Wel heel typisch dat in een openbare poll mensen niet durven zeggen dat ze FvD of PVV stemmen. Laf, heel laf. Als je je schaamt voor je stem, stem je niet juist.
Verder hoop ik dat alle FvD en PVV stemmers de jeukziekte krijgen. #sorrynotsorry
Ik denk dat ze zich niet per se schamen voor hun stem, maar aangezien dit forum zo anti FvD is (waaronder ikzelf) en dit ook goed laat weten, denk ik dat mensen geen zin hebben om het hier openbaar te maken dat ze op die partij hebben gestemd. En verder wat @HvO zegt.
Ik ben ook zeker geen fan van deze partijen, maar ik vind je bericht nogal krom, aanvallend en een nare toon hebben. Op deze manier is het niet gek dat mensen geen zin hebben om hier voor uit te komen op 't forum. Zoals @HvO hierboven al zegt, niemand is een verantwoording schuldig en ik snap dat mensen geen zin hebben om op deze manier een discussie te voeren.
Maar als het je puur gaat om het niet in discussie willen gaan over politiek en als je zonder schaamte voor 100% achter je keuze staat dan geef je toch gewoon in die poll aan wat je gestemd hebt en laat je het daarbij en meng je je niet in de discussies?
Ik krijg toch sterk het idee dat mensen zich schamen voor hun stemgedrag of in ieder geval bang zijn dat hun imago op het forum schade oploopt als er openbaar is dat ze FvD of PVV stemmen.
Ik doe dat ook, ben zelfs half Asian. Stokjes of vork.
Naja in het andere topic heeft iemand ook aangegeven dat ze op FdV heeft gestemd en daar werd ook “normaal” op gereageerd. Vind het gewoon typisch, waarom ga je op een partij stemmen waar je niet voor uit durft te komen :’)
Wat @Eddie zegt, gefundeerde inhoudelijke kritiek is wat anders dan een emmer stront over je hoofd krijgen.
Er zijn wel meer mensen die niet willen praten over hun politieke voorkeur, maar omdat deze personen op FvD of PVV gestemd hebben, wordt er ineens gezegd dat ze er niet voor uit durven te komen en zich schamen. Ik stem midden/links en heb ook vaak geen zin om irl voor mijn politieke voorkeur uit te komen, omdat ik geen zin heb in discussie. Betekent niet dat ik me dan schaam of niet durf. Volgens mij vinden sommige mensen het ook iets wat privé is. Je kan het er niet mee eens zijn en een inhoudelijke discussie voeren, maar om nou zo met stront te gooien terwijl ze zelf laten merken niet te willen discussiëren vind ik nogal lullig.
Telt een retentiedraad ook als beugel? Die draad zit permanent achter mijn tanden.
Maar ik heb hier in dit topic geen enkele comeback gezien naar een FvD of PVV stemmer, dat kan niet eens, want de clou is nu net dat zij daar niet voor (durven?) uitkomen.
En volgens mij wordt er ook niemand gedwongen om in discussie te gaan hierover. Als iemand in een topic over politiek komt vertellen dat diegene FvD stemt dan komen daar reacties op ja en dan verwachten we misschien ook wel een reactie terug. Maar ik zie het in dit topic nooit gebeuren dat mensen gaan kijken wie er een bepaald antwoord in een poll heeft aangeklikt en vervolgens die mensen gaat taggen om hen tot een discussie te dwingen.
Als dat wel zou gebeuren zou diegene snel genoeg teruggefloten worden en bovendien: als de getagde persoon aangeeft niet te willen discussiëren kan het daar ook best bij blijven.
Maar ik geloof er helemaal niks van dat die mensen anoniem willen blijven omdat ze überhaupt niet van politieke discussies houden. Als je je werkelijk niet schaamt, recht dan gewoon je rug, kom eerlijk uit voor je stemgedrag, ongeacht of je daarna wel of geen discussie aangaat.
Ik hoef het IRL vanwege mijn werk nooit te hebben over mijn politieke voorkeur. Heerlijk is dat joh! Niemand verwacht ook van me dat ik er over in discussie ga.
Ja met dat tweede heb je wel een punt, ik heb zelf expres de niet anonieme poll gemaakt omdat ik gewoon heel nieuwsgierig ben
Maar, je stemgedrag zegt zo veel over jou als mens, je stemt op een partij in wiens visie je je kunt vinden. Iets waar je met heel je wezen achter staat, daar schaam je je toch niet voor? Dan maakt het je toch juist niks uit als anderen dat stom vinden?
Even een voorbeeld over mezelf om het duidelijk te maken. Ik ben veganist (goh) en daar sta ik voor 100% achter. Ik weet dat het niet echt populair is om veganist te zijn, hoewel het hier op het forum nog meevalt in vergelijking met de buitenwereld.
Maar juist omdat ik zo achter mijn visie sta en dit helemaal te maken heeft met wie ik ben, mijn normen en waarden en mijn idealen, schaam ik me er niet voor en ben ik er dus heel open over.
Als iemand zijn stemgedrag verstopt krijg ik sterk het idee dat diegene zich schaamt en ook wel weet dat het niet helemaal oké is. (En dat ik het niet oké vind daar heb ik heel goede argumenten voor.) Dus ook daardoor - naast mijn nieuwsgierigheid - vind ik dat verstoppen heel irritant.
Wat bedoel je? Omdat het sowieso al duidelijke is waar je op stemt of omdat het geheim is? En dan alsnog is het één en ander wel af te leiden uit standpunten die je inneemt in discussies ofzo toch.
Tuurlijk, de richting is wel duidelijk. Ik werk in de journalistiek en hoe je het ook wendt of keert, we nijgen toch wel naar links. Maar omdat je toch geacht wordt enigszins objectief te zijn hoef ik er zelden over in discussie met vrienden of collega’s. En dat vind ik wel lekker eerlijk gezegd.
Wat eet je graag op je brood?
- Pindakaas
- Jam
- Nutella
- Kaas
- Kipfilet
- Ham
- Hummus
- Hagelslag
- Vlokken
- Kipkerriesalade
- Sandwich spread
- Vegetarisch vlees (lekker tegenstrijdig maar je snapt m)
- Gestampte muisjes
- Tonijn
- Filet americain
- Geitenkaas
- Boter
- Salami
0 stemmers
Welke oogkleur heb jij?
- amethyst
- blue
- brown
- green
- grey
- honey
- pure hazel
- true sapphire
- turquoise
- sterling silver
- gemstone green
- brilliant blue
0 stemmers
Ps. Ik zie ook geen verschil tussen green en gemstone green
Wat heb jij vroeger wel eens gehad en/of gekregen?
- Shampoo of douchegel met glitter
- Hagelslag of vlokken met van die figuurtjes van suiker of chocolade erin
- Happy Meal
- Frufo toetje met zo’n speelgoedje
- Een surprise-ei
- Ontbijtgranen met een speeltje erin
- Chips met flippo’s
0 stemmers
Jeetje. Groen met bruine vlekjes erin. En welke groen dan? Of toch meer hazel?
Honeyhazelbrown haha, ligt aan de lichtinval maar wel lichter als gewoon bruin maar met nul groentinten erin waardoor het zelfs gelig kan lijken soms.
Dit zijn toch kleurlenzen? Geen echte kleuren
Edit: Het zijn lenzen van Walmart: https://www.walmartcontacts.com/Lens/127