C&M, en dat werd door velen het “pretpakket” genoemd pfff
Ik ergerde me ook altijd aan deze bewoording aan maar om eerlijk te zijn had ik wel echt een pretpakket voor mezelf samengesteld. Ik had muziek en kunstgeschiedenis als examenvakken en daarvoor waren de examens eerder/anders. Wiskunde A had ik afgerond het jaar ervoor, dus ik had echt het minst aantal examens wat je kon hebben geloof ik.
Ik had alsnog ook economie trouwens, dat wel.
Ja economie had ik ook. Dat is standaard toch bij c&m? Ik had ook wiskunde het jaar ervoor afgesloten idd. Maar volgens mij had ik niet minder examenvakken dan anderen
ik tel er nu 7, maar misschien hadden andere profielen er 8.
Nee economie is standaard bij E&M!
Bij cultuur en maatschappij heb je juist geen economie toch? Dat is economie en maatschappij?
Ik had C&M met kunstvakken als extra vak, verder had je dan alleen kunstvak algemeen, CKV, Duits, Nederlands, AK, GS en maatschappijwetenschappen dacht ik?
Dus dan in totaal 5 eindexamens waarvoor je echt in een grote gymzaal uren zat te strijden. De kunstzinnige vakken rondde je idd eerder af met een eindproduct.
Ja dat spreekt voor zich haha. Maar ik bedoel dat je alsnog standaard economie kreeg bij c&m. Zal natuurlijk een makkelijkere versie zijn. Iig wij kregen allemaal economie examen.
Nee is niet zo! Ik had het als keuzevak bij mij C&M, was niet verplicht
Nee is een keuzevak, kan dus goed dat jouw klas dat allemaal had omdat je in een klas bent gezet met mensen die dat allemaal als keuzevak hadden
Maar ik had biologie als keuzevak. En alsnog economie.
Het is al een tijdje geleden dat ik de middelbare school afgerond heb, maar economie is toch gewoon economie? Haha zou wat zijn als sommigen een vwo light diploma krijgen omdat ze van alle vakken een makkelijke variant afgerond hebben
Wij hadden economie 1 of economie 1 2 (volgens mij 1 2 bij E&M en 1 als keuzevakmogelijkheid), maar dat is een oud systeem wat al lang niet meer is op middelbare scholen. 1 was minder diepgaand/moeilijk dan 1 2. Was met de meeste vakken een systeem.
Oh ja sorry, daar heb je helemaal gelijk in!
Ik had economie als keuzevak en dat was in het oude systeem gewoon economie 1 en 2. Zat ook bij allemaal EMers in de klas. Bijna op gezakt wel, dus had bijna mezelf genaaid met dat keuzevak.
Dus wacht, jumpsuit is 35+?
Oh haha! Ik denk dat scholen het misschien ook een beetje anders inrichtten? Qua wat er misschien mogelijk was met roostering ofzo.
Ik had juist naast mijn C&M economie 1 met allemaal N&Ters die economie erbij hadden gekozen en het met twee vingers in hun neus deden, ik moest ook zwoegen voor een vijfje ![]()
Nee volgens mij is dat onderscheid er met het nieuwe systeem afgegaan. Enkel wiskunde kon je kiezen tussen a,b of c. Maar als je economie koos, kreeg je dus gewoon economie 1 en 2 oude systeem.
Ben jij 35+?
- Ja
- Nee maar bijna wel
- Nee nog lang niet
0 stemmers
Op de mavo koos je gewoon vakken en geen pakket. Wel Duits gedaan als extra vak ![]()
“nog lang niet” - millennials van 32,8 jaar