Stel je persoonlijke vraag #59

Ja dit zag ik ook bij mijn tantes, mijn moeder was hier wars van dus die heeft mij dat behoorlijk ingeprent (en is sinds dat ze begin veertig was grijs, nu wit). Ik ben nu zelf begin veertig en heb een soort witte strook in mijn haar aan één kant, best wel cool en ik krijg er ook vaak positief commentaar op (o.a. of ik die zo geverfd heb! Haha). Aan de andere kant word ik nu langzaam wat meer gemêleerd grijs. Ik vind het wel altijd tof om leeftijdsgenoten te zien die het grijs er ook gewoon laten zijn. Ik was mijn haar geregeld met een zilvershampoo maar niet meer te vaak nadat mijn moeder zei dat de witte lok te paarsig werd haha

5 likes

Ik heb één grijze stress haar (zelf gediagnosticeerd) gekregen toen ik 24 was. Maar dat kan je toch niet terugdraaien? Alleen je stresslevels proberen te verlagen en dan groeien er niet meer extra bij.
Ik heb sindsdien geen extra erbij gekregen, zo ver ik weet, maar als ik die ene eruit trekt groeit hij gewoon terug.

Structuur van die ene haar is ook zo anders echt dood stro

1 like

Heb je hier toevallig een foto van? Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet. Ik zou het liefst stoppen met verven maar vind de uitgroei bij mij er zo armoedig uitzien. Zou met highlights/lowlights denk ik iets natuurlijker zijn?

Ik heb wel een een spoeling die ook eventjes op grijs haar pakt (niet helemaal maar verschil is een stuk kleiner) en die gebruik ik soms tussen kleurbeurten bij de kapper in. Zat er aan te denken die te gebruiken om toch helemaal over te gaan op ongeverfd haar, maar dat spul is uit het assortiment :sob: meeste van dat tijdelijke spul pakt niet op grijs.

Is deze, heb nog 2 tubes dus mocht iemand nog een voorraad hebben ergens :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Dat is in theorie een leuke gedachte die ik eerst ook aanhield, maar mijn haar ziet er toch een stuk verzorgder uit zonder die sprieterige witte antennes in mijn donkerbruine haar :joy:
Ik vraag me ook af hoe dood het nou echt wordt van die 5-6x per jaar dat ik het laat verven, volgens mij valt het wel mee.

3 likes

Vertel jij wel eens kleine leugens omdat je de waarheid dan geen logisch/geloofwaardig verhaal vind? En dat kan dan om kleine dingen gaan. Bijv. ik ben een paar dagen geleden door mn enkel gegaan en eerst had ik er weinig last van maar nu is het ineens heel dik en pijnlijk (denk doordat ik het dus gewoon genegeerd heb). Dus dan vertel ik dat ik gister door mn enkel ben gegaan aan iemand die mij in de afgelopen dagen nog gezien heeft. Eigenlijk vooral omdat ik dan denk ja komt toch heel raar over als ik zeg dat dit dinsdag al gebeurd is en ik nu met m’n voet omhoog zit terwijl diegene mij donderdag nog gezien heeft en er toen niks aan de hand leek. Maar dit soort dingen heb ik dus regelmatig op een of andere manier.

• Nee dit heb ik (vrijwel) nooit
  • Ja ik heb dit soms ook
  • Ja ik heb dit regelmatig

0 stemmers

Zo’n zigzag structuur? Of ineens een dikke steile haar. Die heb ik allebei, zo raar haha. Heb krullend haar van mezelf en dan zijn mijn witte haren plots totaaal anders. Die trek ik er om de paar dagen uit.

2 likes

Ik vraag gewoon aan mijn kapper wat ze aanraadt en we doen iedere keer 40(?) folies met twee of drie kleuren. Een streng echt geblondeerd en een of twee een beetje bruinig (dat is dan dicht bij mijn ‘echte’/donkergrijze kleur, zodat er niet zo’n uitgroeistreep is. Mensen denken vaak van veraf dat ik donkerblond ben, dus in die zin werkt het. Ik vind het geverfde haar ook veel zachter en makkelijker te kammen dan toen ik het nog niet verfde.

1 like

Heb je wel eens geld gedoneerd aan Wikipedia?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En een kopje koffie gedoneerd aan een website/blog?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Iets gekocht via een zo’n link waar ze geld aan verdienen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Bij Wikipedia krijg je nu weer een melding en ik ben wel benieuwd of er nou veel mensen zijn die

1 like

Ik ben er dol op! Bij mij wordt eigenlijk vooral eerst de onderlaag grijs, heb vrij assig donker haar van mezelf maar de bovenlaag is nog wel wat warmer door de zon en een oude toner van 2 jaar terug.
Dus juist als ik het opsteek komt het tevoorschijn, love it

Foto dabei

36 likes

Ik blijf me er ook maar aan vast houden dat er iets moet zijn waardoor ik het kan undo’en :smiling_face_with_tear:.

