Ja wel lullig, maar als diegene het ook gewoon heel mooi en goed kan zou ik alsnog betalen. MAAR als ik dan toch gewoon uurloon betaal heb ik ook wel hogere eisen dan bij een gewone vriendendienst.
Ik hoor elke avond een overspannen bosuil, echt niet te doen dat geluid. ![]()
Haha! Ik ben wel benieuwd naar dat geluid!
Dit geluid hoorden we paar weken terug heel veel en heel hard, maar ik denk dat de jonkies al groter of weg zijn:
Nu hoor ik vooral twee (?) uilen op deze toon met elkaar communiceren:
Ja mooie natoer, maar ook super irritant haha.
Dat eerste geluid is wel irritant, maar die 2e is toch fantastisch!!
Als je wilt slapen en dat geluid lijkt uit de boom naast je open slaapkamerraam te komen dan ga je het vanzelf wel irritant vinden hoor, haha.
Tenzij je echt een gelijke dienst terug levert vind ik het fair om zelf proactief te vragen wat iemand ervoor wilt hebben
ja eens. het detail dat het diegenes werk is vooral; dat maakt de kans groot dat je regelmatig aanvragen krijgt voor gratis klussen van bekenden. ik doe nu een aanname maar het is super irritant en aso als mensen dat altijd van je verwachten
Misschien vond hij het eerder al niet leuk om dingen gratis te doen en laat hij dat op deze manier weten? En dat hij dat niet durfde aan te geven ofzo (tijdens het bestellen van die materialen)?
- Ja, ik huil regelmatig
- Ja geen moeite mee maar ik huil niet vaak
- Nee ik huil bijna nooit
- Anders
0 stemmers
Ik heb nog nooit om een film gehuild, niet door hormonen, of zelfs niet als ik het wel voel aankomen. Er moet echt iets ergs gebeurd zijn dat er tranen loskomen bij mij
Zal vast niet goed zijn denk ik maar ben wel benieuwd of meer mensen dit hebben
Ja dit. Eens nadenken hoevaak ik diegene al gratis heb laten werken terwijl diegene betaald had moeten worden.
Als een professioneel bouwvakker meerdere keren een weekend komt klussen in mijn huis, had ik zelf al aangeboden om te betalen.
Hm ja snap jullie gedachtes, hij is geen professioneel bouwvakker en het is ook niet zo dat we hem gevraagd hebben omdat we er niet voor wĂllen betalen. Kan/wil niet de hele context weggeven, maar het is allemaal in samenspraak gegaan en altijd voor wat hoort wat geweest. Als ik jou help, help jij mij met (ongeveer) hetzelfde.
Snap dat jullie denken joh lekker makkelijk om een bekende bouwvakker te hebben en die voor alles te vragen zonder te willen betalen, lekker te profiteren, maar zo zit het niet.
Is dit jouw aanname geweest of is dit echt besproken? Ik zou het gewoon even met diegene bespreken eigenlijk! Dit klinkt als een goede vriend en zoiets wil je wel uit de lucht. Als je elkaar altijd helpt met van alles snap ik wel dat je gek staat te kijken als iemand opeens over een uurloon begint. Dat is ook wel anders dan als iemand zegt joh dit is wel echt een grotere klus dan we tot nu toe altijd deden, hoe denken jullie over een vergoeding van x euro?
Hoe ouder ik word, hoe meer ik jank. Vaak hormonaal, dan kan ik niet relativeren en ben ik soms gewoon een kleuter als dingen niet lopen zoals ik zou willen.
En ik jank altijd bij dingen waar veel mensen samen iets doen of samenzijn. Ik sta dus bijna altijd te janken bij concerten, festivals of voetbalwedstrijden. Dat is wel iets wat ik niet altijd heb gehad, misschien ook een soort hormonaal iets.
Bij films huil ik dan weer niet zo snel.
Ik zou het hem gewoon vragen. Want ik snap zonder de context te kennen je situatie denk ik wel. Als je jarenlang zo werkt, dan is het gewoon raar dat hij nu ineens wel uren rekent. Ik vind het een ander verhaal als hij de enige is die iets doet, maar zoals ik het lees helpen jullie elkaar en is er sprake van wederzijds gratis werk.
Misschien heeft hij er een goede reden voor of is dit het moment om te bespreken dat hij het wel fijn vindt als dingen verrekend worden, ook als jullie iets voor hem doen. Zou wel zuur zijn als hij nu iets rekent en jullie daarna niets meer voor hem doen.
Maar ik zou, ookal vind je het moeilijk, het gesprek aan gaan. Dan is het uit de lucht. Nu doe je misschien aannames die er niet zijn.
Ik huilde altijd al snel bij films of series maar dat vind ik anders ofzo? Het is voor mij geen verwerking van eigen emoties ofzo, niet een verwerking van waar ik op dat moment mee zit.
Tot 10 jaar terug huilde ik verder eigenlijk nooit. Nu huil ik heel snel als ik me slecht voel en daarover praat. Iemand die oprecht vraagt hoe het gaat, dat kan gĂȘnant worden. Blijkbaar zat het dan wel al heel hoog, maar thuis in mijn eentje komt het er niet snel uit. Ik probeer wel eens expres thuis hardop mijn gevoelens te verwoorden als ik boos of verdrietig ben, met de hoop dat dat ook helpt? Maar dat helpt niet. Dus mocht iemand nog tips krijgen hoe je authentieke emoties loskrijgt, altijd welkom ![]()
Ik zou het trouwens niet een lekker potje janken noemen want na een flinke huilbui heb ik meestal hoofdpijn en ben ik kapot ![]()
Ik heb hetzelfde! Ik krijg er hooguit een paar tranen uit geperst als ik echt heel boos ben omdat iets super oneerlijk is. De laatste keer dat ik echt gehuild heb, was toen mijn kat overleed. Voor de rest lukt het mij ook niet. Ik ben ook niet vaak verdrietig eigenlijk. Als dingen niet goed gaan is boosheid mijn standaard reactie. Ook met hormonale dingen word ik gewoon boos of geĂŻrriteerd.
Deze cyborg-kakkerlak heeft een duikpak aan met slangen in zân borst en wordt van een afstand bestuurd.
- Wat in de matrix is dit
- Prima plan
0 stemmers