Stel je persoonlijke vraag #59

Ja!! Pitten ook idd. Love een kers maar dan moet ik weer die pitten uitspugen, een grapefruit is ook afschuwelijk met die partjes lossnijden.

Ik zou echt heel veel fruit eten als ik een privé chef had die elke dag zo’n bord gesneden fruit klaar om gegeten te worden zou maken voor me.

Vind voorverpakt gesneden fruit van de supermarkt dan weer vies haha, zit ook altijd een verkeerde combinatie rijpheid in, of vieze smaak combi’s zoals blauwe druiven met meloen waaaarom

14 likes

Groente vind ik betrouwbaarder qua structuur ofzo
Niet zoals blauwe bessen dat de ene perfect is en de andere melig, of de ene pruim goed en de andere overrijp. Echt wees eens allemaal hetzelfde!

18 likes

2 a 3, met de eerste van die drie was ik twee of drie jaar ofzo samen en dat was wel “serieus”, en tegelijkertijd denk ik dat ik altijd al wel wist dat ik niet met hem ging eindigen. Was ook echt een manipulatieve lul :joy:

M’n laatste ex en huidige vriend voelen in die zin wel veel serieuzer want daar had/heb ik wel echt het idee (gehad) oud met ze te worden.

Ik ben 31 overigens, en eigenlijk wel veel in een relatie geweest sinds m’n 18e :hot_face:

1 like

Ik snij bij grapefruit altijd de schil eraf met een kartelmes en dan snij ik het in partjes! Dat is echt zo gepiept! Doe hetzelfde met sinaasappel (maar dat eet ik niet zo vaak).

https://youtube.com/shorts/whkgVWWJijE?si=_b4AxlrqzruiIIOZ Zo, maar ik doe niet die partjes helemaal per partje nauwkeurig maar gewoon in random stukjes.

Ik vind fruit ook vaak gedoe. Maar ik eet vrijwel elke dag een banaan want lekker makkelijk en bijna het hele jaar ook fruit in m’n ontbijt (appel in de winter, en perzik, nectarine, aardbei of golden kiwi in de zomer).

1 like

Ik hou van bloedsinaasappels maar ik haat het schillen en snijden. Ik krijg er ook zo’n gore nagels van. En echt erg eigenlijk maarja, ik heb een collega anderhalve week lang mijn sinaasappels voor me laten pellen en snijden :sweat_smile:

6 likes

hoe woon jij? qua mensen bedoel ik want anders moet ik elke optie met/zonder huisdieren doen

• alleen
  • met partner
  • met partner en kind(eren)
  • met kind(eren)
  • met huisgenoten
  • met ouders
  • met andere familieleden
  • op een groep
  • anders, namelijk

0 stemmers

hoe zou je het liefste wonen?

• alleen
  • met partner
  • met partner en kind(eren)
  • met kind(eren)
  • met huisgenoten
  • met ouders
  • met andere familieleden
  • op een groep
  • anders, namelijk

0 stemmers

is dat je huidige situatie?

• ja ik woon hoe ik het liefste zou wonen
  • nee ik woon niet hoe ik het liefste zou wonen

0 stemmers

1 like

Ik woon nu alleen, maar zou liefst semi cohousen. Met een aantal gedeelde ruimtes zoals de tuin en ruimtes waar je kunt samenkomen , maar wel met m’n eigen woning met keuken en badkamer. Met vrienden / familie. En gedeelde tools / auto / fietsen / wasmachine enzovoort.
Wel priveruimte hebben want ik woon heel graag alleen, maar ook nabijheid van andere, elkaar kunnen helpen (ouderen of kinderen bv) en ook resources delen zodat je niet alles zelf moet hebben / doen.
Al veel proberen uit te zoeken, maar het blijkt toch duur terwijl je zou denken dat je meer kunt met een aantal samen, en het is ook niet eenvoudig te regelen (qua hypotheken en eigendom, en wat er gebeurt als iemand wilt verkopen bv)

