Stel je persoonlijke vraag #59

Wat een hel

1 like

Wij hebben ze aan de buitenkant, van Suneclips. Dit blijft van mei tot september prima zitten en houdt het een stuk koeler binnen.

4 likes

Ja hij vond het dus echt geweldig :joy:

2 likes

Ja - wij hebben ze op de slaapkamer ramen en zijn er erg blij mee! Niet het mooiste, maar met dit soort hete zomers wel heel fijn. Wij hebben sunwise screens.

1 like

Ik vind het over het algemeen leuk om te lezen. Alleen laatst had k wel de fout gemaakt dit heel enthousiast tegen iemand te roepen die vlak daarna lang op vakantie ging. Die kwam tijdens de vakantie elke dag met een update en kon voor geen meter schrijven en had ook nog eens 1000 foto’s per dag :joy: toen voelde het wel echt als verplichting om alles bij te houden.

Ik heb er zelf 1 vakantie op bijgehouden tot nu toe. Omdat mensen vooraf vroegen of ik dat ging doen en toen dacht ik wel ja is handiger om dat te doen dan iedereen elke dag te appen ‘hoe het daar is’. Want ik heb dus allemaal mensen in mn omgeving die dat elke dag vragen. En dan denk ik lees de polarsteps maar :wave:
En ik probeerde er ook andere foto’s op te posten als op insta(stories) zodat mensen die t lezen niet overal hetzelfde zien

Een dekbed van echte dons (bij gematigde temperaturen, niet per se tijdens een hittegolf)

• Heerlijk
  • Verschrikkelijk, maakt veel te veel geluid
  • Verschrikkelijk om een andere reden
  • Geen mening

0 stemmers

2 likes

Verschrikkelijk door het dierenleed. Een wollen dekbed vind ik wel heerlijk.

15 likes

wol en dons is sowieso niet te vergelijken imo, wol is veel temperatuurregulerender. mijn standaard in elk seizoen is wol en ik gebruik alleen mijn donzen dekbed over mijn wollen heen als het heel koud is. ik ben een koukleum maar ook een zweter dus alleen dons krijg ik (letterlijk) nachtmerries van

3 likes

Hoe zouden jullie omgaan met iemand die dichtbij je staat (beste vriend/familielid zoiets) die toezegt een (grote) klus in huis voor je te doen (is ook diens werk), alles met je doorspreekt welke materialen diegene zal bestellen, door omstandigheden van beide kanten duurt het wat langer voor de klus kan beginnen en als puntje bij paaltje komt “oja, dit is mijn uurloon!” terwijl dat vooraf nooit ter sprake is gekomen. Hij heeft al eerder klussen in jouw huis (gratis) gedaan en jij hebt diegene ook heel vaak geholpen met dingen in zijn huis die ook onder jouw vakgebied vallen en daar nooit over nagedacht geld voor te vragen.

• Tsja, logisch diegene moet ook geld verdienen toch. Dom van jou om er van uit te gaan dat alles gratis wordt gedaan
  • Beetje lullig dat het niet eerder is besproken, maar zou uiteindelijk wel betalen
  • Fuck you, ik regel wel iemand anders
  • Uit principe zou ik iemand anders zoeken, had diegene maar vanaf dag 1 moeten zeggen dat je er voor moet betalen

0 stemmers

1 like

Vertel ff wat er eerder gratis is gedaan en hoe dat verhoud tot de klus van nu, is die groter?

En help jij even vaak en is het ook zwaar fysiek werk?

15 likes

Wat is een grote klus? Een middag of dag vloeren leggen: ik zou misschien verbaasd zijn als het uurloon opeens om de hoek komt. Komt iemand 3 dagen klussen: ja logisch dat er een vergoeding tegenover staat. Diegene kan in die dagen geen ander werk aannemen of is allemaal vrije dagen kwijt?
Ik zou niet een ander kiezen door een “fuck you”, ik vind dat nogal raar gedacht, maar soms laat ik het sowieso liever een vreemde doen omdat dat makkelijker communiceert qua verwachtingen/als het niet goed gaat/garanties ed. Dan heb ik geen zin in een potentiĂ«le familieruzie omdat een klus uitgelopen is op een ramp.

5 likes

Ja en heb jij het gevraagd, of heeft die ander het aangeboden?

Beide huizen van boven naar beneden verbouwd, sloopwerk, opnieuw opbouwen. Redelijk vergelijkbaar wel ja.

@ellegirltalk hm zou een weekend werk zijn, maar er zijn al meerdere weekenden werk doorheen gegaan waar niks voor betaald is.

Snap heel goed dat als je er ander werk voor laat liggen dat je denkt “joh, kan daar wel geld verdienen en bij jullie niet en ik heb ook gewoon rekeningen om te betalen”, dus het idee vind ik niet eens zo heel gek, maar bij eerder werk is er nooit gesproken over geld, nu vooraf ook niet en ineens kwam er een uurloon naar boven. Gaat me denk ik voor het grootste deel over dat het vooraf niet besproken is maar er alleen maar “oh ja dat kan ik wel maken, dan bestel ik dit en dit” is gezegd.

3 likes

Wacht jij verbouwd en sloopt zelf ook huizen? Vet!

3 likes

Hoor je de krekels buiten als je in bed ligt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wij hebben hier ineens krekels en ik vind dat echt het beste geluid om bij in slaap te vallen. :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ja ik ben net Bob de Bouwer :joy:

2 likes

Nee, wel ezels op de achtergrond. Vind dat heel gezellig.

3 likes

Nog beter!

1 like

Wel kikkers!

9 likes

Als ik mijn raam open doe hoor ik alleen muggen :face_with_spiral_eyes: