Stel je persoonlijke vraag #7

Nee, aangeraden wordt juist om het om het meeste losse gaatje te dragen. Een bh rekt nog uit en dan kun je ‘m daarna nog strakker doen om de stevigheid te houden. Kijk, soms kan het niet anders omdat je er bijv geen 65G is en de 70F opzich verder goed zit en je die graag wil. Maar zou het niet aanraden omdat je dan minder lang met je bh kan doen!

1 like

Oke, ik geef dus echt veel uit aan boodschappen zie ik nu. Maar ik heb dus geen idee wat ik kan besparen want we eten het ook allemaal op? Er is ook maar 1 supermarkt in de buurt, dus echt wisselen van supermarkten en aanbiedingen afstruinen is ook niet echt handig. Wat doe ik verkeerd??

40-50 voor een huishouden van 2 volwassenen en 1 kindje van 8 maanden.
Het wisselt wel, vorige week heb ik bijvoorbeeld voor 10 euro boodschappen gedaan (alleen maar groente vers gekocht), en een andere week heb ik voor 100. Maar gemiddeld is het 40-50.

Het meeste bestel ik trouwens online bij AH en haal ik (of mijn man) op bij een PuP op momenten dat het 1 euro kost. Scheelt zo enorm veel tijd!

Toen ik 12 jaar geleden nog alleen woonde, weinig verdiende en hoge huur had, betaalde ik ongeveer 15-25 euro per week voor boodschappen door uitsluitend budgetmaaltijden te eten. Ik maakte er toen een sport van om voor zo weinig mogelijk geld goed te kunnen eten, en speurde alle folders af.
Nu wil ik nog steeds niet teveel betalen, maar sta ik mezelf wel toe om bijvoorbeeld Heinz ketchup en Coca Cola te gebruiken ipv huismerk.

@SpeedOfSound
Vrijwel elke supermarkt heeft naast de aanbiedingen B-merk producten die niet al te veel geld kosten, misschien jouw supermarkt ook?
Ik had / heb altijd basisartikelen in huis als rijst, bloem, pasta, houdbare melk, blikjes tomatenblokjes, eieren en kruiden. Groente in zakjes uit de diepvries (AH heeft bijvoorbeeld voordelige spinazie, sperzieboontjes en erwten uit de diepvries). Gebruikte geen tot weinig vlees, kocht wasmiddel in de aanbieding en at niks buiten de deur. Lunch voor op het werk maakte ik thuis. Niet eten in de bedrijfskantine scheelde zo veel geld.
En ik kookte vooruit en vond het niet erg om bijvoorbeeld 2 dagen achter elkaar dezelfde pasta te eten.

Edit: en de markt. <3 In mijn huidige woonplaats stelt de markt niet veel voor, maar toen ik nog bij Blaak woonde kocht ik daar op de markt altijd veel fruit en groente voor weinig, helemaal vlak voor het einde van de markt.

3 likes

Hoe vaak doe je boodschappen in de week? Het scheelde bij mij heel erg om niet 3x per week naar de supermarkt te gaan, maar om in één keer alle boodschappen te kopen.
Verder probeer ik ook een beetje te kijken naar wat ik die week ga koken, als ik bijvoorbeeld pasta en burrito’s maak heb ik voor allebei paprika nodig. Dus dan is het voordeliger om een paprika stoplicht te kopen van 3 stuks, dan twee losse paprika’s. Of als ik in het weekend een taart bak waar ik eieren voor nodig heb zorg ik dat ik ook een keertje shakshuka maak, zodat ik de overige eieren weer gebruik. Dan hoef ik maar één keer een ingrediënt voor 2 gerechten te kopen. De eieren had ik natuurlijk ook op een broodje kunnen doen, maar het is voordeliger om er een avondmaal mee te maken. Ik hoop dat dit een beetje logisch klinkt haha.

1 like

@FrauHelga Ik probeer inderdaad al zoveel mogelijk de B-merk te kopen. Vries nu we een grote vriezer hebben ook meer in dus kan bijvoorbeeld vlees en brood in de aanbieding kopen nu. Lunch maak ik thuis en neem ik mee naar werk en mijn vriend ook, dus dat zijn de kosten niet. Maar ik zou misschien inderdaad wel naar de markt kunnen voor groente en fruit, alleen dat is dus een stukje rijden en betaald parkeren dus ik weet niet hoeveel ik dan uiteindelijk bespaar haha. Ik denk dat ik vooral veel boodschappen doe omdat ik bang ben dat ik niets in huis heb ofzo.

@George Ik probeer 1x in de week boodschappen te doen en maak sinds kort een weekmenu en dat werkt wel al een beetje, maar ik kan nog veel meel besparen denk ik. Eieren heb ik gelukkig gratis dankzij onze kippen! Kook je veel uit pakjes, of juist met eigen krijgen? Denk dat ik daar ook nog wel wat in kan besparen want kook veel uit pakjes. Een wereldgerecht vind ik bijvoorbeeld op zijn tijd best lekker (ja ik weet het, e-nummers enzo) maar die zijn al best duur.

Is er ook een weekmenu of boodschappenlijstje topic hier? Ben namelijk best benieuwd naar wat anderen in een week halen!

