Stel je persoonlijke vraag #60

Aardigst Laos, Turkije en Thailand. En Sardinië.

Minst aardig Tsjechen en Süd Tirolers

1 like

Ik vind het ook sowieso wel interessant wat wij als niet-aardig en wel aardig beschouwen en hoe cultureel dat is, zelfs binnen NL. In Friesland bijv vind ik mensen over het algemeen heel aardig maar ze zijn niet zo uitbundig of enthousiast als de meer zuiderlingen. In friesland zal niemand zeggen: ‘oooh fantastisch dat je er bent, ZO gezellig!!!’ maar het is niet per se dat ze dat dan niet voelen. Alleen hun spectrum van enthousiasme is taalkundig en cultureel gewoon anders haha (Bron: mijn friese familie)

Zelfde met bijv mijn ervaring in aziatische landen: in vietnam waren mensen best bot en niet vriendelijk per se, maar dat voelde ook een beetje extra zo omdat je als witte toerist in sommige andere aziatische landen vaak op handen wordt gedragen. Ik vind dat laatste dan weer wat heftig altijd en niet per se vriendelijk/aardig, voelt juist heel ongelijkwaardig.

Israëliers (wat hierboven genoemd wordt) vallen wel echt vaak op als super onaardige/rude mensen inderdaad, maar dat zit dan voor mij vooral in luid, niet vriendelijk, hoge eisen stellen aan anderen

6 likes

Als Nederland hierin een optie was, zou je Nederland kiezen? Dus:

Nederland is de plek waar ik de mensen het aardigst vind/vond.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Nederland is de plek waar ik de mensen het minst aardigst vind/vond.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb zelf niet echt meningen hierover, over waar mensen het (minst) aardigst zijn. Vind de mensen in Frankrijk, waar ik veel kom vanwege familie, ook gewoon prima. Terwijl je hier en elders vaak hoort dat Fransen niet leuk zijn.

Ja eens. Ik weet niet hoe het nu is, kan me voorstellen dat de hele korean hype niet op prijs gesteld wordt door de bevolking. Het is inmiddels meer dan 10 jaar geleden en toen had ik gelukkig wel een fijne ervaring. Maar verandert idd niet dat ze bekend staan als onvriendelijke mensen.

1 like

Nederlanders zijn in de basis best aardig, maar het is niceness en niet per se kindness. De aardigheid gaat niet echt diep.

7 likes

Het minst aardig sorry ik ga toch voor de fransen, en onze buren de duitsers. Niet onze millenial generatie maar de boomer generatie is heel bekrompen, close minded, patriottisch, niet behulpzaam. Echt stik erin. Ik heb niet zoveel met canada maar ik vond ze allemaal zo aardig. Maar ja als ik 1 moet kiezen 100% de boomer generatie duitsers, oja ik vergeet ze zijn vet racist, vooral in zuid duitsland, walgelijk.

2 likes

Ik kwam er nu achter dat haar achternaam eigenlijk Adlon is en Zion een middle name. Best wild om dat zo naar voren te brengen??

1 like

Stel jij werkt in een restaurant in nederland en een duitser praat duits tegen je?

• Ik praat duits met ze
  • Ik praat engels met ze
  • Hallo je bent in nederland dus ik praat nederlands met ze

0 stemmers

Ik heb wel het gevoel dat dit door de jaren heen minder is geworden. Jaren geleden werkte ik in een restaurant in amsterdam op een toeristische plek. Echt ze schreeuwen nog net niet in het duits naar je. Mn destijds baas zei, je praat gewoon nederlands of engels met ze. (Hij was een argentijn die gek genoeg duitsers haatte) .

