Stel je persoonlijke vraag #7

Ik doe bijna nooit boodschappen (alleen sapjes, fruit en soms brood) maar ik eet heel erg vaak buiten de deur, dus daarom is mijn bedrag vrij laag

Sinds een paar weken probeer ik boodschappen voor een week te doen, in plaats van een aantal keer per week naar de super. Het werkt tot nu toe wel veel fijner, je houdt ook tijd over die je niet hoeft te besteden aan boodschappen. Doordat ik van te voren moet bedenken wat we eten, hoef ik daar ook niet meer over na te denken. Het is nog wel even een leerproces met welke groente lang houdbaar zijn, hoeveel eieren we per week nodig hebben, etc. Maar daar word je vast steeds beter in na verloop van tijd, denk ik.

1 like

Verschilt. Theedoeken gaan sneller de was in omdat ze sneller vies worden bij mij.

30-40 per week voor 2 personen, maarrr we wonen op een plek waar wat wij eten een stuk minder kost dan in Nederland. Ik eet veganistisch en el hombre voornamelijk vega op een cheapo manier (praktisch geen vleesvervangers, etc.), maar ik bak wel veel en we kopen elke week wel onnodige snacks.

@Degas, ik vervang theedoeken eigenlijk wel na elke keer dat ik afwas. Meestal doe ik dat alleen 's avonds, maar als ik het ook na de lunch doe dan 2 keer per dag. Ik gebruik ze namelijk naast het afdrogen van de afwas ook voor het afdrogen van de keuken, die ik elke keer na het koken wel snel schoonmaak, dus dan zijn ze sowieso te nat en viezig om weer opnieuw te gebruiken.

@ccc, tegenwoordig nooit, MAAR voor ik veganistisch begon te eten at ik echt heeel veel eieren. Al mijn favo snelle gerechten als ik geen inspiratie had waren op basis van ei. Wij hebben ook altijd eieren thuis omdat mijn vriends moeder kippen heeft, maar ook in mijn ouderlijk huis hadden we altijd eieren.

1 like

Ik eet op werk vaak een eitje in mijn salade, maar dit wordt allemaal door werk gekocht. Dus ik koop nooit zo vaak eieren voor thuis, tenzij ik het echt nodig heb haha.

Love ei, gekookt( zacht) ,roerei, gebakken ei, omelet. Wat niet. Ik kreeg laatst de vraag “do you want a fried egg?” Ik dacht nouja ei is ei, ik zei ja. Kreeg ik een half aangebakken roerei. Heel apart.

3 likes

Ja ik dus ook niet, en daarom denk ik eigenlijk een beetje dat je net zo goed een goede zware braadpan kunt kopen, die is ook nog eens multifunctioneel.

1 like

Maar dan ben je toch in huis met een pan op het vuur? Wat als er kortsluiting is? En je bent weg en er ontstaat brand?

Als je stopcontact niet helemaal in orde is, dan kan het wel kwaad om hem aan te laten staan. En dat weet je van buiten niet echt dus ik zou dat risico niet snel nemen (ik haal bijna alle stekkers uit het stopcontact als ik mijn huis verlaat).

1 like

In welke sector werk jij? Kies wat het beste aansluit:

  • Gezondheidszorg en welzijn
  • Handel en dienstverlening
  • ICT
  • Justitie, veiligheid en openbaar bestuur
  • Landbouw, natuur en visserij
  • Media en communicatie
  • Onderwijs, cultuur en wetenschap
  • Techniek, productie en bouw
  • Toerisme, recreatie en horeca
  • Transport en logistiek
  • Anders

0 stemmers

Wat voor type functie heb je?

  • Leidinggevend / coördinerend
  • Ondersteunend
  • Adviserend
  • Beleidsfunctie
  • Uitvoerend
  • Onderzoek
  • Anders

0 stemmers

Ik heb er een gekregen en zou het achteraf nier zelf gekocht hebben. Gebruik hem alleen af en toe op zondag als ik heel de dag thuis ben, maar dan kun je net zo goed een pan op het vuur zetten

1 like

€70-€80, voor een gezin met 2 kinderen. We eten veel vegetarisch en biologisch dus zijn daarom misschien iets duurder uit? En ik ben een snob want wil m’n cola light wel van het A merk

ik heb er een en gebruik hem dus echt minstens 1x per maand.
vind het vooral fijn dat ik dat ding aanzet en gewoon weg kan zonder me zorgen te maken, wat ik wel zou doen als ik het gas aan zou moeten laten staan voor een stoofpot oid.

Je kan ook een anova precision cooker kopen! Dit is een soort staaf die je in een pan ‘‘hangt’’ en die stel je dan in op een bepaalde temperatuur net als de slowcooker. Je kan hem ook op afstand bedienen met een app en hij is even groot als een staafmixer. Dus dat scheelt weer opbergruimte.
Het is officieel een sous vide koker, maar je kan er ook sauzen/soepen etc. mee verwarmen.

2 likes

Als je naar een gratis concert zou gaan van een grote concertzaal (concertgebouw/tivolivredenburg/de doelen oid), waar professionele musici spelen die niks betaald (of veel te weinig) krijgen hiervoor, wat vind je hier dan van? En met professioneel bedoel ik die hier jaren voor gestudeerd hebben en dus een vakopleiding gedaan hebben.

  • Vind ik wel prima, lekker gratis luisteren, maakt mij niet uit
  • Schandalig van die concertzaal: betaal je muzikanten fatsoenlijk, want je betaalt je medewerkers toch ook een lekker loon?
  • Dom van die musici dat ze hier mee in zee gaan
  • Sja moet je maar geen muzikant worden
  • Ik zou best iets of meer willen betalen om een concert te zien
  • Geen mening
  • Anders

0 stemmers

Ik dacht eerst: dom van die musici dat ze daarin meegaan, maar ik snap het ook wel weer want je krijgt wel naamsbekendheid en concert-ervaring door veel op te treden. Vind dat een concertzaal daarom hun verantwoordelijkheid hierin moet nemen en gewoon de artiesten moet betalen.

5 likes

Ik neem aan dat ze er zelf mee akkoord gaan. En zoals @SpeedOfSound zegt, ze krijgen er ervaring en naamsbekendheid door.

1 like

Ja maar daar koop je geen boodschappen voor?

@SpeedOfSound juist daarom moeten musici dit niet meer toelaten, als niemand meer gratis “werkt”, moet men wel een keer betalen. Maar dit is een lang proces wat wss toch nooit gaat gebeuren

8 likes

Maar als je er geld mee wil verdienen, dan doe je het toch niet? Ik snap dat het niet makkelijk is om zomaar aan een andere klus te komen, maar je kiest ook zelf voor een onzeker beroep.

Ja dit, ik vind dat als je scheppend of creatief werk voor niks doet, je niet alleen jezelf maar ook je collega’s naait. Ik heb een tijd gefreelanced en heb ook veel vrienden die het doen, en je verziekt je eigen markt als je gratis of voor bijna niks werkt. Uitzonderingen zijn natuurlijk vrijwilligerswerk etc.

6 likes