Dicht sinds ik een huis woon zonder centrale verwarming
Haha mijn vader zei altijd âwe stoken niet voor de vogeltjesâ. Ik heb hem in de herfst en winter dicht en in de lente en zomer vaak open.
Dicht als de kachel aan staan.
Open als er bezoek is e.d. zodat de katten naar boven kunnen vluchten.
Winter dicht en zomer open
Het liefst dicht maar door mn kat die niet kan kiezen vaak open anders staat ze om de twee minuten bij die deur
Ik sta vanmorgen was op te hangen en zat me opeens iets af te vragen
Sokken:
- Hang ik per paar op het rekje
- Hang ik door elkaar op het rekje
- Doe ik in de droger
0 stemmers
Open, zodat de katten door het hele huis kunnen spelen.
Per paar aan zoân octopus van IKEA
Oh dat is ook slim dan hou je natuurlijk ruimte op je rek over
Vind het ook makkelijker met die kleine kindersokken en als het opeens gaat regenen kun je ze in een keer binnen hangen.
Ok ik heb even een dilemma. Ik ben een paar maanden geleden verhuisd naar een klein appartementencomplex (totaal 20 woningen oid) met balkon. Het is zoân vrij balkon dus ik kan buren beneden zien zitten.
Nu heb ik een buurman een verdieping lager die nu voor de 2e keer in 2-3 weken een mini barbecue aanzet op zn balkon als verwarming. Dat geeft echt een gigantische rooklucht die door het ventilatierooster heen komt. Dus ik moet echt alles dichthouden anders stinkt mn hele huis.
Wat vind jij hiervan?
- Prima toch
- Heel af en toe een keertje is ok maar niet echt chill
- Echt niet ok, hou rekening met je buren
0 stemmers
Zou je er iets van zeggen?
- Nee, zoiets hoort er een beetje bij als je in een appartementencomplex woont.
- Nee, zou ik niet durven, misschien is dit gewoon normaal hier.
- Ja, ik zou aanbellen.
- Ja, ik zou ze roepen via het balkon.
0 stemmers
Huidige situatie:
Vorige keer me lopen opwinden maar niks gezegd.
Nu was ik op mn balkon dus ik heb geprobeerd hun aandacht te trekken (âBuurman? Hallo! Hierboven!â) maar ze hoorden me niet
of negeerde me haha. Maar nu voelt t zo overdreven om helemaal naar beneden te lopen en aan te bellen
misschien doen ze dit al jaren en ben ik echt een zeikwijf
Ik vind barbecuen op een balkon echt aso en gevaarlijk dus zou er wel wat van zeggen
Ik vind aanbellen juist laagdrempeliger dan âschreeuwenâ vanaf je balkon. Als je aanbelt kun je ook een normaal gesprek voeren toch? Ipv over en weer staan roepen naar elkaar.
Oh ja vind ik ook hoor, maar ik had gehoopt dat ie me met alleen een âhoi!â al zou zien en horen en dat je makkelijk een gesprek kon hebben. Wist niet dat de akoestiek zo slecht was, dus toen heb ik t opgegeven, was ook niet van plan over en weer te schreeuwen haha
Mn twijfel zit m dus vooral in: dit doen ze vaker, blijkbaar heeft niemand van de buren er iets van gezegd, dus misschien is dit gewoon hoe t hier gaat ofzo ![]()
Hier staat in het huishoudelijk reglement gewoon dat barbecueën op het balkon niet mag, naast overlast ook brandgevaarlijk. Zou gewoon aanbellen en aankaarten dat je er overlast van hebt en indien van toepassing het ook gewoon niet is toegestaan.
Iemand pakt een doos uit een pakketkluizenwand, doet de inhoud in een tas, en doet de lege doos terug in de kluis.
- Doe ik (soms) ook
- Doe ik niet
- Vind ik prima
- Vind ik raar
- Vind ik aso
0 stemmers
In de meeste appartementencomplexen mag je niet bbqen op het balkon ivm brandgevaar en overlast aan buren, dus ik zou je contract er eens op naslaan! Ik had ook een buurman die dit deed, was zo hatelijk (vooral als ik net mân was buiten had gehangen)
zou dit er echt (direct) niet bijzeggen, je kan gewoon zeggen dat je er last van hebt toch en dan eerst maar eens zien hoe er gereageerd wordt. echt karen-y betweterig om met een vingertje de regels er meteen bij te halen, jaag je mensen eerder mee tegen je het harnas in. je kunt de regels er altijd later nog bijhalen als het nodig blijkt.
maar @Acquiesce ze gebruiken het als verwarming??? en niet om te bbqen?
Klopt, ik dacht eerst dat het een soort vuurkorf was, maar nu zag ik dus dat het gewoon de bak van een bbq is met kolen, zonder rooster met eten erop (of inmiddels wel nu, kan ook
) Ze zitten er ook met gedekte tafel en rode wijn dus denk dat ze het gewoon een gezellig sfeertje vinden zo oid?
Ik was alleen bezig met de stank en had nog niet zo stilgestaan bij brandgevaar. Ik ga er nog even het huisreglement van de VvE op naslaan. Ga er nu niets meer van zeggen (zit al in pyjama), als t weer gebeurd bel ik aan met in eerste instantie idd âik heb er last vanâ, en als ze lastig doen nog evt wijzen op de VvE regels.
Ben benieuwd ![]()
Ja dit en als je een beetje oké buren hebt willen ze ook geen overlast voor jou veroorzaken en kom je er dus prima uit.
@Acquiesce is het niet gewoon een opwarmende bbq als ze met een glas rood aan een gedekte tafel klaarzitten? Een bbq rookt vaak ook het hardst als je de kolen net hebt aangestoken. Zou wellicht morgen even langslopen en het aankaarten.