Liefst: Costa Rica, Nieuw Zeeland en Kroatie
Aardigst: nieuw-zeeland, Australiƫ, Turkije
Minst aardig: vietnam (of nouja, hier waren ze vooral van donāt give a fuck dat je hier bent, wat ik op zich ook wel weer verfrissend vond in vergelijking met bali of filipijnen waar ze zooo gastvrij en dienstbaar zijn dat het wat ongemakkelijk is)
ik vond ze in seoul wel aanzienlijk onaardiger dan in busan en op jeju. ik was er wel 7 jaar geleden dus misschien is het nu anders, heb het idee dat het een stuk populairder is nu. ze waren toen echt heel koud, afstandelijk, niet behulpzaam en staarden heel veel. zal wel een stukje cultuur zijn maar ik vond ze echt onaardig. er spraken ook weinig mensen engels maar dat was in bijv. taiwan ook zo en daar waren ze alsnog behulpzaam en vriendelijk. @Rozevarken heeft dus dezelfde ervaring haha
@JustinBieber mensen in kroatiƫ vond ik ook best onvriendelijk ja, zeker vergeleken met bosniƫ.
wel grappig dat sommige landen (italiĆ«, kroatiĆ«) bij zowel aardig als onaardig genoemd worden. ik vond mensen in thailand ook aardig, ze waren ook heel erg geduldig als ik bijv in thai wilde praten ipv gelijk te switchen naar engels (aangezien ik praat als een kind van 3 en toen denk ik als een kind van 2). ik woonde er een paar maanden voor werk en ik voelde me ook echt welkom en totaal geen buitenstaander, werd ook heel erg op sleeptouw genomen door thaise collegaās in het weekend enzo.
Ja, hetzelfde voor de mensen in Schotland
in thailand en japan het liefst
in egypte het minst aardig
uit welke provincie vind je de mensen het liefst?
- brabant š«¶
- limburg
- gelderland
- utrecht
- zeeland
- zuid-holland
- noord-holland
- friesland
- groningen
- drenthe
- overijssel
0 stemmers
en het minst aardig?
- brabant
- limburg
- gelderland
- utrecht
- zeeland
- zuid-holland
- noord-holland
- friesland
- groningen
- drenthe
- overijssel
0 stemmers
kan ook hier
Ik vond reizen in China heel lastig vanwege de mensen.
In Thailand en Japan vond ik mensen wel heel aardig.
Ik verbaas me echt dat zoveel mensen Brabant het liefst vinden. Het komt continu in het nieuws vanwege racistisch anti-azc sentiment* en ik heb het in mijn jeugd ook echt als bekrompen, racistisch en homofoob ervaren. En ja, ook in de stad
*terreur mag je het wel gewoon noemen
Ik ben bijna alleen maar in Europa op vakantie geweest, dus mijn lijst is erg Eurocentrisch
aardigst top 3:
- Schotland
- Portugal
- Griekenland
onaardigst top 3:
- Frankrijk
- Fransen
- Franse mensen
Israƫliƫrs zijn echt een kutvolk!!! (Wel vaak knap helaas.) Dit vond ik 10 jaar geleden al voordat het cool was om op Israƫliƫrs te haten, dus het is een zeer oprechte mening!
Tja zolang je die discussie niet aansnijdt, zijn ze opzich ook wel meestal erg vriendelijk en ben denk ik zelden bij iemand geweest zonder dat ik eten aangeboden kreeg. En Brabant komt misschien het vaakst in het nieuws maar ik zou de kans 50/50 noemen voor elke willekeurige Nederlander of ze zodra het erover gaat insane racistische dingen gaan zeggen over asielzoekers.
ik heb hier dan weer geen idee van, ik kom niet vaak genoeg in elke provincie om hier een duidelijk beeld van te hebben.
Maar dat is met een ander land of wereldstad toch net zo
tenzij je er jaren hebt gewoond ofzo
Maar ben hier blijkbaar de enige in die hier geen sterke mening over heeft
Ik vind het enorm verschillende binnen een land. Bijv in Vietnam en Indonesiƫ veel pogingen tot scams gehad en weinig behulpzaam bij vragen. Maar andere lokale mensen waren verder gewoon vriendelijk.
2x in Canada geweest en de vriendelijkheid viel daar erg op. In Italiƫ zijn ze weer heel kindvriendelijk, wat met kinderen erg fijn is.
nou ja als je ergens twee weken op vakantie bent bijv. kun je toch omschrijven hoe jij de mensen hebt ervaren, als ik bijv. naar brabant ofzo ga ben ik met een paar uur weer thuis haha. en de helft van de provincies kom ik eigenlijk überhaupt nooit, overijssel en alles daarboven, limburg, zeeland
ik volgde vroegah (15 jaar geleden) social meeia paginaās die fotoās van Israeli vrouwen plaatsten (ook een pagina met specifiek IDF vrouwen in outfit) omdat ik ze zoooo hot vond shame shame i know
(vooral de odessa aāzion types met grote groene ogen maar dan met olijfkleurige gebronsde huid echt oefff)
ik vond mensen in budapest heel chagrijnig trouwens! we wilden een keer met de bus en een kaartje kopen gewoon cash toen ging de busschauffeur heel hard zuchten en liet hij zijn hoofd dramatisch op zijn stuur vallen
maar we mochten wel gratis met de bus toen want hij gebaarde nogmaas zuchtend dat we door konden lopen
verder niet echt gemene mensen ofzo maar wel niet zo aardig vond ik maar ja, drukke toeristische hoofdstad
sorry triple post
zaten jullie vroeger op deadfix/keken jullie op die site?
- ja was mn lievelings
- ja soms
- nee
- nee en ik ken het niet
0 stemmers
Geen Flevoland? ![]()