Stel je persoonlijke vraag #6

Volgens mij draaf je een beetje door nu, ik heb volgens mij een paar posts eerder al aangegeven dat als die definitie klopt, een heleboel vrouwen schijnbaar feminist zijn.

Ik vind het alleen niet de moeite om er een stempel op te plakken, ik ga ook echt geen “feminist” op mn deur plakken of wat dan ook.

Sorry maar in mijn kleine wereldje heb ik genoeg aan mijn eigen problemen.

5 likes

Jij haalt al het onrecht in de wereld bij en ik draaf door? Maar goed, onze visies zijn duidelijk en komen niet overeen. Case closed (:

1 like

En ik vind jouw toon in sommige posts behoorlijk irritant worden.

14 likes

Heb jij… (aanvinken wat van toepassing is/was)

  • Op Atletiek gezeten.
  • Tuinbonen uit blik veroberd
  • Een spagaat op de balk gedaan
  • Bij Quick Fastfood (BE) gegeten
  • Gezien hoe ze een schaap schoren
  • Mottenballen vastgehouden / gebruikt
  • Gedanst op liedjes van Def Rhymz
  • Minstens een half jaar Goudkust/GTST/Onderweg naar Morgen gevolgd (vroeger)
  • In een rondvaartboort gezeten
  • Je nagels paars gelakt
  • Een ribbroek gedragen
  • Een toilet viezer achtergelaten dan gewenst
  • Kastanje bij elkaar geraapt
  • Het woord gatsie ooit gebruikt

0 stemmers

Maar daar bestaat (nog) geen woord voor, voor zover ik weet in ieder geval.

Jezelf een feminist noemen betekent alleen dat je erin gelooft, niet dat je de barricades op moet. Het is in principe al genoeg dat je als iemand je vraagt of je een feminist bent, jij daar ja op kunt antwoorden. En als diegene vraagt waarom, dat je dan kunt zeggen “omdat ik geloof in gelijkheid onafhankelijk van geslacht”. Als iedereen die erin gelooft dat zou zeggen, zou het al zoveel helpen om het stigma eraf te halen.

Activist is iets anders. Dat kan overigens ook al heel klein (iemand dicht bij je aanspreken als ze iets seksistisch zeggen bijvoorbeeld, ook dat is al een vorm van activisme), maar ik snap dat niet iedereen dat kan of wil doen, en dat hoeft ook niet van mij.

5 likes

Echt leuk dat je @Krabsalade nog even napraat. Zoals je ziet heeft @anon50122296 het laatste woord dus niks aan het handje toch?

2 likes

Ik wilde tandenpoetsen aanklikken maar toen realiseerde ik me dat ik nu in bed lig en mn tanden niet heb gepoetst. En te lui ben om op te staan.

2 likes

Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat jullie van mening verschillen? :stuck_out_tongue: ik heb het gevoel dat ik deze boodschap nu al 6x heb gelezen

8 likes

Ik denk dat ik duidelijk genoeg ben geweest, ik ga nu stoppen met deze discussie.

2 likes

Hypocriet :exploding_head:

1 like

Ja sorry je valt me zo vaak negatief op. Heb het idee dat ik niet de enige ben ook die daar zo over denkt.

2 likes

Ik weet niet! Misschien ben je je er niet van bewust?

Omdat ik het idee heb dat de boodschap niet begrepen wordt, omdat er niet inhoudelijk op wordt ingegaan. Daarom probeer ik hem nogmaals, maar dan duidelijker, te verwoorden, zodat er wellicht iemand die dit leest denkt “Verrek, ze heeft gelijk. Ik ga mezelf vanaf nu gewoon feminist noemen”. Al zou dat maar 1 iemand zijn (mag ook een meelezer zijn), dan zijn we toch al 1 stapje dichterbij het normaliseren van de term en het afbreken van het stigma.

15 likes

@Karl_Lagerfeld en @HvO stop even met dat kinderachtige gedoe en ga lekker verder via pm als jullie elkaar dwars zitten.

6 likes

:raising_hand_woman:t3:‍♀. Thanks voor je uitleg!

3 likes

Ging alleen maar om dat jij een keer iets gezegd heb over het laatste woord tegen mij en dat dat nu herhaald wordt door @HvO. Verder niks!

1 like

Oke sorry

heb jij:

  • een fobie ergens voor
  • zilvervliesrijst in huis
  • een messenslijper
  • een iPad
  • een date minder dan twee uur van tevoren afgezegd
  • een koptelefoon
  • een spaarrekening
  • een set wijnglazen
  • je ouders betrapt terwijl ze seks hadden
  • een matras van de ikea
  • rituals geurstokjes
  • een oplader met een kapot snoer
  • wel eens met twee mensen op één avond gezoend
  • een citruspers
  • huisgenoten die een bende van de keuken maken
  • een huisdier

0 stemmers

Tot zover ons feminisme ook :sweat_smile:

Ik hou een minuut stilte voor de stemmers die hun ouders ooit betrapt hebben tijdens seks. Ik heb ze alleen 1x vaag gehoord en al 20 jaar een trauma van

38 likes