Protestants is een overkoepelende term waar hervormd en gereformeerd allebei onder vallen.
Edit: Oh haha precies dit typ je nu zelf ook!
Protestants is een overkoepelende term waar hervormd en gereformeerd allebei onder vallen.
Edit: Oh haha precies dit typ je nu zelf ook!
Wow ik vind het echt heftig om te zien dat mensen hun eigen vlees gaan klaarmaken of niet met die persoon willen eten.
Zijn (nu) ongeveer 2 personen, valt nog meeā¦
Fun fact: hervormd en gereformeerd betekenen letterlijk hetzelfde, namelijk āteruggevormdā.
Er is gewoon ƩƩn megascheiding in de christelijke kerk geweest, de reformatie, waarbij de protestantse kerk zich afsplitste van de katholieke kerk. De katholieke kerk is daarna redelijk eensgezind gebleven, maar de protestantse kerk ging onderling ruzie maken over ieder detail, waarna weer een afsplitsing volgde. Inmiddels heb je daarom ook honderden verschillende protestantse kerkgenootschappen, soms met essentiƫle verschillen, maar vaak ook helemaal niet.
Zo komt het ook dat veel van die namen ofwel hetzelfde betekenen (hervormd en gereformeerd) ofwel niet echt ergens op slaan. Iedere keer bij zoān afsplitsing werd er een nieuwe naam gekozen. Je hebt bijvoorbeeld de NGK en de CGK, de Nederlands Gereformeerde Kerk en de Christelijk Gereformeerde Kerk. Praktisch is er geen verschil, maar ze hebben hun eigen gemeentes, dominees, regels enz.
Ik ben niet echt opgevoed met een geloof (voor mijn gevoel) maar ben wel in de Griekse orthodoxe kerk gedoopt. Ben er wel mee opgegroeid omdat mijn opa wel eens naar de kerk ging. (De keren dat ik naar de Griekse kerk ben geweest, zijn op 1 hand te tellen haha)
Ik heb geen gestemd omdat ik nooit ben gedoopt en mijn ouders mij nooit hebben verteld dat er een god is. Maar ik heb wel op een christelijke (katholieke?) basisschool gezeten, dus heb er wel maar wat dingen over mee gekregen
Kan jij fatsoenlijk appels, aardappels etc. schillen?
0 stemmers
Ik ook!!
Ik dacht dus tot kortgeleden dat een dunschiller een aardappelschilmesje was, maar dat zijn twee verschillende dingen. Maar ik vind het ook veel logischer om aardappels met een dunschiller te schillen, veel makkelijker.
Heb jij vandaag spulletjes verkocht op de vrijmarkt?
0 stemmers
Zo ja, hoeveel heb je ermee verdiend?
0 stemmers
Mijn talent is om een appel in een lange schil te schillen, zonder hem te laten breken. Echt een top talent wel𤣠hahah.
Ik was met vrienden, maar had zelf bijna niks⦠heb wel bijna alles (6 dingen of zo haha) verkocht en toch nog 20 euro verdiend 
Vandaag nog mijn nagel ipv de appel geschild 
Ik krijg soms een rush maar soms krijg ik idd ook een soort inkakker. Heb het gevoel dat dat laatste vooral gebeurt bij koffies in de namiddag en later, meestal buiten de deur ook 
Als een hond op zijn baasje wacht aan de ingang van de supermarkt bijvoorbeeld, en hij reageert enthousiast op je gefluit, mag je hem dan strelen? Asking for a friend.
0 stemmers
Ja, maar wel op eigen risico.
Officieel (nog) geen maar ben wel bezig met bekering tot het jodendom maar dat gaat nog wel een paar jaar duren 
Ik ken pagans en een heks (ook een heidene).
Neeeee, ik ga er vanuit dat als je je hond voor de supermarkt parkeert dat hij mensen niet bijt als hij word aangehaald
Plus iets andere formulering, aangezien ik daar anders op zou antwoorden:
0 stemmers