1 like

Oh een grote vriezer is superhandig inderdaad, ik heb ook een grote vrieskast. Past lekker veel in.

Pakjes en zakjes koop ik alleen als ze echt heel goedkoop zijn en als ik een luie bui heb, maar ik heb zelf standaard zaken als kerriepoeder, paprikapoeder, ui- en knoflookpoeder, komijn, kurkuma etc in huis. Die kan je o.a. voordelig halen in Turkse supermarkten en zo.

1 like

Ja ik kook nooit uit pakjes, dat scheelt misschien ook al inderdaad! Ik zie dat @FrauHelga het weekmenu topic al heeft gelinkt :smile:

1 like

Ik doe bijna nooit boodschappen (alleen sapjes, fruit en soms brood) maar ik eet heel erg vaak buiten de deur, dus daarom is mijn bedrag vrij laag

Sinds een paar weken probeer ik boodschappen voor een week te doen, in plaats van een aantal keer per week naar de super. Het werkt tot nu toe wel veel fijner, je houdt ook tijd over die je niet hoeft te besteden aan boodschappen. Doordat ik van te voren moet bedenken wat we eten, hoef ik daar ook niet meer over na te denken. Het is nog wel even een leerproces met welke groente lang houdbaar zijn, hoeveel eieren we per week nodig hebben, etc. Maar daar word je vast steeds beter in na verloop van tijd, denk ik.

1 like

Verschilt. Theedoeken gaan sneller de was in omdat ze sneller vies worden bij mij.

30-40 per week voor 2 personen, maarrr we wonen op een plek waar wat wij eten een stuk minder kost dan in Nederland. Ik eet veganistisch en el hombre voornamelijk vega op een cheapo manier (praktisch geen vleesvervangers, etc.), maar ik bak wel veel en we kopen elke week wel onnodige snacks.

@Degas, ik vervang theedoeken eigenlijk wel na elke keer dat ik afwas. Meestal doe ik dat alleen 's avonds, maar als ik het ook na de lunch doe dan 2 keer per dag. Ik gebruik ze namelijk naast het afdrogen van de afwas ook voor het afdrogen van de keuken, die ik elke keer na het koken wel snel schoonmaak, dus dan zijn ze sowieso te nat en viezig om weer opnieuw te gebruiken.

@ccc, tegenwoordig nooit, MAAR voor ik veganistisch begon te eten at ik echt heeel veel eieren. Al mijn favo snelle gerechten als ik geen inspiratie had waren op basis van ei. Wij hebben ook altijd eieren thuis omdat mijn vriends moeder kippen heeft, maar ook in mijn ouderlijk huis hadden we altijd eieren.

1 like

Ik eet op werk vaak een eitje in mijn salade, maar dit wordt allemaal door werk gekocht. Dus ik koop nooit zo vaak eieren voor thuis, tenzij ik het echt nodig heb haha.

Love ei, gekookt( zacht) ,roerei, gebakken ei, omelet. Wat niet. Ik kreeg laatst de vraag “do you want a fried egg?” Ik dacht nouja ei is ei, ik zei ja. Kreeg ik een half aangebakken roerei. Heel apart.

3 likes

Ja ik dus ook niet, en daarom denk ik eigenlijk een beetje dat je net zo goed een goede zware braadpan kunt kopen, die is ook nog eens multifunctioneel.

1 like

Maar dan ben je toch in huis met een pan op het vuur? Wat als er kortsluiting is? En je bent weg en er ontstaat brand?

Als je stopcontact niet helemaal in orde is, dan kan het wel kwaad om hem aan te laten staan. En dat weet je van buiten niet echt dus ik zou dat risico niet snel nemen (ik haal bijna alle stekkers uit het stopcontact als ik mijn huis verlaat).

1 like

In welke sector werk jij? Kies wat het beste aansluit:

  • Gezondheidszorg en welzijn
  • Handel en dienstverlening
  • ICT
  • Justitie, veiligheid en openbaar bestuur
  • Landbouw, natuur en visserij
  • Media en communicatie
  • Onderwijs, cultuur en wetenschap
  • Techniek, productie en bouw
  • Toerisme, recreatie en horeca
  • Transport en logistiek
  • Anders

0 stemmers

Wat voor type functie heb je?

  • Leidinggevend / coördinerend
  • Ondersteunend
  • Adviserend
  • Beleidsfunctie
  • Uitvoerend
  • Onderzoek
  • Anders

0 stemmers

Ik heb er een gekregen en zou het achteraf nier zelf gekocht hebben. Gebruik hem alleen af en toe op zondag als ik heel de dag thuis ben, maar dan kun je net zo goed een pan op het vuur zetten

1 like

€70-€80, voor een gezin met 2 kinderen. We eten veel vegetarisch en biologisch dus zijn daarom misschien iets duurder uit? En ik ben een snob want wil m’n cola light wel van het A merk

ik heb er een en gebruik hem dus echt minstens 1x per maand.
vind het vooral fijn dat ik dat ding aanzet en gewoon weg kan zonder me zorgen te maken, wat ik wel zou doen als ik het gas aan zou moeten laten staan voor een stoofpot oid.