Stel je persoonlijke vraag #7

Tja, dat is ook wel weer waar. Maarja, dan moet je alle musici gaan aanspreken hierop. Musici kunnen het ook weer zien als gratis promotie, wat ook wel weer waardevol kan zijn.

1 like

Toch zijn er weinig huisartsen of tandartsen die in het kader van promotie gratis consulten geven

3 likes

Ja klopt hoor, ik vind het ook een ingewikkeld iets. Maar ik denk dat je als muzikant je jezelf meer op de kaart moet zetten (er meer je best voor moet doen) dan een huis-of tandarts. Ik ben het ermee eens dat het wel zo fair is om muzikanten gewoon te betalen zoals ieder werkend-iemand wordt betaald, maar in creatieve beroepen werkt het toch anders dan (bijvoorbeeld) de gezondheidszorg ofzo.

Maar dat zijn essentiële beroepen, je gaat niet voor je lol een gaatje laten vullen, dat doe je omdat het moet. Niet-essentiële artsen (zoals cosmetisch artsen) doen ter promotie juist wel weer allemaal aan gratis consulten en ‘zoveelste-botox-gratis’ enzo.

8 likes

Is heel erg waar. Het is alleen ook zo, dat de meeste optredens gewoon zo waardeloos betalen en er weinig ander werk is. En dat als jij het niet doet het waarschijnlijk wel gedaan wordt door een ander. Het is allemaal nogal fucked up en is nu een flinke discussie gaande. Ook dat die podia/orkesten/instellingen subsidie ontvangen en de musici (waarom het uiteindelijk draait, dus niet om de horeca medewerker of de marketing medewerker van de instelling) er geen reet aan over houdt. En dat dat enorm scheef is en zou moeten veranderen.
Maar musici hebben zeker zelf ook aandeel. Ik ook. Maar het is verdomd lastig om goed betaald werk te vinden want dat is er gewoon bijna niet om mij heen.

3 likes

Ja ik snap het helemaal, als voormalig (en waarschijnlijk weer toekomstig) freelance schrijver en vertaler :pensive:

1 like

Wat geld bijleggen en een auto kopen.

Ik had er 1 maar ik heb em geupgrade naar een Instant Pot. Dat ding is echt fantastisch en je kan er veel meer mee ( zit ook een slowcookfunctie in) waaronder je eten eerst aanbraden.

Verder is het een hogedrukpan, rijstkoker, yoghurtmaker, stomer en braadpan

10 likes

Een deel sparen, een vakantie boeken, en de Saint Laurent zonnebril kopen die ik op het oog heb.

2 likes

Law of attraction!

2 likes

Sparen voor een trouwjurk en een deel sparen voor “later als ik groot ben”.

Het heeft wel gewerkt want je wilde het heel graag weten :stuck_out_tongue_winking_eye:

21 likes

Haha ik dacht even dat hier antwoorden zouden volgen in de trant van

  • De baas mailen dat het niet klopt
  • Het op een spaarrekening zetten
  • Het uitgeven

Ik denk dat ik een nieuwe bank zou kopen! En verduisterende gordijnen voor de slaapkamer.

14 likes

Ik wilde heel leuk ‘een vakantie boeken’ aanklikken. Tot ik mij bedacht dat ik het helemaal niet kan uitgeven. Mijn financiële situatie is nu zo dat ik eigenlijk elk extraatje beter kan bewaren voor de komende tijd. Dus ik zou het sparen/uitgeven aan dagelijkse dingen.
Had tijdje terug ook zomaar een paar honderd euro gekregen, en ik dacht nog ‘wat voor leuks zal ik er van kopen, nieuw sporthorloge?’ Maar de realiteit vertelde mij dat ik het beter gewoon als leefgeld kan gebruiken.

Ik heb ik sparen gestemd. Eigenlijk zou ik er liever iets leuks mee doen dan, maar ik weet op dit moment niet direct wat.

1 like

Wat voor ei vind jij echt lekker?

  • Gebakken
  • Hardgekookt
  • Zachtgekookt
  • Gepocheerd
  • Roerei
  • Omelet
  • Ik eet / lust geen ei

0 stemmers

Love alle eieren :raised_hands:

11 likes

Maar gebakken alleen als het gele nog echt zacht is en niet van die droge plakkaten. :slight_smile:

6 likes

Ah ja bah. Dan gaat “iedereen kan een ei bakken” echt niet op.

1 like

Ja ik zou verwachten dat iedereen die zachtgekookt heeft gekozen ook gepocheerd wel lekker vindt…

3 likes