Dit inderdaad! Erg blij mee!
Als je topsporter wil zijn moet je voor januari gaan. Of in ieder geval het voorjaar.
Waarom?
Dan kan je dat hele jaar nog bij de jeugd mee doen, in veel sporten wordt er per 1 januari naar de leeftijd gekeken.
Ik dacht ook dat er onderzoek is geweest dat als je zwanger bent en je tweede trimester valt in de zomer, dat je baby dan meer spier opbouwt in de baarmoeder al (vanwege meer vitamine D). Dus dat er relatief meer topsporters verwekt zijn in jan-apr (of de tegenovergestelde maanden voor het zuidelijk halfrond).
(Pin me niet vast op of dit echt peer reviewed onderzoek is maar vond het wel een fun fact haha)
Ik snap niet hoe je (na de eerste verliefdheid) âs avonds nog ruimte in je hoofd hebt voor seks. Is het eindelijk een keer gelukt op tijd in bed te liggen ga ik nog een uur liggen seksen en ga ik wéér te laat slapen. Dan zit mân hoofd alleen maar daar ipv bij de seks ![]()
In de ochtend heb ik nog geen tijd gehad om mij over duizend dingen druk te maken, heerlijk zo lekker loom half slapend
zoals @ellegirltalk zegt.
Ik heb ook eigenlijk nooit last van mân partners geur als ik zelf nog in bed lig. Pas als ik zelf al uit bed ben geweest en ben opgefrist vind ik hem stinken ![]()
leuk dat andere mensen ook geen seks stemmen en niet alleen ik haha
echt zo geen zin in in mn leven
Ik weet nog dat ik ooit tijdens een open dag bij dr studie Sociologie keek en daar hield iemand een verhaal over winterhelden en zomersukkels. Omdat inderdaad mensen die in de wintermaanden geboren zijn, vaak meer âsuccesâ hebben. Dat komt doordat ze bijv. al net iets ouder zijn in de sportgroep of op school (vroege leerling) en daarmee een soort voorsprong opbouwen ten opzichte van de zomersukkels.
En herfst en lente tellen niet mee?
Grappig, dat heb ik soms ook als ik op mijn âgewoneâ/late tijd naar bed ga idd. Nu ik oud en saai ben gaan we wel vroeger naar bed als we een beetje in de mood zijn. En daarna val ik echt als een blok in slaap, dus win-win voor mijn verliefdheid Ăšn slaapuren eigenlijk.
Maar vroege leerlingen zijn juist jonger toch? Want in okt-dec geboren en gaan dan na 1,5 jaar kleuterklas naar groep 3
Ja, klopt, en volgens mij had dat weer twee voordelen;
- als vroege leerling die al goed mee komt, ben je jonger, maar word je eerder gezien als uitblinker en/of krijg je extra aandacht of stimulatie waardoor je dus sneller beter wordt.
- als wordt besloten dat je niet meekan als vroege leerling, blijf je langer kleuteren en ben je dus ouder en vaak meer ontwikkeld wanneer je wel naar groep 3 gaat. En dan krijg je dus weer de voordelen van al net groter/sterker/slimmer zijn ten opzichte van jongere klasgenoten
Dit is wat ik onthouden heb uit 1 seminar 10 jaargeleden en uiteindelijk heb ik een andere studierichting gekozen, dus 100% zeker ben ik niet
Ohh ik snap het! Thanks voor de uitleg!
Wie van deze mensen heb je voorbij zien komen op tiktok/insta?
- Meisje dat jeans past voor een peerfiguur
- Nederlands meisje dat meedoet aan zoân sorority rush week in Amerika
- Vrouw die voor het eerst in jaren naar de kapper gaat en een permanent krijgt waardoor haar haren afbreken
- âAls mijn verjaardag in deze maand was, zou ik deze taart makenâ
- Niemand hiervan
0 stemmers
niemand hiervan is geen optie? haha
O ja, dat staat te ver van mijn belevingswereld af haha. Nu wel!
Ik zie vrijwel alleen zara larsson op pukkelpop nu
Ik twijfel tussen mei en juni. Ik vind in mei de vakantie en alle feestdagen heel onhandig (mân dochter is dan jarig) maar in juni is het vaak zo bloedverziekend heet.
Een gewonde Bolle Jos en een gewond hert liggen langs de weg, je kan maar 3 keer bellen, dus voor wie moet je hulp bellen?
- Ik bel niemand
- Ik bel 114 voor het hert; dan de dierenambulance en dan Staatsbosbeheer, sorry Bolle Jos.
- Ik bel eerst 112 voor Bolle, dan 114 voor het hert en daarna nog een keer voor het hert.
- Sorry Hert, ik bel alleen 112
0 stemmers
113 de zelfmoordhulplijn voor het hert?! ![]()