Stel je persoonlijke vraag #58

Dan maar naar Ierland verhuizen: Ierland voert basisinkomen voor kunstenaars in | NPO Klassiek

1 like

@babushkababy ik heb meermaals een burnout gehad en zit er momenteel in.

@Vaiana ik heb wat dingen van de abbey yung methode gekocht maar ik heb de focus niet dat allemaal uit te zoeken laat staan uit te voeren. Dus niet echt. Ik gebruik de producten wel. Ik bedenk ook altijd pas onder de douche dat ik ook die pre shampoo best even in had kunnen doen.

@dblauw ik heb eerst social work en toen de pabo gedaan. Toen ging ik voor de klas staan en werd ik doodongelukkig en daarna ben ik als buurtwerker gaan werken en daar ligt echt m’n passie.
De pabo was echt een waste eigenlijk want ik zie mezelf niet meer voor de klas staan.

2 likes

Zit jouw haar ook beter als het al wat vettiger is?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Mijn haar zit voor geen meter als het net gewassen is.

1 like

Bij mij is het nooit wat vettig lijkt het. Het is of schoon en net gewassen, of je kan er een ei opbakken. Echt van 0 naar 100 overnight bij mij

10 likes

Haha dit precies

Hoe is het met je herstel?

Ah ik voel me echt een one-issue forummer de afgelopen paar weken, maar het was zo’n groot ding in mijn leven haha😅

Super lief dat je het vraagt! Maar het gaat echt heel goed. De narcose viel me alles mee en het herstel ook. Moet natuurlijk nog wel wat rustiger aan doen, maar kan echt vrijwel alles weer (op zwaar tillen, zwaar huishouden etc.) na.

8 likes

Dit is een lijst met producten die in Nederland te koop zijn in alle prijsklassen:

En ik heb een keer de uitleg met wat en wanneer uitgetypt:

5 likes

Heb jij een papieren verjaardagskalender?

• Ja
  • Nee
  • Nu niet meer wel gehad

0 stemmers

Streep je namen door als je niet meer met bepaalde mensen om gaat?

• Ja
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

Heb je nog altijd dezelfde verjaardagskalender of al eens een nieuwe gekocht?

• Nog steeds dezelfde
  • Al wel eens een nieuwe gekocht

0 stemmers

1 like

Ik schrijf alle namen met potlood dus als iemand uit mijn leven verdwijnt kan ik diegene weggummen :joy:.

15 likes

Slim! Ik zat net wat te googlen over verjaardagskalenders en ik vind deze reddit pagina ook wel grappig https://www.reddit.com/r/thenetherlands/comments/1r20ruc/hoe_werkt_een_verjaardagskalender_precies/ (vooral die opmerking over de verjaardagskalender houdbaarheidsdatum na overlijden. Dan klinkt zo’n kalender best gemeen/ongezellig)

2 likes

met elke nieuwe levensfase (lees: samenwonen met iemand anders of juist weer alleen wonen haha) koop of krijg ik een nieuwe

oké nu klinkt het alsof dit heel vaak is gebeurd maar wel vier keer ofzo haha

1 like

Ik heb nadat ik facebook heb verwijderd een verjaardagskalender gekocht en ook nog eens ouderwets op het toilet gehangen. Vergeet nu veel minder verjaardagen :smiley:

2 likes

Haha nee maar mijn moeder heeft wel de vreemdgaande ex van mijn zusje weggetippext

6 likes

Ik wil al jaren een nieuwe, maar op de oude staat mijn vader nog. Die is inmiddels overleden en ik wil geen verjaardagskalender waar hij niet opstaat, maar een nieuwe kalender en de naam van een overleden persoon erop zetten, vind ik ook gek.

5 likes

is dit echt zo gek? Mijn moeder heeft mijn opa (haar vader) ook gewoon op de nieuwe kalender gezet. Dierbare blijf je toch herdenken :heart:

4 likes

Bij mijn schoonfamilie staan alleen mijn man en kind op de kalender die pontificaal in het toilet hangt. Ze maken graag een statement

3 likes

Ik heb er nog nooit eentje gehad en dat komt doordat ik niet weet wie ik er dan wel of juist niet op moet zetten. Zet je vroegere vrienden/nu meer goede kennisen erop? Sterfdata? Overleden mensen?
Te moeilijke vraagstukken. Ik houd het op mijn digitale agenda met de naam + jarig + geboortejaar + een jaarlijkse herhaling

1 like

Ik zet overleden personen die me dierbaar zijn er gewoon weer op! Zo blijft diegene toch nog zichtbaar in je leven.

Bij mij staan er inmiddels ook dooie op en bij sommige zet ik ze op hun sterfdag erop met een kruisje erachter

4 likes

Ja, dat mag iedereen natuurlijk voor zichzelf beslissen, maar voor mij voelt het gek om overleden personen op een nieuwe kalender te zetten.

3 likes