Stel je persoonlijke vraag #59

Ik ben begin dertig en zie in mijn omgeving (nog) niet echt dat relaties sneller gaan met de leeftijd. Maar misschien ben ik nog niet over de ‘drempel’ gegaan en verandert het over een paar jaar wel.

Ik ging na een half jaar samenwonen en toen kwamen onze ouders helpen met laminaat leggen.
Ondertussen gaan onze ouders ook gewoon zonder ons bij elkaar op bezoek (ze wonen wel echt in andere uithoeken van Nederland). Vorige week waren mijn schoonouders nog op bezoek bij mijn ouders op vakantie, en gingen onze vaders samen zeilen haha.
Vind ik wel leuk, is altijd gezellig ook op verjaardagen enzo :smiling_face_with_three_hearts:

29 likes

Ik denk dat het ook komt omdat influencers soms posten dat ze “zooo’n drukke dag vandaag hebben!!”
En dan hebben ze die dag een meeting met hun management, moeten ze de voice-over van hun spontrip naar Disney inspreken, hun nagels laten doen en alle perspakketjes ophalen.
Ze laten het er zelf ook vaak niet echt uit zien als een echte “baan”, dus dan lijkt het al snel alsof iedereen dit zou kunnen

8 likes

Onze ouders kenden elkaar al dus voorstellen was niet echt nodig.

2 likes

Speel jij Wordfeud?

• Ja
  • Wel gespeeld, nu niet meer
  • Nee

0 stemmers

En zo ja, bedenk je de woorden zelf of gebruik je hulp?

• Ik bedenk de woorden zelf
  • Ik gebruik een (online) woordenboek
  • Ik gebruik soms een website
  • Ik gebruik soms AI
  • Ik gebruik regelmatig websites/AI om de beste woorden te vinden

0 stemmers

Mensen die AI of speciale websites gebruiken om te winnen met Wordfeud

• Slim
  • Niks mis mee
  • Stom, maar vooruit
  • Rode kaart

0 stemmers

Vond het best een leuk spel maar ik werd gestoord van de vele mannen die het als een soort datingapp zagen. Dus snel weer mee gestopt.

6 likes

Ik houd een document bij met alle bijzondere klokken die ik inmiddels voorbij heb zien komen, oa om aan stagiaires te laten zien (anoniem uiteraard). Na 8 jaar zie ik nog steeds nieuwe variaties waarvan ik dan denk: ???. Zo bijzonder maar ook veelzeggend.

9 likes

3 bommen zijn ontploft in je straat zeg je, ik mag toch hopen dat de politie daar melding van heeft gekregen.
Ik heb zelf vroeger in een pand gewoond waarin veel werd gedeald, stond ook in de krant etc. Maarja ik dacht zolang ik me erbuiten houd, niet mijn probleem. Ik snap wel dat het vervelend of misschien mensen angstig kan maken hoor.

1 like

Nooit gepland - gebeurde gewoon. Met bijv klussen of verjaardag van een van ons of toevallig… maar niet bewust gepland

1 like

Niet sneller dan relaties als je 19 bent? Dat lijkt me wel toch. Als in: ik heb m’n huidige man ontmoet toen ik net studeerde, onze ouders ontmoetten elkaar pas toen we na 5 jaar gingen samenwonen. De meeste mensen van 30+ die elkaar ontmoeten gaan wel veel sneller samenwonen

2 likes

Toevallig vorige maand! We zijn nu een kleine 8 maanden samen. Onze families vroegen er langs beide kanten ook zelf meermaals naar, ze wilden elkaar graag ontmoeten. Plus we zijn gaan samenwonen, dus het was gelijk een mooi moment voor mijn ouders/zus om het appartement te zien.

2 likes

Ja tuurlijk weet de politie dat :joy:er is lang surveillance geweest en cameratoezicht (vind ik persoonlijk ook irritant en iedereen met een ringdeurbel voelde zich natuurlijk het mannetje omdat de politie ook bij hen om beelden kwam vragen; persoonlijk vind ik die ringdeurbellen vervelender dan die bommen maar goed :joy:) maar ik weet niet in welke mate de politie op de hoogte is van dit huis en ook niet of die bommen en wat er hier nu gebeurd iets met elkaar te maken hebben etc etc

Ik hou mij daar niet zo mee bezig, m’n buren wel

1 like

Ja wij (30 en 33) zijn na vier maanden al gaan samenwonen haha, toen hebben onze ouders elkaar ontmoet op de verjaardag van mijn vriend/onze housewarming een paar weken later.

1 like

De verschillen vallen in mijn omgeving tot nu toe wel mee. Hier gingen jonge twintigers ook al wel samenwonen na een relatie van een paar jaar. Dat is nu als dertigers niet veel anders. Ik moet in mijn bubbel nog het eerste koppel tegenkomen dat echt sneller gaat.

Ik zat laatst te denken dat ik voor mijn gevoel al best veel serieuze relaties heb gehad en was benieuwd hoe dat bij jullie zit.

Hoeveel serieuze relaties heb je gehad inclusief je huidige?
Het is aan jou wat je definieert als serieus.

• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • meer dan 6

0 stemmers

Met hoeveel liefdespartners heb je samengewoond inclusief je huidige?

• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • meer dan 3

0 stemmers

Hoe vaak ben je getrouwd (geweest)?

• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • meer dan 3

0 stemmers

Nienke Gravemade

Influ, gedicht over rode tasje etc

• Wie?
  • Afgrijselijk/afschuwelijk
  • Niet leuk
  • Leuk
  • Fantastisch

0 stemmers

Altijd als ik haar Posts tegenkom en dat is tering vaak denk ik ‘ik zou dit leuk moeten vinden/het eens zijn’ maar ik HAAT haar stem en intonatie zo erg en hoe ze altijd kijkt dat ik het afschuwelijk vindt, maar is dat dan weer misogyn van me?

8 likes

Haar boodschap is nodig maar ik vind het ook ontzettend cringe en niet grappig gedaan, dus ja dubbel

18 likes

wat vind jij over het algemeen lekkerder?

• groente
  • fruit

0 stemmers

eet je dit elke gemiddelde dag allebei? uitzonderingen die 2x per jaar voorkomen oid tellen niet

• ja
  • wel groente, geen fruit
  • wel fruit, geen groente
  • nee

0 stemmers

Ik eet bijna nooit fruit eigenlijk, vind het irritant om te eten.

Bessen etc prima maar die vind ik duur en al het andere fruit dat ik lekker vind is zo juicy dat je dan helemaal plakhanden krijgt en van dat lekkende sap en daar word ik heel snel chagrijnig van.

Love groentes dan wel.

18 likes

ik heb dat wel met fruit waar veel of grote pitten in zitten zoals bijv kersen, dan ben ik helemaal bezig met die pit losmaken/ontwijken, echt veel gedoe. maar love fruit dat dat dat niet zo irritant heeft en love groente ook

6 likes