Stel je persoonlijke vraag #8

Nee, ik specificeer sowieso meestal niet wat er precies aan de hand is.

Ja, ik struggle hier dus ál-tijd mee op een terras/in een cafe. Dan heb ik afgesproken met ‘een’ vriendin en ben ik er als eerste. Dan komen ze de bestelling opnemen en zeg ik: ‘Ik wacht nog even op mijn vriendin.’ En dat voelt dan vaak alsof het anders aankomt dan ik het bedoel. Toch ongemakkelijk. Soms maak ik er halverwege de zin toch maar ‘gezelschap’ van, maar dat klinkt zo formeel: ‘Ik wacht nog even op mijn gezelschap.’

Ik weet ook niet zo goed waar het ongemak vandaan komt. Ik heb ongeveer even vaak een vrouw als een man als partner gehad, dus voor mijzelf maakt het niet uit. Maar meer dat je dan iets zegt wat niet klopt; ook richting de vriendin in kwestie. Dan zou ik impliciet beweren dat zij lesbisch/biseksueel is, terwijl dat helemaal niet aan de hand is.

3 likes

Ja bijvoorbeeld laatst nog zat ik in een restaurantje te wachten op een vriendin en dan zeg ik tegen de ober ook ‘‘ik wacht nog even op mijn vriendin’’. Toen dacht ik nog of hij dan zou denken dat zij mijn partner is (wat dus niet zo is). Niet dat het me iets uitmaakt als hij dat wel/niet zou denken overigens.

3 likes

Ohja ik denk dat in zo’n context niemand er iets achter zou zoeken! In zo’n geval heb je die vriendin eerder in het gesprek meestal al genoemd (met naam, of ‘een vriendin’) en dan is het al niet echt ambigu meer of jullie een relatie hebben toch, want dan verwijs je terug naar de eerdergenoemde persoon :thinking:

Nou dit dus precies haha. We plaatsten het ongeveer tegelijk. Ik vind het ook altijd wel lichtelijk awkward klinken terwijl het me dus aan de andere kant ook niks zou uitmaken als hij denkt dat zij wel mijn partner is. Gek.

1 like

Ja nou ja, exact dat dus haha. Jij had iets minder woorden nodig.

Happybrush

Ik zou dat niet vervelend vinden! Juist fijner dan als iemand iets aanneemt wat niet waar is en ik ze dan ongemakkelijk moet verbeteren

1 like

Hahahaha tuurlijk mag je dan mee! :joy:

De één zijn dood is de ander zijn brood :wink::joy: die komt elke dag wel voorbij

40 likes

Voor de mensen met LinkedIn; als je een nieuwe baan hebt en deze invoert op LinkedIn, kun je specifiek aanvinken dat anderen daar een melding van krijgen, dus dan verschijnt het in de timeline van je connecties e.d.

• Ik doe dit altijd (of wel eens gedaan); leuk juist dat mensen mij dan gaan feliciteren met mijn nieuwe baan
  • Nee dit doe ik niet, ik hou het lekker voor mijzelf ik heb daar geen zin in
  • Ik vind dit stom en humblebrag

0 stemmers

Stel je hebt afgesproken met een vriendin op het terras, je komt als eerste aan en de ober vraagt of je wilt bestellen, maar je wilt nog wachten op die vriendin. Wat zeg je?

• M’n vriendin komt zo
  • Een vriendin van me komt zo
  • Anders

0 stemmers

Stel je hebt afgesproken met een vriend op het terras, je komt als eerste aan en de ober vraagt of je wilt bestellen, maar je wilt nog wachten op die vriend. Wat zeg je?

• M’n vriend komt zo
  • Een vriend van me komt zo
  • Anders

0 stemmers

Ik zeg dan meestal iets van ik wacht nog op iemand

50 likes

‘We wachten nog even tot we compleet zijn’ of als ik alleen ben ‘ik verwacht nog iemand’.

9 likes

Vinden jullie dat je lichaam goed bij je past? Misschien een rare vraag maar ik bedacht me vandaag dat mijn lichaam eigenlijk totaal niet bij mn persoonlijkheid past (vind ik) en ik best wel zit met die discrepancy. Ik heb een hele sterke, vrij dominante persoonlijkheid, ben heel eigenwijs en eigenlijk nauwelijks tot niet te intimideren. Maar ik ben ook heel lang en dun, en hoor wel vaker dat ik er heel fragiel/kwetsbaar uit zie (ook wel eens dat ik eruit zie alsof ik aan marathon rennen doe, maar dat vind ik pas echt beledigend want ik ben allergisch voor hardlopen)

heel verhaal maar goed, vind jij dat je lichaam bij je persoonlijkheid past?

• Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

Volgens mij denken heel veel mensen dat m’n beste vriendin en ik een koppel zijn. Verleden keer vroeg m’n onderbuurman of m’n vriendin en ik samenwoonde. Ik heb maar gewoon gezegd dat ze haar eigen huis heeft. En de dierenarts zei heel de tijd jullie enz. Ik laat het altijd maar, het maakt me niet uit wat ze denken.

4 likes

oh ja dat is verwarrend. Ik bedoelde het eerste, zal het aanpassen!

1 like

Omg, nee, ik had eerst ja gestemd per ongeluk. Ik vind dat dus een heel groot gespierd lichaam bij mij past. :+1:Omdat ik in het verleden best wel eens kut opmerkingen heb gehad over mijn lichaamsbouw. Wat gewoon prima is. Maar ik zou best wel eens een enorme grote man willen zijn. Ik heb altijd het gevoel dat je als ietssss kleinere vrouw je harder moet schreeuwen.

1 like

Ik vind dat iemand met mijn persoonlijkheid toch ministens in staat zou moeten zijn om 1 wenkbrauw omhoog te kunnen doen, walging te kunnen uitdrukken met 1 oogopslag of succesvol met mijn ogen moeten kunnen rollen.

Ik vind Mn persoonlijkheid best gevat, maar ik heb een slome kop en zie er soms uit als een goudvis qua expressie.

21 likes

Mijn beste vriendin en ik waren tegelijk zwanger en toen kwam er een voorlichtingsavond voorbij waarvoor je je op moest geven via de mail. Dus toen had ik mezelf en mijn vriendin opgegeven.
Die vrouw was compleet in de war dat we allebei zwanger waren en ik snapte eerst niet waarom. Ze voelde zich ook helemaal ongemakkelijk haha

16 likes