Stel je persoonlijke vraag #60

Eerlijk gezegd kan ik ook soms wel chagrijnig reageren op toeristen, in Nederland. Ik kan er slecht tegen als ze in de weg staan/lopen, alsof je in Disneyland bent. Voor de rest boeit het mij niet zo wat zij doen op vakantie.

Doe jij dat ook? Chagrijnig reageren op toeristen. In je eigen land dus.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Denk jij weleens dat een buitenlandse toerist door jou weleens zou kunnen denken: Nederlanders, onaardig volk!

• Ja
  • Misschien
  • Nee

0 stemmers

Of juist: aardig, die Nederlanders!

• Ja
  • Misschien
  • Nee

0 stemmers

Hoe zou je omgaan met iemand waar je niet omheen kan (familielid/collega) die altijd een beetje schommelt in hoe ze tegen je doen? Als in: dan weer leuk en amicaal, dan weer afstandelijker, dan weer gezellig. Geen hoogte van te krijgen

• Je doet niets
  • Je vraagt ernaar
  • Je neemt afstand
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

1 like

zij had een paar jaar geleden ook een idf shirt te koop staan en haar reactie op pro-israel beschuldigingen naar aanleiding daarvan was ‘debunking! not a zio <3’ wat ik ook echt een gare reactie vind haha

1 like

Odessa haar derde naam is Segall lees ik, de achternaam van haar opa. dan kies je toch logischerwijs voor (a’)Zion dat is veel mooier. en ik snap de connotatie wel maar zoveel mensen heten Zion als eerste naam ook, is dat dan ook een probleem? of alleen een probleem als je Joods bent?
ik ben misschien ook meer gewend aan neutraliteit van de naam of het gebruik van Zion omdat dat in reggae/rastafarai ook veel voorkomt en hun Zion is Ethiopië of globaal gewoon de tegenhanger van Babylon. zoon van Lauryn Hill & Rohan Marley heet ook Zion bv en de vader van Ginny in Ginny & Georgia ook.
maar vind alsnog niet dat een regelmatig voorkomende naam die veel (ook Joodse) mensen al hun hele leven nu verguist moet worden.

8 likes

ja same maar als iemand me om hulp vraag of gewoon vriendelijk een gesprek aangaat ofzo niet. en ik heb mijn antwoorden zelf wel gebaseerd op interacties met mensen. maar ik denk ook niet dat de gemiddelde forummer een asociale respectloze in de weg sta toerist is haha

1 like

In de hema meerdere malen gehad dat ze in het Duits begonnen te zeuren over dat we wel wijn maar geen bier verkochten.

Ja, ik heb precies hetzelfde. Ik heb jaren een baan gehad waarbij ik regelmatig toeristen sprak. Vaak waren het ook best leuke gesprekjes.

2 likes

Die meid is gewoon een blonde witte meid die zichzelf ‘exotische’ styling heeft gegeven, echt sad

Ik vind haar er door dat veel te nep zwarte haar, lipliner als een clown en bronzer en self tanner altijd er een beetje vies uitzien. Wil haar boenen en de pruik afzetten en haar vlassige blonde haar in een staartje doen.

• Ik snap je
  • Ik snap je niet

0 stemmers

bedoelde meer haar gezichtskenmerken en ogen!

ik houd wel van cunty zwart haar maar ik vind haar natuurlijke haarkleur mooier staan (en ook meer wat ik bedoelde qua type Joodse en Israeli vrouwen, ken zo 2/3 Nederlandse Joodse vrouwen die hetzelfde type zijn en die vind ik ook zo mooi)

iemand zei pas dat ik op haar lijk en k voelde me meteen echt musty :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Ik werkte vroeger bij een stationsrestauratie en ik heb meerdere keren gehad dat ik dan het bedrag zei dat ze moesten betalen en dat ze het zelf in het Duits zeiden en dan wilden dat ik het na ging zeggen? Vond dat heel raar. Het bedrag stond gewoon op de display dus voelde me ook echt niet geroepen dat in het Duits te zeggen. Zo raar om te verwachten dat mensen jouw taal gaan spreken in een ander land.

5 likes

Oh ik zie letterlijk niks bijzonders behalve een grote neus.

@Vuile_bitch ewwww nachtmerrie

2 likes

Net over de grens gaat dat prima. Ik kreeg daar überhaupt niet de kans om Duits te praten. Ik begon in het Duits en toen had ik helemaal error omdat er opeens Nederlands tegen mij werd gesproken

Idd grote neus, denk die weg en het is the girl next door. Maar heeft zij dus dan een permanentje laten zetten? Niks mis mee overigens maar die laatste foto’s lijken me geen pruik. Wel mooie krullen! Ik vond haar in I love LA vreselijk.

@SuperCoolePinda oh wow dat is mijn ervaring helemaaaal niet haha maarja, en zullen vast ergens leuke duitsers op de wereld zijn die een woordje nl spreken.

1 like

Is het weer nep? Geen zin om een account te maken voor een site dat over een week weer verdwijnt

Edit: omg het is echt. Straks allemaal onze accounts delen!

Ik was er vorig jaar en vond de mensen gewoon “oké”. Meestal aardig; deden wel moeite om je te helpen alleen kunnen ze nauwelijks Engels. In de metro gebaarden mensen vaak dat ik naast ze mocht komen zitten of lieten mij voor. Enkele keer idd een rotte appel die echt geen moeite deed om je te helpen.

Ja ik reageer weleens chagrijnig maar dan voornamelijk als ik bijna m’n nek breek doordat er weer eens iemand zonder op of om te kijken van de stoep een heel druk fietspad op stapt. Maar dat is dan ook een boze/chagrijnige reactie vanuit schrik want hallo als ik niet vol in de ankers ga dan rij ik je aan.

1 like

Ik ben in Beijing geweest en vond de mensen heel aardig, maar tegelijk ook strontirritant omdat ze de hele tijd met je op de foto wilde. En dan niet effe vragen, nee op 1 meter afstand met grote ogen naar je wijzen, hysterisch de hele familie erbij roepen, de kinderen voor je duwen en dan een hele fotoshoot houden :joy: Ging de hele tijd zo en daarna nooit meer de gedachte gehad ‘had ik maar mijn ziel verkocht op youtube/insta zodat ik nu alles gespond kreeg’. Voelde me bijna beroemd daar en dat kwam na twee dagen wel echt mijn strot uit

Haha ja hier precies dezelfde ervaring in China. Hielp ook niet mee dat ik met twee vriendinnen was waarvan 1 blonde van 1.85m en eentje met rood haar, we waren echt een attractie :sweat_smile:
Vond de mensen daar wel heel behulpzaam! Is al lang geleden, er spraken niet veel mensen Engels maar áls er dan iemand Engels sprak wilde die ook meteen helpen.

2 likes

Hahaha ja wij voelden ons een grotere attractie dan de Chinese muur en verboden stad bij elkaar :joy: