Ja is echt m’n lievelings! In de koffie helemaal. Goeie keuze!
Omdraaien
Haha ooh wat heerlijk specifiek! Weet hij ervan?
Ja klopt! Vaak hebben mensen hier een verschillend beeld bij.
@Frambozentaartje dat herken ik helemaal!
Ik heb nog nooit iets aan vader- of moederdag gedaan op die verplichte cadeau’s na die je op de basisschool moest maken.
Haha wat leuk dit. Ik ben nu eigenlijk ook heel nieuwsgierig naar welk instrument hij bespeelt :’)
Dit is vast al honderd keer gevraagd, maar ik heb even pauze van het studeren en vroeg me dit ineens af. Sorry voor de Belgen, jullie kunnen de eerste vragen denk ik niet beantwoorden maar misschien wel iets soortgelijks kiezen? Ik heb niet zoveel kennis over het Belgische schoolsysteem…
Op het VO deed ik:
- vmbo (basis/kader/(g)tl)
- havo
- vwo
- Anders
0 stemmers
Daarna ging ik naar de/het:
- Mbo
- Hbo
- Universiteit
- Anders
- Ik stopte daarna met school
0 stemmers
Wat is je hoogst genoten opleiding? Als je er nog mee bezig bent mag je dat gewoon kiezen.
- VO diploma
- Mbo
- Hbo - bachelor
- Hbo - master
- Universiteit - bachelor
- Universiteit - master
- PhD
- Anders
0 stemmers
Voor je tentamens/verslagen e.d. mikte je op een (afronden naar boven)?
- 5,5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- Ik deed altijd maar wat in de hoop op een voldoende
0 stemmers
Wat vond je de fijnste/leukste manier van toetsen?
- Essays
- Tentamens
- Projecten
- Verslagen
- Scripties
0 stemmers
Moest je wel eens iets herkansen?
- Ja, eigenlijk elk semester wel iets
- Heel af en toe/eens in het schooljaar
- Nee, eigenlijk nooit of maar 1 keer
0 stemmers
Zou je nog een studie willen doen (ooit)?
- Nee, ik wil niet meer studeren
- Ja, ik zou graag nog een studie willen doen (in de toekomst)
- Ik ben nog aan het studeren, maar stop na deze opleiding
- Ik ben nog aan het studeren, maar ik ga hierna nog een opleiding doen
0 stemmers
Ik heb er nog steeds regelmatig spijt van dat ik niks heb afgemaakt en dus alleen een gymnasiumdiploma heb. Zou heel graag een opleiding willen doen, want zo’n papiertje maakt het leven toch echt wel makkelijker, alleen heb ik geen flauw idee wat, ben ik inmiddels ook wel wat oud, en kost dat geld dat ik niet heb. Dus ik hoop ooit een werkgever te vinden die me wil sponsoren als ik eruit ben wat ik zou willen.
En mijn ongevraagde advies aan iedereen hier die nog studeert: maak het alsjeblieft gewoon af!
Ik heb gestemd op ik ga hierna nog een opleiding doen, maar dat duurt nog wel even. Ik studeer als het goed is dit jaar nog af voor mn hbo en ik wil (en ga!) de opleiding tot mediator doen. Alleen dat is heel duur, dus ga ik eerst werken, huis kopen, trouwen, baby maken etc. Daar ben ik ook aan toe want ik ben al wat ouder dan de gemiddelde hbo-afstudeerder. En dan waarschijnlijk over +/- 8 jaar die opleiding doen. Dus niet dat ik gelijk hierna aan nog een studie begin haha.
Het lijkt me echt heel lastig als je niet goed weet wat je precies wil doen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar het kan natuurlijk altijd nog ongeacht je leeftijd hoor! Ik heb alle soorten onderwijs zo’n beetje gezien (mbo, hbo en universiteit) en er zat altijd een heel gemêleerd publiek! Als zorg of onderwijs je trekt: dat wordt geloof ik grotendeels vergoed door de overheid in verband met de tekorten. Is wel alleen als je dan ernaast als bijv zij-instromer meteen aan de slag gaat in die branche.