Je moet eens proberen nederlands te praten in duitsland. Oke ja dat gaat niet. Oh god i just cant. Ik vind ze echt vreselijk :tired_face:

Ik zou het in eerste instantie in het Duits proberen en als ik er dan niet uitkom, overschakelen naar het Engels.

volgens mij had ze die artiestennaam al jaren voor 7 oktober en het is niet uncommon voor nepo babies om hun achternaam weg te laten. het is ook gewoon haar naam en zion heeft een losse hebreeuwse betekenis, is niet per se een marker voor zionisme

Ja dat weet ik, maar ik bedoel het is totaal geen neutrale naam natuurlijk ook al is ze daarmee niet direct een Zionist.

1 like

mja maar zou ze dan ineens afstand moeten doen van de Hebreeuwse naam die haar gegeven is omdat ze een Joodse vrouw is en Israël besluit full on genocide te plegen? het is misschien haar tweede naam maar wel haar naam en iets dat heel veel mensen gebruiken als ze hun achternaam niet willen gebruiken.

1 like

Ik kan Duits maar ik vertik het om Duits te praten als je er gewoon van uitgaat dat ik mij in bochten moet wringen om mij verstaanbaar te maken. Ik vind het zo irritant, als je dan probeert te zeggen dat ze wat trager moeten praten en ze gewoon hun relaas verder zetten.

4 likes

oeps vergeten

Specifiek Amerikanen in LA vond ik echt verschrikkelijk onvriendelijk. Ongeduldig en boos

Thai vond ik erg vriendelijk.

Ik vind Fransen helemaal niet onaardig haha sterker nog op de camping waar ik paar x ben geweest is iedereen heel aardig in het supermarktje. Ze gaan elke dag een praatje maken en toen ik vertelde beter Frans te willen leren gingen ze juist meer met me praten zodat ik kon oefenen. Zelfde in de bakker. Ja er is wel eens ergens een chagrijn ober ook in Parijs maar dat heb je in andere landen ook

1 like

Je hoeft geen afstand te doen van een middle name, maar 'm verwerken tot je achternaam met die apostrof zodat er eigenlijk gewoon Zion staat is dan weer het andere uiterste. Ze had ook haar andere middle name kunnen gebruiken als ze per se een samengestelde achternaam wilde. Ik vind Zion 0% neutraal, jij ziet dat misschien anders?

Of Rotterdam/Den Haag :rofl: hahaha daar werd mijn moeder er zelfs bij betrokken, eentje zei: Hallooo schoonmoeder, hoe gaat het met u :smiling_face_with_tear:

2 likes

ik had dat vroeger wel eens bij de hema, dat mensen gewoon in het duits begonnen met ratelen. dan praatte ik nederlands terug gewoon uit irritatie. ik vind het een soort van arrogant/onbeleefd om zomaar er vanuit te gaan dat iemand jouw taal spreekt, vraag dan eerst of ik duits kan? maar goed ik was ook gwn salty en chagrijnig toen k daar werkte lol

ja als de mensen die nu reageren overwegend wit zijn (weet niet of dat zo is hoor) dan is de uitkomst ook anders dan als je die vraagt stelt aan een diversere doelgroep. ik zie op tiktok bijv ALTIJD zwarte vrouwen zeggen dat ze italië het meest onaardige racistische land vinden, ik heb echt nog nooit iemand in zo’n video een ander land zien benoemen. maar daar zou ik als toerist niks van merken natuurlijk

3 likes

Eerlijk gezegd kan ik ook soms wel chagrijnig reageren op toeristen, in Nederland. Ik kan er slecht tegen als ze in de weg staan/lopen, alsof je in Disneyland bent. Voor de rest boeit het mij niet zo wat zij doen op vakantie.

Doe jij dat ook? Chagrijnig reageren op toeristen. In je eigen land dus.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Denk jij weleens dat een buitenlandse toerist door jou weleens zou kunnen denken: Nederlanders, onaardig volk!

• Ja
  • Misschien
  • Nee

0 stemmers

Of juist: aardig, die Nederlanders!

• Ja
  • Misschien
  • Nee

0 stemmers