Stel je persoonlijke vraag #8

‘Trusteee’ of ‘Ik ga pitten bye bye’

4 likes

Je hebt bbq en bbq. De Nederlandse traditie van oranje gemarineerde spiesjes, eindeloze stokbroden en 1000 flessen saus heb ik nooit zo begrepen. Ik bbq veel, soms alleen voor een stukje vis/kip terwijl de rest van het eten gewoon normaal uit de keuken komt. Zie het echt gewoon als een bereidingswijze net als garen in de oven of in de pan gooien. Aan mijn tafel geen satesaus en aardappelsalade!

15 likes

Ja die sauzen? Marineer je eten gewoon goed.

3 likes

Ja ik baal er ook echt nog steeds van. Ondertussen kan ik wel weer 20km lopen, maar als ik langer probeer dan krijg ik vaak toch weer last. Ik ben bang dat een nieuwe Kennedymars er niet meer van gaat komen :slightly_frowning_face:

1 like

De barbecues waar ik vroeger vaak kwam werd meer gedronken dan gegeten en hier en daar een stukje vlees gegeten. Heb er nooit echt wat mee gehad. Thuis deden we het ook bijna nooit.

Allebei, of ‘trusten’.

2 likes

Mijn moeder maakt zelf cocktailsaus en daar draait onze bbq om hoor, geen stukje eten dat in iemands mond verdwijnt zonder dat het gezwommen heeft in saus.

5 likes

Ik zeg eigenlijk helemaal niet vaak welterusten of slaap lekker. Ik zeg wel eens “night night keep ya butthole tight”. Omdat het kut klinkt. Als mijn vader mij vroeger naar bed bracht ging het "welterusten weltrusten! Slaap lekker slaap lekker! Goedenacht goedenacht! Tot morgen tot morgen! Fijne dromen fijne dromen! Tot morgen tot morgen! En dan trok hij maar snel de deur dicht anders bleef ik enthousiast doorgaan.

2 likes

Yep, de Dodentocht! Het was echt heel zwaar, maar tegelijkertijd ook fantastisch. Zo’n extreme rush van euforie toen ik eindelijk aankwam, dat overspoelt me nog steeds als ik eraan terug denk.

Vind ik niet zo mmm…

Ik zeg meestal kali nychta tegen mn moeder of broertje en anders slaap lekker of truste.

1 like

Het is alleen leuk als er als er als vega aan je gedacht wordt :sweat_smile: bakken vol vlees maar 1 pakje vleesvervangers is teveel gevraagd.

@GEEZ Ik zeg lekker koese!

2 likes

Thuis zei ik altijd nigh-night (over onlogische Engelse uitspraak gesproken) en dan was de respons meestal sleep tight, don’t let the bedbugs bite

Het verschilt per vriendengroep, bij de een heeft niemand een dieetwens. Bij de andere groep zitten wel wat verschillende dieetwensen!

Ik zou rekening houden met alles, anders kunnen ze toch niet komen eten? Misschien kun je gewoon allerlei dingetjes maken dat iedereen zelf kan opscheppen.

1 like

Haha dit inderdaad! Dus het is meer de vraag; ‘‘Welke allergieën/dieetwensen hebben jouw vrienden?’’ En @Nidorina

1 like

Oh man, ik woonde een tijdje in een huis waar er mensen waren die vegetariër waren, een glutenallergie, lactose-intoleratie, notenallergie (niet alle, maar wel veel) en kippeinei-allergie hadden. En dan ging het maar om 4 mensen… Het resulteerde meestal toch wel in vlees voor degene met de meeste allergieën, want het was gewoon ontzettend moeilijk om iets vleesvervangends te bedenken en we aten nogal veel samen, dus altijd maar peulvruchten wil je ook niet.

Ohhh dan moet ik mijn stem maar aanpassen haha. Maar ik zou indien nodig natuurlijk overal rekening mee houden natuurlijk

2 likes

Mijn beste vriendin lust dus geen knoflook. Ik vind dit ook wel een aparte categorie waard :cry:

43 likes

Ja klopt, maar het verschilt ook heel erg per persoon hoe erg het is. In een gemiddeld restaurant gaan bijvoorbeeld de frietjes in dezelfde friteuse als de kroketten. Dus dan zou iemand met een ernstige gluten intolerantie geen frietjes kunnen eten. Maar er zijn ook een heleboel mensen waarbij dat wel gewoon mag/kan.