@anon44972210 Ja, zo was die optie ook deels bedoelt! Ik snap heel goed dat sommigen wel van plan zijn om nog verder te gaan, maar er eerst andere prioriteiten zijn. Wel fijn dat je dit jaar nog je hbo gaat halen! Balen alleen dat de rest van je studie zo duur is
Ja, weet ook wel dat het nog kan ondanks mijn leeftijd (in de dertig), dat is ook het minste van de issues, zal sws wel deeltijd of misschien iets duaals worden, dus dan ben ik vast niet de enige die niet net van de middelbare komt. Het belangrijkste is toch eerst maar eens uitvinden wat ik zou willen en waar ik ook nog wat aan heb. Woon overigens niet in NL, en heb geen idee hoe dat hier zit met ondersteuning voor zij-instromen, maar sowieso trekt zorg of onderwijs me niet heel erg…
Ik ben nog bezig met een opleiding, ben bijna klaar. Ondanks dat ik er helemaal klaar mee ben weet ik dat ik toch nog wel een opleiding wil gaan doen om mijn kennis te verdiepen. Maar pas over een paar jaar, heb het een beetje gehad met studeren en nutteloze verslagen.
Ik heb mavo gedaan, volgens mij was dat wel anders als de opvolger vmbo. Het is ook het enige diploma dat ik heb, dus ik sluit me aan bij het advies van @kika als je nog een opleiding/studie doet, maak het af!! Ik mis zo een diploma. Kom altijd op functies ‘onderin’ het bedrijf terecht, terwijl ik echt wel meer kan. Heb nu op mn werk gelukkig wel opleidingsbudget, zodat ik niet alles wat ik nog wil leren volledig zelf moet betalen.
Ik denk dat je al-tijd een pabo kan volgen, er zijn zoveel verschillende vormen tegenwoordig (deeltijd, avondschool etc.). En het gaat je waarschijnlijk ook niets kosten, als je een stichting vindt waaraan je je verbindt willen zij dat betalen en anders genoeg opties! Tof!
Ik heb door psychische problemen nooit mijn mbo afgemaakt en dus alleen mijn vmbo tl diploma. Daar baal ik echt van want voel me daardoor altijd heel dom en/of lui
Precies dit! Ik heb door dezelfde redenen mijn mbo niet af kunnen maken, daarbij zit ik qua I.Q. op de grens tussen “licht verstandelijk beperkt” en “normaal lerend”. (Ookal hoor ik van mijn omgeving dat ze niks merken van mijn lage IQ) Dat maakt het voor mij persoonlijk nog pijnlijker om te zien hoe goed iedereen hier kan leren haha. (mezelf dom vinden enzo)
Ja heel herkenbaar. Vind dit soort vragen ook altijd heel confronterend.
Laatst vroeg iemand wat voor werk ik deed voor ik kinderen kreeg, maar ik heb nooit gewerkt omdat ik fulltime in therapie zat. Dat vertel ik alleen niet aan vreemden dus toen heb ik maar verzonnen dat ik in de zorg werkte in de hoop minder dom over te komen. Vind dat echt pijnlijk soms🙈
Ja ik begrijp je helemaal, heel herkenbaar! Ook ik zat in fulltime therapie (opname) en dan kunnen zulke vragen heel lastig en confronterend zijn
Ja daardoor ben ik het 4e jaar van mijn hbo moeten stoppen en dat is echt iets waar ik me nog steeds voor schaam zelf bij het invullen van deze poll nog
Sorry, dit is een egoïstische persoonlijke vraag! Ik heb een Zalandobon van 50 euro en daar wil ik graag schoenen voor in de sportschool mee kopen. Aangezien ik jarenlang op blote voeten heb gesport en op het moment te grote afgetrapte Nikes van mijn moeder gebruik, is dat best nodig.
Welke schoenen vinden jullie het leukst en meest geschikt om te fitnessen? Ze zitten allemaal in dezelfde prijsklasse (waarvoor ik 5-10 euro zou moeten bijbetalen). Ik doe nu best veel cardio en wil wat lesjes volgen, maar ook gewichtheffen.