Stel je persoonlijke vraag #6

Helaas een keer in de zoveel tijd last van migraine, dan meld ik me 1, soms 2 dagen ziek

1 like

Ik zat hier laatst zelf ook over na te denken. Toen ik nog coschappen liep, had ik met mezelf de regel dat ik elk coschap maximaal een dag een mental health day mocht nemen, omdat ik de coschappen echt heel kut vond en echt niet goed in mijn vel zat. Dus toen was het eens in de twee maanden een dag (waarvan ik besef dat het best veel is).

Maar nu ik een baan heb die ik leuk vind (maar die ook best stressvol is), durf ik dat eigenlijk überhaupt niet meer te doen. Terwijl ik eigenlijk wel merk dat ik al een paar weken niet echt fit ben en niet helemaal lekker in m’n vel zit. Maar het besef dat mijn spreekuur dan verzet moet worden, geeft me teveel druk en dan ga ik maar werken.

Dus het komt nu neer op nooit, terwijl het eigenlijk vaker zou moeten zijn.

3 likes

Huh epileren is toch juist meer gedoe dan scheren? Als je toch al onder de douche staat, hup even scheermesje erover en klaar

4 likes

Euhhh… :flushed: Ik vind scheren echt een gedoe en dan met je tenen lijkt het me dat je je tenen raar moet kronkelen om er niet in te snijden. En bij epileren blijft alles ten minste een week weg

Ik heb alleen haar op de bovenkant van mijn grote teen, dus dan is er geen raar gekronkel bij.
Ik doe het trouwens eens in de zoveel tijd, niet standaard en je ziet het ook niet heel erg. Geen idee ook hoe snel dat terug groeit, houd me er niet heel erg mee bezig.

Ohhh ik vergeet altijd dat gedeelte waar m’n voet overgaat in m’n been, dus rond de enkels. En als ik dan een wat hogere broek draag zie je dat juist :disappointed:
Vooral omdat ik het vaker vergeet en dan zie ik ineens een random hele lange haar op mijn been haha, zo lelijk

1 like

Maar kun je daar niet eens in de zoveel tijd een vrije dag voor inplannen? Weet niet hoe het in jouw werk precies zit en of je daar genoeg vakantiedagen voor hebt, maar als je vrij lang van te voren al weet dat een spreekuur niet doorgaat valt het gedoe wel mee toch?

Ja, maar ik weet ook niet van tevoren wanneer ik me niet lekker ga voelen. Ik kan natuurlijk wel gewoon vakanties en vrije dagen plannen, maar dat heeft niet te maken met ziek zijn. Toen ik laatst af en toe geen stem had en mijn stem ook steeds oversloeg, durfde ik me ook niet ziek te melden terwijl mijn werk bestaat uit praten.

Ah zo! Ik zat in m’n hoofd nog met de mental health dagen die je daarvoor noemde, omdat je tijdens je coschap dan 1 dag in de 2 maanden vrij had, dacht ik dat je nu ook op zo’n soort manier kon plannen. Lijkt me best lastig om een beroep te hebben waar je ziek melden zo moeilijk is! Hoewel ik me aan de andere kant niet kan herinneren wanneer ik me voor het laatst echt ziek gemeld heb, maar wel een aantal keer dat ik flink verkouden of niet lekker was en dan net even twee uurtjes eerder naar huis ging.

1 like

Ja dat gevoel heb ik ook! Op mijn werk word je op het matje geroepen als je 4x of meer per jaar ziek bent, ongeacht de duur. Zo had ik vorig jaar een ziekmelding van 1 dag, dacht ik dat ik weer beter was en moest ik me de dag daarna weer ziekmelden, omdat ik duidelijk nog niet beter was. Telde als 2 ziekmeldingen. Terwijl een andere collega 3x een week ziek was geweest en ik in totaal 5 dagen. Die hoefde zich dan niet te verantwoorden…

1 like

Haha ik moest ook direct aan een autogarage denken, terwijl ik daar nooit kom. Of andere bedrijven waar doorgaans bijna alleen maar mannen werken.

Technische Dienst hangt ook vaak wel een half naakte vrouw of bij bepaalde onderdelen van defensie. Maar dat zijn vooral plekken waar veel mannen werken.

Wat doe jij?

• Bovenste (blauw)
  • Onderste (roze)
  • Ik doe m’n BH aan zoals een T-shirt
  • Ik draag geen BH
  • Ik heb een ander soort BH of bralette of zo
  • Ik doe het allebei weleens
  • Anders, namelijk

0 stemmers

Ja ik eigenlijk ook - denk ik :thinking:

1 like

Ik ook! Op een of andere manier lukt het me niet als de bandjes al op mijn schouders zitten.

1 like

Haha, nee niet op een kantoor.

Edit: Had het trouwens niet zelf opgehangen (uit m’n vorige post leek het alsof ik dat wel had gedaan). Niet dat het minder gek was geweest als m’n werkgever/collega zo een foto van mij zou hebben opgehangen.

Hahah lukt mij ook niet anders dan zo. Maar als je ff denkt x10 is het een percentage :grin:

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

Het verbaast me echt dat veel mensen de sluiting aan de voorkant vastmaken en dan draaien, omdat het echt nog nooit in me opgekomen is om dat te doen. Maar ik hoorde laatst ook dat sommige mensen hun Bh moeilijk uit krijgen, had ik ook nooit gedacht want mijne pop ik zo open met 1 hand.

21 likes

Ik heb vaak 3 sluitingen, soms zelfs 4, en dan is de sluiting aan de voorkant dichtmaken gewoon handiger en sneller.

Ja ik ook, maar ik hoef ze niet te zien om ze te sluiten. Ik ben verbaasd Haha omdat ik letterlijk nooit bedacht heb dat er een alternatief is.

3 likes