Ik mis bij anders nog aanhangers van vliegend spaghettimonster.
I want to be touched by His Noodly Appendage.
Ik mis bij anders nog aanhangers van vliegend spaghettimonster.
I want to be touched by His Noodly Appendage.
Heb jij een:
0 stemmers
De meeste mensen krijgen dus een soort rush van koffie, gefocust en wakkerder. Ik heb dit dus totaal niet, merk er niks van of ik word er juist een heeeel klein beetje moe van, een soort inkakker. Ik denk door de warmte? Maar hoe ervaren jullie dit?
Als ik koffie heb gedronken dan
0 stemmers
Biggetjes of apekoppen?
0 stemmers
Ooo ik kocht ze laatst en dit was zo intens lekker. Ik had gehoopt dat het tegenviel en ik ze nooit meer hoefde te kopen
Ik had laatst cola apen, die waren ook chillll
Ik krijg liever
0 stemmers
Ik word denk ik wel wakkerder, maar op een niet fijne manier. Ik denk dat het te maken heeft met een lage bloeddruk, ik krijg wel vaker snel een flauwval gevoel als ik koffie drink. Dus ik drink het maar niet meer…
Voor de niet vega’s onder ons. Als je met iemand thuis gaat eten (dus niet uiteten), en deze persoon (of een van de personen als je met een groep eet) eet geen vlees, wat is dan op jou van toepassing? Anoniem!
0 stemmers
Ik ben Nederlands Hervormd opgegroeid, maar volgens wikipedia is dat gereformeerd? Iemand die weet wat het verschil is?
Bij vrienden en kennissen heb ik altijd goede ervaringen gehad met vega-maaltijden. Sommige recepten heb ik overgenomen.
Maar mijn tante eet gerust kale rijst met wat kruiden (“nasi”) of een droge aardappel met verdwaalde erwten. Tja.
Protestants is een overkoepelende term waar hervormd en gereformeerd allebei onder vallen.
Edit: Oh haha precies dit typ je nu zelf ook!
Wow ik vind het echt heftig om te zien dat mensen hun eigen vlees gaan klaarmaken of niet met die persoon willen eten.
Zijn (nu) ongeveer 2 personen, valt nog mee…
Fun fact: hervormd en gereformeerd betekenen letterlijk hetzelfde, namelijk ‘teruggevormd’.
Er is gewoon één megascheiding in de christelijke kerk geweest, de reformatie, waarbij de protestantse kerk zich afsplitste van de katholieke kerk. De katholieke kerk is daarna redelijk eensgezind gebleven, maar de protestantse kerk ging onderling ruzie maken over ieder detail, waarna weer een afsplitsing volgde. Inmiddels heb je daarom ook honderden verschillende protestantse kerkgenootschappen, soms met essentiële verschillen, maar vaak ook helemaal niet.
Zo komt het ook dat veel van die namen ofwel hetzelfde betekenen (hervormd en gereformeerd) ofwel niet echt ergens op slaan. Iedere keer bij zo’n afsplitsing werd er een nieuwe naam gekozen. Je hebt bijvoorbeeld de NGK en de CGK, de Nederlands Gereformeerde Kerk en de Christelijk Gereformeerde Kerk. Praktisch is er geen verschil, maar ze hebben hun eigen gemeentes, dominees, regels enz.
Ik ben niet echt opgevoed met een geloof (voor mijn gevoel) maar ben wel in de Griekse orthodoxe kerk gedoopt. Ben er wel mee opgegroeid omdat mijn opa wel eens naar de kerk ging. (De keren dat ik naar de Griekse kerk ben geweest, zijn op 1 hand te tellen haha)
Ik heb geen gestemd omdat ik nooit ben gedoopt en mijn ouders mij nooit hebben verteld dat er een god is. Maar ik heb wel op een christelijke (katholieke?) basisschool gezeten, dus heb er wel maar wat dingen over mee gekregen
Kan jij fatsoenlijk appels, aardappels etc. schillen?
0 stemmers
Ik ook!!
Ik dacht dus tot kortgeleden dat een dunschiller een aardappelschilmesje was, maar dat zijn twee verschillende dingen. Maar ik vind het ook veel logischer om aardappels met een dunschiller te schillen, veel makkelijker.