14 likes

Haha begrijpelijk! Mijn eerste vriend was al gelijk heel serieus, 7 jaar mee samen geweest en samengewoond, daarna gewoon veel serieus gedate / relaties gehad waarbij sommigen 1-1.5 jaar en anderen een half jaar, maar allemaal wel met het idee en oog op de toekomst (waardoor ik het wel zie als serieuze relatie). Daarna nog een keer samengewoond met iemand, wat weer uit is gegaan en nu weer serieus aan het daten. Maar al met al kom ik dan best wel op een hoog aantal :joy: terwijl ik zo lekker traditioneel begon met het eerste vriendje, lijk ik nu wel echt een track record te hebben. :grimacing: Ben trouwens 35, dus ook niet per se heel oud… :older_woman:

1 like

Oeee een medestander!! Zo fijn, iedereen kijkt me zo raar aan als ik dit vertel. Vindt sommige soorten fruit best lekker maar vind het heel vervelend hoe plakkerig het altijd is en hoe onvoorspelbaar. Dus ik grijp zelden naar een stuk fruit om eerlijk te zijn. Love groente wel.

7 likes

Ik vind het heerlijk dat ik alleen woon. Ook echt een privilege (als twintiger in Amsterdam)

Alleen heb ik nooit echt samen gewoond en mis ik best vaak ‘s avonds iemand om mn serie mee te kunnen kijken. Of dat je niet altijd de afwas doe ten kookt, maar soms ook de ander.
Dit is natuurlijk alleen leuk bij een fijne huisgenoot

4 likes

oke poll nummer 3489 voor vandaag omdat ik thuis aan het werk ben en ineens dacht aan een discussie die ik laatst had

stel er komen vrienden of familie langs, wat doe je meestal daarvoor dan in huis?

• helemaal niets
  • alleen kleine dingen zoals stofzuigen en wc schoonmaken/gewoon wat nodig of vies is
  • snel schoonmaken; stofzuigen, dweilen, wc, dingen afstoffen/afnemen
  • grondige schoonmaak echt inclusief douche schrobben enz
  • anders

0 stemmers

Maar moet zeggen dat mijn huis over het algemeen zo aan kant is dat niet nodig is. Maar het is meer een dwangmatige kwestie van een extra doekje eroverheen en hier en daar een kaarsje aan. En occasionally wat losse zooi van tafel in een specifieke rommelverstop kast gooien.

En dan natuurlijk wel zeggen ‘let niet op alle rommel :dancer:

Ik ben verschrikkelijk, i know. Kan er niks aan doen, mijn moeder was ook zo

18 likes

het wc papier op werk is op en je vindt geen nieuwe, wat doe je?

• Ik meld het bij de persoon die daarvoor verantwoordelijk is
  • Ik meld het bij de persoon die daarvoor verantwoordelijk is en onderneem een actie (hang een briefje op/meld het bij collega’s/haal wc papier bij andere wc zodat het in de tussentijd niet mis gaat)
  • Ik meld het niet, maar onderneem wel een andere actie (zie hiervoor)
  • Ik meld het niet en ik doe verder ook niks

0 stemmers

1 like

Gebaseerd op recente ervaringen of…

Ja :rage: zat net op de wc zonder wc papier dus een rat van een collega heeft niks gedaan

4 likes

Ik ga juist erna schoonmaken :stuck_out_tongue:

Is jouw huis prima om onverwachts bezoek te ontvangen?

• Ja is gewoon prima netjes
  • Ik moet ff opruimen maar het is verder wel schoon
  • Nee ik moet eerst grondig opruimen en schoonmaken voor ik bezoek ontvang

0 stemmers

1 like

ja ik eigenlijk allebei, als ik niet ervoor schoonmaak dan ben ik bang dat ik iets van viezigheid of stof over het hoofd heb gezien dus liever ff extra

2 likes

Het is wel redelijk schoon maar ik (en eigenlijk vooral mijn vriend) ben wel wat lakser qua kruimels e.d. dus ik moet wel een beetje schoonmaken maar niet heel grondig haha

6 likes

Behoort vis onder vlees?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En kip?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ben je vegetarisch als je kip eet?

• ja haha
  • ik snap het niet hoor