Stel je persoonlijke vraag #59

De discussie wordt voortgezet vanaf Stel je persoonlijke vraag #58 - #5227.

Eerdere discussies:

reactie op @Zemraluani over ariana grande haar foto

late reactie/oude post maar ik vind het met anorexia (voor mezelf) altijd zooo moeilijk dat het ook een soort competitief is en er allemaal geheime dog whistles en body- en maaltijdchecks en krochten van het internet zijn waarin (voornamelijk) meisjes en jonge vrouwen elkaar laten zien hoe dun ze zijn en elkaar stimuleren om nĂłg uitgemergelder te worden terwijl YOU WILL FUCKING DIE!!!

in vergelijking met andere psychische aandoeningen is dit zo raar, alsof mensen met depressie massaal een verwaarloosd huis laten zien en een wedstrijdje doen wie er het langste in bed kan liggen. en dat is nog niet eens echt gevaarlijk. of mensen met verslavingen de hoeveelheid crack posten die ze die dag hebben gerookt en trots met hun pijpjes en uitkookstash op de foto gaan, tellen hoelang ze al wakker zijn, en dat celebrities dat dan ook zouden doen én er allemaal mensen zijn die dat verdedigen en vinden dat het misogyn is om te zeggen dat dat nogal zorgelijk is en levensgevaarlijk kan zijn voor jonge mensen.
als je ariana grande in zulke situaties zou plaatsen is het nog fucking bizarder dat ze al maanden rustig pro ana content aan het plaatsen is en de rode lopers meer en meer (minder) gevuld worden met gevaarlijk dunne vrouwen.

36 likes

welke vind jij leuker? ik vind dat altijd zo’n stomme discussie dus goede reden om hem zelf te starten looool

• honden
  • katten
  • ik vind allebei leuk en ik vind het stom dat er altijd een competitie van gemaakt wordt
  • ik vind allebei niet leuk

0 stemmers

1 like

Helaas ben ik voor veel honden bang, maar dit komt omdat de meeste mensen hun hond niet opvoeden. Ik vind honden in films vaak wel weer leuk :joy:

4 likes

Allebei leuk, maar katten toch leuker.

10 likes

Ik vind honden leuker dan katten, maar ik vind het wel stom dat er zo’n ding van wordt gemaakt: dat “ben jij een hondenmens of een kattenmens?” een sociaal geaccepteerde vraag is en men verbolgen kan raken over het antwoord. Niemand is daarentegen verbolgen als je olifanten leuker vindt dan tijgers ofzo.

7 likes

ja dat bedoel ik inderdaad! ik heb zelf een kat en ik weet niet of ik ooit een hond zou willen. maar die heeeele discussies van wat ben jij en ‘ja maar honden dit’ ‘nee katten dat’ vind ik gewoon zo stom. het zijn gewoon totaal verschillende dieren en ze zijn allemaal leuk

4 likes

Allebei stom. Katten krabben en poepen in mijn tuin. Honden stinken en kwijlen. En de meeste baasjes zijn nog erger :grimacing:

3 likes

Wat zeg je meestal als je iemand op whatsapp feliciteert met z’n/haar/hen verjaardag?

• Gefeliciteerd
  • Van harte gefeliciteerd
  • Van harte
  • Feliciflap of zoiets
  • Hiep hiep hoera
  • Proficiat
  • Happy birthday
  • Nog iets anders

0 stemmers

3 likes

Gelukkige verjaardag

4 likes

Wat je zegt ben je zelluf :rage:

Met je kont door de helft

3 likes

Ik heb echt zoveel mensen in mijn omgeving die proficiat zeggen en ik vind dat zo’n stom woord. Zo kil en zakelijk en afstandelijk ofzo, echt alsof het een moetje is om iets te zeggen omdat iemand jarig is maar je het eigenlijk liever niet doet omdat je feliciteren voor aanstellers vindt ofzo haha. Net als ‘de beste wensen’ met nieuwjaar, zo generiek en nietszeggend. Zeg gewoon wat je iemand wenst namelijk een gelukkig/gezond/mooi/goed/whatever nieuwjaar, dan klinkt het nog gemeend.
Ok geen idee waar deze heftige gevoelens rondom woordkeuze en wensen vandaan komen haha het zit me hoog blijkbaar :sweat_smile:

23 likes

Ik stuur 20 irritante memes en glitter gifjes als het mijn ouders, zusje of vrienden zijn. En bij collega’s gefeliciteerd.

@Junebug85 ik vind dat ook heel kut, alsof mensen het dan niet menen :joy:

11 likes

De enige reden dat happy birthday het net wint van van harte gefeliciteerd, is omdat ik vaker ook Engelstaligen feliciteer maar het is denk ik 50/50.

Maar eerlijk, gefeliciteerd, van harte (zo los) en gefeliciflapstaart (sorry) komen ook voorbij. Ben allang blij als ik het ĂŒberhaupt onthouden heb om te feliciteren.

3 likes

Sinds ik een hond heb zie ik pas hoeveel vervelende honden incl irritante baasjes er eigenlijk zijn, dus ik zou nu zeggen katten en honden zijn even leuk :sweat_smile:

1 like

Haha in Limburg zegt iedereen proficiat. :joy: Perfiesjaaaaaat! Vind je dat wel warm? Haha.

7 likes

Watvoor profiel deed je op de middelbare school?

• Cultuur & Maatschappij
  • Economie & Maatschappij
  • Natuur & Techniek
  • Natuur & Gezondheid
  • Nvt/anders

0 stemmers

2 likes

E&M omdat wiskunde b mij makkelijker afging dan wiskunde a (en C&M bood dat niet aan bij mij op school).

Dus succes met je kansberekeningen m, geef mij maar een formule waarbij ik de waarde van x moet berekenen. Was nog steeds een 5 op de eindcijferlijst, maar geslaagd is geslaagd

1 like

ik was zooo slecht in economische vakken maar er werd altijd zo neergekeken op c&m bij ons dus daarom koos ik maar e&m (???) en toen bleef ik zitten. maar van mijn ouders mocht ik mijn pakket toen niet veranderen. ik haalde het natuurlijk weer niet want geen motivatie/discipline en slecht in economie/wiskunde en daardoor moest ik van havo naar mbo, wat een drama was dat haha :skull:

4 likes