Ik kreeg vorige week te horen dat ik me vaak ziek meld en daar ben ik het ook wel mee eens, maar ik zie nu ook wel dat ik heel hoog boven het gemiddelde zit. Vind dat best rot, ben zelf ook niet graag ziek.
Het verschilt natuurlijk ook heel erg per geval. Maar mijn vorige stagiaire had zich in haar stageperiode (10 maanden) 12 keer ziek gemeld. Toen ben ik wel met haar in gesprek gegaan om te kijken wat er aan de hand is en of we hier samen een oplossing voor konden verzinnen.
Ja man, dat snap ik! Ben benieuwd wat er dan achter zit? Was dat gewoon iemand die een andere definitie heeft van ziek zijn (dus ook moe, verkouden, niet optimaal)? of wat was het? Zelfs als iemand iets chronisch heeft vind ik het nog best fors.
Ik was van kerst tot nieuw jaar ziek, vind ik altijd zo stom om meteen in het nieuwe jaar ziek te zien. Dan zijn mijn dagen al “op” voor mijn gevoel.
in 2018 3x. 1x echt ziek (zware keelontsteking + ontstoken amandelen), 1x zware hersenschudding door een val en 1x voor een geplande operatie. dus eigenlijk maar 1x echt “ziek” (vind ik)
Over de andere definitie van ziek zijn hebben we het niet gehad, maar dat zou me op zich niet verbazen. Alleen dat is natuurlijk iets waar ik niet naar ga vragen haha. Ze was niet gewend om 5 dagen te werken dus die werkdruk kon ze niet echt aan en dan meldde ze zich ziek omdat ze ziek niet prettig voelde, of geen puf had e.d. Uiteindelijk is ze 4 dagen gaan werken en toen ging het allemaal al veel beter en had ze meer tijd om zich op te laden in het weekend.
Ik heb me in 2018 één keer ziek gemeld omdat ik op nota bene het werk besmet was geraakt met het norovirus
Ik merk ook wel echt dat ik, nu ik werk doe dat ik leuk vind, me veel minder geneigd voel om ziek thuis te blijven.
Ik douche me al wekenlang met een pomp handzeep omdat ik het gvd blijf vergeten douchegel te kopen?! Echt elke ochtend denk ik weer, jeeezus jumpsuit koop nou eens douchegel!!!? Ik heb wel dove mannen douchegel maar die vind ik niet lekker. Iig , lang verhaal kort, ik pomp 3 keer met dat ding en dan zeep ik maar mezelf een beetje in. Soms mogen m’n benen ook mee doen , soms hebben ze pech.
Ik wil ze allemaal voor mezelf.
De vos is ook nog steeds heel geschikt voor als de baby op een gegeven moment - laten we zeggen - 25 is
(Oh volgens mij is mijn vosje wel één maatje groter)
Ik heb heel vaak 1e dates gehad, maar als ik dan dacht/voelde ‘ik moet even aankijken of het wat is’ dan kapte ik het vaak na 3 dates af. Als ik aan het begin twijfel dan is 3 dus meestal wel genoeg.
Maar het kan toch ook zijn dat na 10 dates blijkt dat iemand toch niet hét voor je is? In mijn ogen is het altijd aanzien ofzo. Tot je opeens een jaar verder bent en denkt ‘yesss wij passen goed bij elkaar’.
Op de manier van Jamie Oliver, met een stuk plastic folie met een knijper :’)
Ik heb me eind 2018 en begin 2019 best vaak ziek moeten melden omdat ik nogal heftige maar ook mysterieuze pijnklachten had, dus moest naast een aantal keer ziekmelden ivm pijn ook nog regelmatig naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Ik heb niet bijgehouden hoe vaak precies, maar kwam dus wel ruim boven het gemiddelde hier uit.
Ik vind zelf de octopus het leukst, maar zie zo’n baby zichzelf al wurgen met die tentakels, dus heb daarom op de vos gestemd.
Dat dacht ik ook! Voor een kleine baby beter iets uit een geheel, of met maar een paar frutsels dan met heel veel losse ‘dingen’. @En_17_Anderen
Soms staat er ook een leeftijd op (niet of juist wel bedoeld voor kinderen onder/boven de … zoveel maanden/jaar), zou daar zelf ook wel naar kijken.
Ik heb zelf geen kinderen, het was gewoon een beeld dat bij me opkwam. Kan best dat dat niet klopt. Dan zou ik dus wel voor de octopus gaan, want die vind ik (nog) leuker dan de vos.
Ik ben 22 en ben nog niet echt op het punt waar ik jonger geschat worden als een compliment zou zien. Iets ouder geschat worden zou ik goed kunnen begrijpen want ik vind dat er nooit zoveel verschil zit tussen begin/half/eind twintigers. Als iemand me echt fiks ouder zou schatten zou ik niet perse beledigd zijn maar gewoon heel verbaasd denk ik?
Dit vind ik moeilijke vragen. Het ligt er denk ik ook aan op basis van wat iemand mijn leeftijd schat? Als ik op basis van uiterlijk (veel) ouder geschat wordt, dan is dat niet echt een compliment (al zou ik me ook niet heel beledigd voelen), maar als iemand mij op basis van vaardigheden ouder schat, dan zou dat juist wel een compliment zijn.
Ja ik ben ook 22 en zou t wel stom vinden als ik 18 zou worden geschat, terwijl ik 26 geen probleem zou vinden