Stel je persoonlijke vraag #6

Voel jij je (weleens) superieur ten opzichte van iemand anders / een groep mensen?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Voel jij je (weleens) geprivilegieerd?

Nederland en België moet het zijn. *

  • Ja, ten opzichte van andere mensen die in Nederland leven
  • Ja, ten opzichte van andere mensen die op deze planeet leven
  • Nee

0 stemmers

Dat heb ik met mop of meis heel erg :see_no_evil:

Maar goed, daarom heb ik ook maar nadrukkelijk ‘goede vriendin’ in de vraag gezet.

1 like

Oh god dit doet me denken aan de keer dat ik de scharrel van een vriend tegenkwam in de club en ik zei: oooh ja ik hoorde van Sander dat jullie besloten hebben het casual te houden

Nou dat had Sander dus niet zo duidelijk aan haar verteld blijkbaar :sob:

28 likes

Voor mij maakt het veel verschil dat ze normaal gesproken ook altijd de hele woensdag werkt. Daarom vind ik het geen legitieme reden. Werkte ze normaal ook altijd maar 1 dagdeel (dus of 's ochtends of 's middags) dan had ik het wel een legitieme reden gevonden.
Maar je zou zeggen dat ze nu dus sowieso de hele woensdag beschikbaar moet (kunnen) zijn voor werk

Ik heb gestemd op “legitieme reden, geen kinderen”, omdat ik ook vind dat dit 1 keer kan gebeuren (ook al heb je in principe nog ruim de tijd om iets te regelen, zou ik denken) en ik niet weet hoe ze het op andere woensdagen regelt. Maar dit verandert het wel. Als het keer op keer hetzelfde is, zou ik me er ook gigantisch aan ergeren. Het zijn in mijn ervaring ook altijd dezelfde mensen die dit soort problemen hebben, terwijl je bij andere mensen met kinderen helemaal niet merkt dat het soms heel wat geregel is (en dan kan ik het ook veel beter verdragen als het eens niét lukt). Het zijn sowieso altijd dezelfde mensen die er de kantjes van af lopen, niet alleen op dit vlak, super irritant.

5 likes

Ja ik snap je irritatie. Ik heb ook collega’s die altijd later starten, of eerder weggaan (of beide) vanwege hun kind, en volgens mij halen ze hun aantal uren per week bij lange na niet. Maar ondertussen wel zeuren dat het allemaal zo druk is. Heb er wel eens kritische vragen over gesteld maar dan wordt geschermd met het aloude argument dat ik daar niets van mag vinden, want ik heb zelf geen kinderen.
Anyway, als je woensdag de gehele dag werkt moet je m.i. dus ook de hele dag beschikbaar zijn (incidenten daargelaten, maar dan neem je een paar uur vrij of compenseer je later) maar ook op mijn werk wordt daar dus anders over gedacht door de mensen met kinderen.

1 like

Lijkt me sowieso kut dat hele geregel met kinderen. Stiekem vraag ik mij dan ook af of zij elke x alles kan opvangen of dat haar partner ook inspringt indien nodig. Vaak staan deze situaties niet op zichzelf. Tenminste dat denk ik, omdat mocht het een keer gebeuren niemand dit erg vindt en je er waarschijnlijk geen pol over had gemaakt, maar dat vul ik nu zelf even in.

1 like

Heb jij wel eens een appel-kaneel tosti gegeten?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo JA: Wat vond je ervan?

  • Heerlijk!
  • Mwah
  • Vies

0 stemmers

Ik vind het wel een legitieme reden en heb geen kinderen. Snap wel dat het afhankelijk is van andere dingen (dus hoe veel vaker ze dingen afzegt etc.), maar buiten dat vind ik het niet echt mijn zaak of andere mensen de kantjes er vanaf lopen en hoe ze hun privézaken regelen. Tenzij het de samenwerking of de kwaliteit van een gezamenlijk project beïnvloedt, maar dan spreek ik iemand aan op de kwaliteit van het werk en niet op of ik denk dat dat komt doordat ze te vroeg naar huis gaat. Ik heb ervaren dat het anders een onbegonnen zaak is om je niet te irriteren haha. Er zijn altijd collega’s waarvan je gaat vinden dat ze niet gemotiveerd genoeg zijn of genoeg uren er in steken.

Betekent niet dat ik de irritatie niet begrijp hoor haha, heb het zelf ook ervaren. Maar ik probeer het altijd voor mezelf een beetje objectief te bekijken en als ik niet zo snel kan aanwijzen hoe haar gedrag mijn eigen werk beïnvloedt dan probeer ik er zelf niet echt aandacht aan te besteden.

5 likes

Ik doe de afwas met

  • Een afwasborstel
  • Een doekje
  • Een spons
  • Mijn hand
  • Ik doe de afwas gewoon in de vaatwasser

0 stemmers

Alles wat in de vaatwasmachine kan gaat daar in, de rest met een borstel.
Snap nooit zo goed hoe mensen afwassen met een doekje. Voelt zo gek

1 like

Ik heb ook het idee dat mensen dat alleen in films doen, hahaha. Misschien wassen sommigen op het forum wel af met een doekje. We’ll see

1 like

Haha, ik kan het niet met een borstel, super onhandig. Ik gebruik een doekje of een spons, maar liefst van al gewoon in de vaatwas :stuck_out_tongue:.

Hoe maak je een appel kaneel tosti waarbij alles op elkaar blijft?

Maar dan is het toch aan haar om te regelen dat ze bijgepraat wordt/notulen leest of whatever?
Als ze geen opvang geregeld krijgt ga ik ervanuit dat ze gewoon vrij neemt en dan Is het aan de bevoegde die haar vrije dagen accordeert om daar wat van te vinden. Kortom: zou me er niet druk om maken, niet jouw probleem. Plus er zullen altijd hier en daar wel afmeldingen(ziek, vakantie etc) zijn toch met 20 man.

Verder als ze altijd half werk levert, minder doet vanwege de kinderen. Vind ik een ander ding, als dat ervoor zorgt dat jij meer werk moet doen oid is dat mi iets wat je zou moeten uiten bij haar of je manager. Kennelijk krijgt ze daar dan de ruimte voor en neemt ze die ook.

4 likes

Recept plz need diz

2 likes

Wat moet ik mij voorstellen bij mijn hand?!

Euh bij rekjes maak ik met m’n hand de spijlen schoon. En met deeg en beslag werkt het ook beter als ik met mijn handen het in het water schoonmaak. Snap je? :sweat_smile:

Ja ook geen idee! Hoorde vandaag van iemand dat zij had gehoord dat een kind daar om vroeg. Blabla heel verhaal maar ik had deze optie ook nog nooit bedacht.
Neem aan: dunne plakjes appel met kaneel op brood en in het tosti ijzer hoppaaaaa

1 like

Als ik uit een glas alleen water heb gedronken, was ik het wel eens af met mijn hand.
Mijn vader deed zelfs wel eens borden gewoon met de hand, het zag er op zich wel schoon uit dan, maar vond het wel gek/viezig.

Ik spoel meestal eerst alles om, dan met afwasborstel en dan met sponsje.