Stel je persoonlijke vraag #59

Beelddenker :smiling_face_with_tear:

1 like

haha maar hoe kƔn dit?

2 likes

Haha nou ik heb het hem nooit gevraagd maar denk dat ie het zelf in elkaar had geflanst met van die piercingkettingen. Volgens mij heb ik nog een klassenfoto waar hij op staat. Heb helemaal zin om die weer op te zoeken :joy:

3 likes

Oh creatief! Ik ben er weleens aan blijven haken met een wasspons, echt niet fijn, ben toch wel blij dat-ie eruit is.

Noem jij jezelf ooit CIS, cis vrouw?

• Nooit
  • Alleen Online
  • Soms
  • Vaak
  • Altijd

0 stemmers

Heel soms alleen online

Gebruik het vaker om cismannen aan te duiden

2 likes

Voel je je beledigd als iemand je een cis vrouw noemt?:

• Ik ben geen cis vrouw
  • Ja, want cis klinkt als een scheldwoord
  • Nee, want ik ben cis vrouw
  • Mwa, ligt aan de context. Als iemand het heel agressief tegen mij zegt, dan wel. Anders niet

0 stemmers

1 like

Niet beledigd maar ik zou wel denken dat degene die het tegen me zegt heel performatief en daarmee cringe bezig is.

Tenzij er echt een goede reden is om me zo te noemen die ik nu niet voozie denk ik op wie probeer je indruk te maken?

13 likes

Zou dit misschien doen als ik heel specifiek een verschil (in behandeling, privilege, weet ik het) duidelijk wil maken oid. Maar niet tijdens het voorstelrondje of ongevraagd zonder context want dat vind ik echt toneelspelen. En ik verwacht ook niet dat trans mensen zich zonder aanleiding als zodanig identificeren??!

18 likes

Oh ja dit is ook wel de enige context waarin ik het gebruik. Ik heb voor mijn werk bv een training over bias gevolgd waarin iedereen zichzelf moest ā€œcategoriserenā€ en toen noemde ik het, dus dat soort momenten

3 likes

Mijn grijze haar

• Verf ik bij de kapper (helemaal of highlights)
  • Verf ik zelf (helemaal of highlights)
  • Doe ik iets anders mee (toner, gloss, henna, etc.)
  • Laat ik gewoon zijn
  • Trek ik eruit
  • Probeer ik terug te draaien met vitaminen, Chinese geneeskunde, bidden, etc.
  • Anders

0 stemmers

Ik ben het aan het laten uitgroeien onder het mom van ā€˜liever grijs dan dood haar’ maar ik vind het mezelf zo oud maken. Nu is het de vraag of dat erg is natuurlijk. Ik zou willen dat ik nu super feminische schijt had maar als het om mezelf gaat is dat toch moeilijk haha

7 likes

Snap je struggle. Mijn haar is echt bijna helemaal grijs en ik ben nog geen 40, dus doe high/lowlights, zodat het nog iets minder flets is. Van die Franse vrouwen die zwart haar hebben met witte striemen vind ik echt supermooi, maar bij mezelf is het gewoon grauw en herinnert het me te veel aan mijn vergankelijkheid.

1 like

Ik heb het een poosje uit laten groeien tot ongeveer 10 centimeter. Ik had geen grijze baan maar meer heel veel grijze high lights zeg maar. Daarna toch besloten om het weer te verven en vind dat nu bij mezelf toch mooier. Misschien dat ik het over 10 jaar weer probeer.

2 likes

Ik heb geen grijs haar maar zodra ik dat krijg ga ik het verven.

5 likes

Ik heb alleen hier en daar zo’n spierwitte haar die ook nog eens lelijke structuur heeft en wat korter/beschadiger is dan de rest. Eerlijk is eerlijk, als ik er een zie trek ik hem eruit. Dus misschien is mijn antwoord over een paar jaar ā€˜nvt ik ben kaal’

14 likes

Ik heb donker haar en verf het nooit. Bij mijn moeder heb ik gezien hoe snel je na het verven zo’n grijze baan in je haar hebt als het donker geverfd is en dat vind ik heel lelijk. Ze is nu eindelijk natuurlijk grijs maar die overgangsperiode (met verven door de kapper en steeds lichter gaan) heeft lang geduurd, dus ik heb besloten maar gewoon grijs te worden.

3 likes

De optie: heb ik niet!!! Mis ik

44 likes

Kunnen de ā€˜probeer ik terug te draaien’-mensen hun ervaring en bronnen delen plz

2 likes

Nee, want als je geen grijs haar hebt wil ik dat niet weten!! :smiling_face_with_tear:

@Sjottelsplak
Ik dacht dat ik grijs haar had door stress dus ik heb allerlei wanhopige pogingen gedaan, maar dat is volgens mij gewoon allemaal onzin

5 likes

Ik vind grijs haar er eigenlijk juist altijd dood uitzien omdat het vaak zo’n stugge structuur heeft. Ik ben blond dus en heb maar een paar grijze haren verspreid ertussen zitten die je niet ziet gelukkig, in de winter als m’n haar wat meer donker is doe ik wel vaak een toner oid erover.

6 likes