderen ook krijgen omdat er geen losse kinkhoestprik is, dus dan zit je tetanus ook meteen weer goed ![]()
Oh dan had ik die tetanusprik helemaal niet gehoeven want ik heb alle prikken genomen die me aanboden werden toen ik zwanger was.
Het zat in een van mijn reisvaccinaties.
Vinden jullie ook dat het de laatste tijd qua temperatuur veel warmer aanvoelt dan dat het qua graden is?
- Ja
- Nee
- Geen idee
0 stemmers
Het is vandaag 11 graden hier nu en bewolkt en toch voelt het warmer aan, en ik hoor dat meer!
Ja ik liep net buiten en mijn vingers waren koud maar de rest van mijn lijf registreert het niet ofzo?!
Ik vind het juist veel koeler aanvoelen. Er staat dan ook 14 graden ‘maar voelt aan als 10’ ![]()
Ik vind het juist frisser. Die stomme wind elke keer verpest alles.
Wat ga je vandaag doen/heb je gedaan?
- Oranjetompoes eten
- Oranje dragen
- Koningshuis op tv kijken
- Naar de vrijmarkt om te kijken/kopen
- Zelf dingen verkopen op de vrijmarkt
- Een kind die vals een instrument bespeelt geld geven
- Dronken worden
- Naar een festival
- Oranjebitter drinken
- Spijkerpoepen, sjoelen of andere vergelijkbare spelletjes
- Nog iets anders namelijk
- Niks van dit alles
0 stemmers
Ik heb 'm als tiener nog een x gehad na een val met mijn skates. En ik heb 'm onlangs preventief laten zetten vanwege mijn werk bij de konijnenopvang. Daar wordt nog wel eens gekrabd en gebeten.
Als jij een studieschuld hebt (gehad), los jij die helemaal af of is/wordt een deel uiteindelijk kwijtgescholden? (ik bedoel dus niet het deel dat in gift omgezet wordt of een toekomstige pech-regeling oid, maar of je je schuld gaat aflossen binnen de 15/35 jaar met je maandelijkse betalingen naar draagkracht en eventuele extra aflossingen)
- Ja ik heb deze helemaal afgelost
- Ik ga deze (waarschijnlijk) helemaal aflossen met eigen geld
- Ik ga deze (waarschijnlijk) helemaal aflossen met hulp van iemand anders
- Ik ga deze (waarschijnlijk) niet helemaal aflossen
- Ik weet het nog helemaal niet
- Anders
0 stemmers
Ik moet nog een jaar of 5 krom elke maand maar dan is ie echt afgelost ![]()
Ik doe vooral alsof heel die schuld niet bestaat. Maar ik neem aan dat wat maandelijks wordt afgeschreven genoeg is om de schuld binnen die 35 jaar volledig af te lossen.
Dan wordtie toch gedeeltelijk kwijtgescholden? Volgens mij moet je 10 of 15 jaar aflossen en daarna wordt het een gift? Of heb ik dit verzonnen?
Edit: ik zie het nu, het zijn twee verschillende regels. Wat heftig die 35 jaar!