Stel je persoonlijke vraag #7

Ik ga in juli weer bij mijn ouders wonen en begin in september met fulltime stage en ik twijfel nu wat ik moet doen.
Trouwens, de banen liggen hier niet voor het oprapen dus de kans is klein dat ik een baan vind die akkoord gaat met een vakantie. Dus het is of-of.

• Een baan bij mijn ouders zoeken voor die twee maanden, niet op vakantie
  • Wel op vakantie en de rest van de tijd thuis zijn en misschien vrijwilligerswerk

0 stemmers

Ja dat dacht ik eerst ook, maar ik vind twee maanden thuis wel erg lang. Maar als ik twee weken op vakantie ga bijvoorbeeld is dat ook al weer korter.

Baan zoeken, twee weken voordat je begint met stage op vakantie? Is misschien een optie. Dan heb je wat te doen en toch ook nog een rustmoment tussendoor

5 likes

Ja dat kan natuurlijk ook, maar dan is het maar een baantje voor 6 weken… zoiets zou wel chill zijn. Ik werk nu 24 uur naast voltijd studeren dus ik ga echt in een gat vallen zo…

Is het geen optie om daar nog wat langer te blijven werken? Zodat je halverwege de vakantie naar je ouders gaat?

Ja, ik snap het wel! Maar ik denk dat je via het uitzendbureau prima wat voor 6 weken kan vinden hoor, de meeste bedrijven zitten juist in de zomer omhoog.

1 like

Ja dat zou ik zelf wel heel graag willen, maar alle mensen die tot nu toe interesse hebben in het onderhuren van mijn kamer willen per juli. Maar misschien kies ik dan diegene die zo ver mogelijk in juli wil :wink:

Beschikbaar stellen per 31 juli :sweat_smile:

1 like

Alleen als ik een van de eerste ben met stemmen haha, anders ga je toch zo op in de massa

5 likes

Ik probeer regelmatig een ei te pocheren maar het ziet er vaak niet uit :’) en kan het ook niet bepaald smakelijk noemen (als ik het maak/probeer).
Kun jij een ei pocheren?

• Ja!
  • Nee
  • Nog nooit geprobeerd
  • Soms lukt het

0 stemmers

Je zou eventueel via temper kunnen werken, zodat je zelf kan bepalen hoe vaak je werkt. Of je kan op festivals in een foodtruck werken. Is heel leuk werk en maar een paar weekenden!

Nog even ter aanvulling @Luzarl
Je moet voor Temper wel ingeschreven staan bij de KvK, het is een platform voor ZZP’ers in de horeca. De eerste twee keer kun je nog werken zonder inschrijving, maar daarna niet meer. Werkgevers plaatsen diensten op het platform en jij kunt je ervoor aanmelden. Het uurtarief staat erbij, dus je weet precies waar je aantoe bent. Als je bent gekozen voor de dienst krijg je een bericht en achteraf kun jij de werkgever beoordelen en de werkgever jou. Zo weet iedereen met wie ze in zee gaan!

2 likes

Thanks! Er staat nu niks op temper in mijn stad, maar ik zal het in de gaten houden. Dan kan ik inderdaad gewoon soms een dienstje draaien!

1 like

Ik heb me pas aangemeld bij een bedrijf waar je bardiensten moet draaien op festivals en ze zijn nog op zoek naar mensen, dus dat zou je ook kunnen doen in de zomer als je dat leuk vindt!

1 like

Nou jongens hier dan ook maar:

Was jij je benen onder de douche (anoniem)

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Sorry, deze vraag is al eerder gesteld, maar ik was hier gister met werk mee bezig en ben benieuwd hoe dat hier ligt.

Hoe vaak heb jij je in 2019 tot nu toe ziekgemeld? Aantal keren gemeld, dus niet aantal dagen dat je ziek bent geweest.

• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

0 stemmers

Hoe vaak heb jij je in 2018 totaal ziekgemeld?

• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

0 stemmers

1 like

Bij twee nul, maar die staat er niet

ah stom, heb hem aangepast!

Een redelijk veel gehanteerde norm is namelijk 1x per jaar ziekmelden, dat betekent dat je je tot nu toe 0.42 keer zou mogen ziekmelden. Maar ben er nog niet over uit of ik dat nou te weinig vind, of best realistisch.

Ik ben eigenlijk nooit echt ziek, maar ik heb wel een paar keer (2-3x) per jaar migraine waardoor ik een dag (of maximaal 2) echt niet kan werken. (En een keer blaasontsteking waarmee ik gewoon de reis naar werk niet kon maken omdat ik om de 10 minuten moest plassen) Vind 1x dan wel weinig. Maar voor ‘echt ziek’, zoals griep vind ik het wel realistisch of zelfs best veel. De laatste keer dat ik echt ziek was met pijn in mn gewrichten en spieren was geloof ik in 2014.

2 likes

Die norm is er natuurlijk niet voor individuele werknemers, om hun af te rekenen op het aantal keren melden. Maar als je ergens in een deel van de organisatie ziet dat die gemiddelde frequentie veel hoger ligt zou er door management eens naar werkdruk / sfeer gekeken moeten worden, of kijken of dat ligt aan wat uitzonderingsgevallen zoals bij jou. Maar inderdaad, er gaat gemiddeld 1x per jaar een griepgolf rond toch?

1 like