Ook irritant dat echt geen enkele verf goed matcht met mijn eigen haarkleur. Ik heb assig donkerblond/bruin haar (vroeger ook lichtblond ja) en ik krijg met alle verf (uiteindelijk) een warme, rode gloed.

4 likes

Oh dat klinkt goed! Mijn eigen haar is bruin dus t contrast is mij bij vrij groot met de grijze haren. Lastig lastig haha

Sowieso verschilt het zo per persoon wanneer iemand grijs wordt. Ik heb een nichtje die begin 20 al best grijs begon te worden. Als ik grijs word word zeker weten lelijk grijs. Van dat stugge bijna zilveren haar wat eerder op een metaaldraad ofzo lijkt. Bleh. Mn moeder verft het nog steeds en ze is nu net 65.

Verft jouw moeder haar grijze haar?

• Ja
  • Nee ze het gewoon grijs
  • N.v.t.

0 stemmers

1 like

Wow, jij wordt ook wel echt op de meest glamoureuze manier grijs!

10 likes

Ik denk ook een beetje dat de boomergeneratie het misschien wel altijd blijft verven. Ook oudere tantes etc. Verven het nog. Ik heb een tante die nu 80 is en ze verft het nog steeds kastanjebruin.

1 like

Ik heb het hier wel eens met mijn kapper over gehad, dat ik volledig verven niet wil maar mijn grijze haren meer wil inblenden en toen zei zij ook iets over high/low lights. Door andere schakeringen toe te voegen krijg je je eigen haren, grijze haren en dan tinten die ertussen in zitten waardoor het niet allemaal zo op elkaar afsteekt en er geen harde uitgroei ontstaat. Het zijn wel veel producten en manuren dus dure grap.
Ik vond het mooi klinken maar ik ben hier toch te gierig voor en ik wil eigenlijk mijn natuurlijke haren omarmen en daar niks mee doen.

@PaulieBleeker misschien ook voedingsstoffen als vitamines? Naast stress. Ik heb dus heel wat uitgavekken haren die dan verschillende kleuren in één haar hebben. Bruin uiteinde, stuk grijs en bruine aanzet. Helaas nu ik de 40 nader is het vaker met een grijze aanzet.

Ik vind mijn grijze haren best OK al schrik ik er soms van hoe snel het opeens gaat de laatste paar jaar. En ik vind het jammer dat mijn eigen haarkleur (met nuances door de zon etc) in de tijd steeds meer verdwijnt. Zo’n confrontatie met de vergankelijkheid en dat dingen veranderen en verdwijnen.

Bij mij zie je het juist het beste met los haar ipv opgestoken. Ik heb het afgelopen jaar toen ik ergens voor het eerst met los haar kwam, gehoord “wow ik zie nu pas hoe grijs jij eigenlijk bent” :laughing:

Edit; grijze haren hebben inderdaad een andere structuur en het steekt af tegen mijn eigen haarkleur, maar ik vind het juist ook wel iets gezelligs en leuks hebben. Het contrast, uit de toon vallen en de glittering.

5 likes

Ik heb m’n grijze haren omarmd, ondertussen is m’n haarkleur ook gewoon grijs. Ik ben 33. Mijn eerste grijze pluk was rond m’n 19e en na de geboorte van m’n dochter (29e) werd het heel snel grijzer. Dus misschien toch stress haha.

16 likes

Mijn moeder is inmiddels 70 en nog steeds niet grijs, wel wat assiger blond. Hoop dat ik dat van haar geërfd heb.

4 likes

Ah ja zou ik ook hopen! Mn overgrootoma had rond de 90 jaar (iets ouder was ze volgens mij) nog steeds zwart haar. Ik heb haar nooit gekend maar ze staat op foto’s en video’s. Volgens mij zijn grijze haren niet erfelijk? Oh oops toch wel :laughing: ik wil eigenlijk ook weten hoe grijs mn moeder zou zijn zonder het te kleuren. Want ik heb nog nooit uitgroei gezien, alleen bij haar “slapen” bij de oren dus.

Ik stemde vanochtend anders omdat ik geen grijze haren heb. Kijk ik net in de spiegel en ontdek ik m’n eerste grijze haar :older_woman:t2:. Heb t veranderd naar laat ik gewoon zitten.

7 likes

Mijn moeder is tegen de 70 en is gewoon nog niet echt grijs. Inmiddels wel een paar haren als je goed kijkt. Ze verft het dus ook niet, want het valt echt niet op.

Delulu ik dacht ik dat ook zou hebben, maar zij heeft een volle bos krullen en ik fijn stijl en saai haar. Die eerste haar die ik vond bij mezelf was ook echt een “reality check” dat ik niet hoefde te verwachten ook zo niet te vergrijzen.

Al was haar moeder met stijler haar zo ver ik weet ook niet grijs toen ze overleed op 70 jaroge leeftijd. Dus wie weet :crossed_fingers: