Stel je persoonlijke vraag #59

Bestaan schoolreünies überhaupt nog? Hoor daar nooit iemand over.

1 like

Ik zie het vooral voorbij komen als een school zoveel jaar oud is. Toevallig had mijn middelbare school het vorig jaar, maar nee dankjewel

2 likes

waar heb jij je huidige vrienden leren kennen?

• basisschool
  • middelbare school
  • vervolgopleiding
  • werk
  • sport
  • andere hobbygroep
  • uitgaan
  • via via
  • buren/wijk etc
  • anders, namelijk

0 stemmers

1 like

Mijn basisschool bestaat niet meer, alleen dat had ik nog wel leuk gevonden. Dus waarschijnlijk kleine kans dat daar ooit nog een reunie van komt haha.
Mijn middelbare schooltijd was tragisch, heb zo’n 1x per jaar er een nachtmerrie over en dat is genoeg herinnering :rofl:

1 like

Oud-huisgenoten

12 likes

Oh ja die heb ik ook nog! Misschien had ik toch wel op buren moeten stemmen haha

ik wist dat ik iets heel voor de hand liggends was vergeten :sob:

3 likes

Veel van m’n vrienden zijn exen of mensen waar ik ooit mee heb gedatet. ik weet niet wat dat over mij zegt, maar goed.

5 likes

Ik werd een paar jaar geleden aan een appgroep toegevoegd voor een reünie voor mijn basisschool groep 8 klas. Was rond coronatijd, toen dingen wel weer opengingen maar veel met testen enzo. Toen kwam er in die app dus een discussie of het een voorwaarde moest zijn dat je gevaccineerd was om te komen, en toen kwam er juist protest van een grote groep dat ze juist niet zouden komen als er gevaccineerden komen want :sparkles: shedding :sparkles:

Reünie is er nooit gekomen dus

7 likes

Ik ben momenteel in een sentimentele fase dus het lijkt me wel leuk om weer in contact te komen met bepaalde klasgenoten maar een jaar of twee geleden was er een reünie en ben ik niet geweest.

De basisschool stond in het dorp van mijn ouders dus van daar weet ik met veel nog wel hoe het gaat en van wie ik het niet weet denk ik niet dat ze naar een reünie zouden komen. Maar de middelbare lijkt me wel leuk!

1 like

Ik heb dezelfde ervaring. Ik vond ze ook vaak serieus met weinig humor, maar misschien heb ik net de verkeerde mannen getroffen. Ik heb zelf geen behoefte aan intellectuele gesprekken in mijn relatie en ben er ook niet mee opgegroeid. Mijn vriend en ik komen beiden uit ‘simpele’ families en hebben het echt nooit over ons verschil in opleidingsniveau

2 likes

Ja en het is takkeduur. Volgens mij is het een manier om extra geld voor de school binnen te harken

1 like

Hoewel mijn basisschool reünie wel echt bijzonder zou zijn want mijn klas was er een van uitersten. Van de 30 klasgenoten zijn er twee al overleden aan kanker, een heeft een levertransplantatie gehad door kanker en weer een ander heeft al 8 kinderen (terwijl we pas 29/30 zijn). En zijn er ook nog wat waarvan ik eigenlijk niet weet hoe het met de gaat doordat ze geen social media hebben (gehad).

13 likes

Wow! Bij mijn zusjes klas kreeg mijn zusje met 22 haar eerste kind en was 1 van de laatste van de klas (en nee niemand is religieus) :joy:

Een aantal jaar geleden is er bij mij een basischool reunie georganiseerd, maar ik kon niet. Vond ik wel heel jammer, want ik heb van heel veel na die tijd niks meer gehoord.

4 likes

Via de kerk waar ik toen bij zat

2 likes

Mijn oudste vriendin ken ik omdat onze ouders bevriend waren.

2 likes

Het is het feest vóór de vastentijd die op aswoensdag begint. Het idee is dat je eerst samen feestviert en daarna veertig dagen leeft met meer bezinning, gebed en versobering richting Pasen. En tja, bier hoort daar wel al honderden jaren bij. Op mijn (openbare) Brabantse basisschool deed denk ik 60% van de gezinnen dit. Het zal nu wel veel minder zijn omdat steeds minder mensen waarde hechten aan het geloof, maar ik denk dat carnavalstoerisme ook wel echt veel van de betekenis heeft weggehaald. Onder katholieken heb je best veel mensen die niet elke week naar de kerk gaan en misschien zelfs niet eens mega geloven, maar wel veel waarde hechten aan de cultuur/symbolen. Ook aan dopen bijv.

Carnaval heeft sowieso ook een hele traditionele kant die echt naast het Snollebollekes-, zuipen- en verkleed-als-een-‘slutty’-iets-carnaval bestaat. Met eigen liedjes, carnavalsverenigingen, rituelen, optochten en tradities die in veel plaatsen al generaties lang meegaan.

(Ik vier overigens geen carnaval maar ben er dus wel mee opgegroeid.)

12 likes

Heb jij een ‘samen leven’ poster voor je raam hangen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Als je een poster hebt hangen, overweeg je 'm dan weg te halen na de gebeurtenissen afgelopen week in Engelen?

• Ja
  • Nee
  • Heb 'm juist daarna pas opgehangen
  • Heb 'm al weggehaald

0 stemmers

1 like

Als ik in Engelen had gewoon had ik er nu tien voor mijn raam gehangen. Waar ik woon is nu uit solidariteit zo’n poster halen performatieve onzin.

18 likes

Zelfs Opwekking is not done bij de strenge refo’s. Geloof is geen feestje.

Ik woon in een dorp met veel refo’s en ik vind die echt een verheven vibe hebben. Heel afkeurend naar anderen die niet van hun kerk zijn en denken dat ze allerlei privileges hebben omdat zij “goed” leven. Maar dit zijn overigens wel vaak de ouderen die dit doen, de wat jongere refo’s zijn nog wel eens in voor een praatje of iets.

2 likes