Stel je persoonlijke vraag #59

vooral ten opzichte van minderheden is mijn ervaring. ik ken er best veel en ze zijn allemaal racistisch eigenlijk. bij mijn bijbaan had ik vaak refocollega’s. en zij gingen heel vaak moslims of zwarte mensen bijv volgen op de camera’s (was in een winkel) zonder dat die verdacht gedrag vertoonden oid, ze behandelden die klanten ook echt minder goed dan witte mensen en andere refo’s behandelden ze het beste. en 1 iemand wilde nooit helpen met kerstversiering omdat dat niet refoproof was maar toen vervolgens een meisje niet bij de rookworsten wilde staan omdat ze moslim was maakte hij er een drama van. omg en er was ook een meisje en zij maakte altijd al haar werkstukken en presentaties over moslimextremisme, zo typisch. maar zij hadden echt altijd zulke dingen. dit geldt vast niet voor iedereen maar dit is wel mijn ervaring dus eigenlijk kijk ik ook op refo’s neer hierdoor sorry

5 likes

:joy::joy: wat een grap

ja dit was standaard elk jaar een ding, hij weigerde te helpen met de kerstboom of versieren van de winkel of de spullen uitpakken en in de schappen leggen. op zich prima want we hadden genoeg andere mensen maar WAAROM heb je dan 0 begrip voor iemand die ook vanwege religie niet met varkensvlees wil werken? echt zo hypocriet

3 likes

Even los van alles maar hoe is bier zuipen en carnaval vieren een manier om het geloof te vieren dan

1 like

Dit wilde ik ook zeggen @Kastanjeboom, ik zou in Nederland wel eens een steekproef willen doen onder carnavalsvierders wie daar zijn om het geloof te vieren :smile: Misschien is dit nog wel (meer) zo in Zuid-Europese en -Amerikaanse landen.

Edit: Als christen vind ik het altijd verdrietig om te lezen hoe negatief het beeld van christenen op dit forum is :pensive:

6 likes

niemand zegt toch iets over christenen in het algemeen?

7 likes

Dat klopt, en dat komt door de ontkerlijking in Nederland. Je zou dezelfde vragen kunnen stellen bij andere tradities of feestdagen. Denk aan sinterklaas, sint maarten, pasen, enz.
Wat carnaval waardevol maakt is dat iedereen, jong en oud, rijk of arm, het samen komt vieren. En dan heb ik het even niet over het carnavalstoerisme van buitenaf.

Maargoed ik zie religie vooral als een plek van samenkomst, het hebben van een gemeenschap of netwerk. Het geloof komt door de ontkerkelijking meer en meer op de achtergrond te staan.

4 likes

Ik snap niet wat dit met carnaval te maken heeft?

4 likes

Stel je voor je bent spion en de vijand zet je onder druk, duurt het lang voor je breekt?

• Nee echt instant
  • Nou vrij snel
  • Zou het best kunnen volhouden even
  • Ik breek niet

0 stemmers

Ik denk echt dat ik heel makkelijk compleet breek

1 like

Ik heb voor mijn werk een tijdje geleden een screening moeten doen en dat is met name om te checken of je banden met gekke groepen of landen hebt, maar ook of je makkelijk chantabel bent (bijv met schulden of verslavingen of iets in je verleden). En ik zat dat allemaal in te vullen met het idee van lol, ik heb een kind. Ik geef je alle geheimen + bonus zodra iemand met kwade bedoelingen ook maar suggereert dat ze weten dat hij bestaat. Ik ben echt totaal onbetrouwbaar.

19 likes

Heeft het niet, ik wilde alleen niet dubbelposten.

@Vuile_bitch Nee, nu gaat het specifiek over refo’s, maar volgens mij heeft het beeld van hen wel degelijk te maken met hun geloof.

1 like

Je hoeft geeneens druk erop te zetten. Als je het netjes vraagt, geef ik gelijk antwoord.

Nog een reden dat ik nooit in de politiek ga. Ik zou ontzettend geliefd zijn onder de journalisten met mijn waffel

7 likes

Ik wil echt zeggen dat ik fucking hard en sterk ben. In mijn innerlijk dialoog win ik ook elk argument met vertrouwen.
In de realiteit krijg ik al tranen in mn ogen als iemand zn stem verheft en ben ik elke dag wel een keer bang dat ik dood neerval.

Ze meoten er bij mij gewoon een biertje in gooien, lul ik alles bij elkaar

10 likes

Basisschool reünie

• Leuk
  • Alsjeblieft zeg nee

0 stemmers

Middelbare school reünie

• Het heeft iets tragisch dat mensen daar heen willen
  • Het is leuk!

0 stemmers

1 like

Liever een reünie van je

• Basisschool
  • Middelbare school

0 stemmers

2 likes

Allebei echt afschuwelijk

27 likes

Beide niet, boeit me echt nul wat die mensen doen

24 likes

Vaak gehoord helaas op m’n afdeling. Mensen boeien t gewoon niet. Lekker een snelle bevalling denken ze dan. Zo’n kleintje (die dan slecht drinkt en naar de neonatologie moet :face_with_symbols_over_mouth:). Gwn een excuus om niet aan hun verslaving te werken.

3 likes

Boeit mij totaal niet. Ik zou alleen eerder voor middelbare school kiezen omdat ik nog steeds een paar vrienden van uit die tijd heb. Dus dan zou ik gewoon daarmee kletsen.

Meer omdat ik sowieso de helft al niet meer voor de geest kan halen😂 Beide zou ik niet heengaan.

3 likes