Stel je persoonlijke vraag #6

Ik geloof eigenlijk niet dat ik in een ander land geboren zou willen zijn of zou willen wonen

2 likes

Daarom staat Benelux er ook in! Ik vind Nederland ook echt een leuk land. Ben blij dat ik er geboren ben. Zou ook niet snel emigreren maar als ik echt vanaf het begin af aan kon kiezen zou ik Spanje nóg fijner vinden.

Wij betalen een klein bedrag (iets van 3 euro) voor het personeelseten, dit wordt dan van je fooi ingehouden en we krijgen gewoon 1 bord waar je t mee moet doen of het is een buffetje en dan kan je opscheppen hoeveel je wil. Op m’n vorige werk was het wel gratis.

1 like

Ja daar werk ik toevallig(vlakbij) hoe heet het?

Groot-Brittannië zou denk ik het beste bij me passen

2 likes

Speel een beetje vals door er twee te noemen, maar Noorwegen en Engeland zijn beide landen waar ik me enorm thuis voel. Hoewel ik Nederland wel mis als ik voor langere tijd weg ben, vind ik het Nederlandse landschap af en toe maar saai in vergelijking met Noorwegen :see_no_evil:. Zou ook graag willen emigreren naar een van beide landen als ik daar een mooie baan kan vinden.

1 like

Toen ik in Florida was had ik voor het eerst in mijn leven het idee dat ik daar best wel zou willen wonen. Dat heb ik normaal niet als ik op vakantie ben

1 like

Het is zelfs verplicht om te betalen voor personeelseten! Mocht je er niet voor betalen zou de belastingdienst het zien als loon in natura en dat mag je niet zomaar onbelast verstrekken. Ik heb bij bedrijven gewerkt waar het uit de fooienpot werd betaald. Maar mijn huidige werkgever trekt het van mijn salaris af (dat bedrag krijg ik wel weer extra betaald, dus al met al is het op deze manier gratis).

Ik zou dan denk ik gaan voor Zuid-Amerika. Argentinië of Mexico. Spaans. Mooie landen.
Voor het eten zou ik trouwens liever Azië kiezen (als viseter en geen vleeseter is Zuid-Amerika niet heel geweldig denk ik) :stuck_out_tongue: En ook mooie natuur natuurlijk.

1 like

Tijdens onze pauze mochten we iets voor 30% van de consumentenprijs bestellen, of at je gratis ‘met de pot mee’ als die er was. En als er iets over was of verkeerd gemaakt oid dan at je dat met het personeel tijdens het werken op. Drinken was wel altijd gratis voor tijdens en na werk, maar meestal hadden we daar speciaal ‘personeelsdrinken’ voor.

1 like

Zomertijd afschaffen en permanente wintertijd? (lees: de originele tijd)

• Ja
  • Nee

0 stemmers

• Mama/papa
  • Mamma/pappa

0 stemmers

Ik vind dat tweede er niet uit zien, maar zie het wel vaak dus misschien ligt het aan mij :stuck_out_tongue:

Wat vind je van je ziek melden in het kader van een mental health day? Even heel zwart/witte antwoorden, om een duidelijker beeld te krijgen. Kiezen voor ‘niet normaal’ kan dus ook zijn dat je vindt dat je een dag vrij moet nemen of minder moet gaan werken.

• Logisch/normaal
  • Vreemd/niet normaal

0 stemmers

Als je een serieuze psychische aandoening hebt vind ik het wel kunnen.

7 likes

Ik kan me ook voorstellen om een mental health day te nemen als er een heftige gebeurtenis heeft plaatsgevonden (bijv een break up o.i.d.)

5 likes

Ik heb niet normaal aangeklikt, omdat ik het zelf niet doe en niemand in mijn omgeving eigenlijk. Iedereen voelt zich wel eens rot of dat je het ff niet aankan, maar dan zet je je eroverheen (en anders neem je inderdaad maar een dag vrij). Voor serieuze psychische problemen ligt het natuurlijk anders.

1 like

Ik vind het een vaag begrip. Mijn eerste gedachte is inderdaad, daar zijn je vakantiedagen voor. Aan de andere kant, als je weinig vakantiedagen hebt kunnen ze er wel hard doorvliegen als je hier vaker behoefte aan hebt en goed functioneren is natuurlijk ook belangrijk.

Edit: als je er vaker behoefte aan hebt dan dat je vakantiedagen hebt, is het misschien beter om minder te gaan werken. Als dat kan.

Ik zou trouwens wel eerder geneigd te zijn om gewoon dan daarvoor een dag vrij te nemen denk ik?

Ik zou eigenlijk zeggen dat je dan ‘maar’ een vrije dag op moet nemen. Alleen weet ik ook dat er best wel een hele hoop bedrijven/beroepen zijn waar je niet op korte termijn vrij kan vragen. Dus dan begrijp ik het wel.

Mensen die fruitsmaken kiezen als bolletje ijs :triumph: alleen waterijsjes mogen fruitsmaken hebben!!

7 likes