Stel je persoonlijke vraag #8

Mijn moeder maakt zelf cocktailsaus en daar draait onze bbq om hoor, geen stukje eten dat in iemands mond verdwijnt zonder dat het gezwommen heeft in saus.

5 likes

Ik zeg eigenlijk helemaal niet vaak welterusten of slaap lekker. Ik zeg wel eens “night night keep ya butthole tight”. Omdat het kut klinkt. Als mijn vader mij vroeger naar bed bracht ging het "welterusten weltrusten! Slaap lekker slaap lekker! Goedenacht goedenacht! Tot morgen tot morgen! Fijne dromen fijne dromen! Tot morgen tot morgen! En dan trok hij maar snel de deur dicht anders bleef ik enthousiast doorgaan.

2 likes

Yep, de Dodentocht! Het was echt heel zwaar, maar tegelijkertijd ook fantastisch. Zo’n extreme rush van euforie toen ik eindelijk aankwam, dat overspoelt me nog steeds als ik eraan terug denk.

Vind ik niet zo mmm

Ik zeg meestal kali nychta tegen mn moeder of broertje en anders slaap lekker of truste.

1 like

Het is alleen leuk als er als er als vega aan je gedacht wordt :sweat_smile: bakken vol vlees maar 1 pakje vleesvervangers is teveel gevraagd.

@GEEZ Ik zeg lekker koese!

2 likes

Thuis zei ik altijd nigh-night (over onlogische Engelse uitspraak gesproken) en dan was de respons meestal sleep tight, don’t let the bedbugs bite

Het verschilt per vriendengroep, bij de een heeft niemand een dieetwens. Bij de andere groep zitten wel wat verschillende dieetwensen!

Ik zou rekening houden met alles, anders kunnen ze toch niet komen eten? Misschien kun je gewoon allerlei dingetjes maken dat iedereen zelf kan opscheppen.

1 like

Haha dit inderdaad! Dus het is meer de vraag; ‘‘Welke allergieĂ«n/dieetwensen hebben jouw vrienden?’’ En @Nidorina

1 like

Oh man, ik woonde een tijdje in een huis waar er mensen waren die vegetariër waren, een glutenallergie, lactose-intoleratie, notenallergie (niet alle, maar wel veel) en kippeinei-allergie hadden. En dan ging het maar om 4 mensen
 Het resulteerde meestal toch wel in vlees voor degene met de meeste allergieën, want het was gewoon ontzettend moeilijk om iets vleesvervangends te bedenken en we aten nogal veel samen, dus altijd maar peulvruchten wil je ook niet.

Ohhh dan moet ik mijn stem maar aanpassen haha. Maar ik zou indien nodig natuurlijk overal rekening mee houden natuurlijk

2 likes

Mijn beste vriendin lust dus geen knoflook. Ik vind dit ook wel een aparte categorie waard :cry:

43 likes

Ja klopt, maar het verschilt ook heel erg per persoon hoe erg het is. In een gemiddeld restaurant gaan bijvoorbeeld de frietjes in dezelfde friteuse als de kroketten. Dus dan zou iemand met een ernstige gluten intolerantie geen frietjes kunnen eten. Maar er zijn ook een heleboel mensen waarbij dat wel gewoon mag/kan.

Heb jij jezelf wel eens met zo’n ouderwets hard blok zeep gedoucht?

• Ja
  • Nee
  • Alleen m’n handen wel eens mee moeten wassen

0 stemmers

Echt een challenge soms. Ik deed een tijdje sunday dinners met een groepje en dat was ook een puzzel altijd, eentje die geen kaas en koolhydraten eet, eentje die zo goed als vegan is, eentje die die alleen kip en vis eet, eentje die niet van venkel/dragon/anijs houdt en 2 kinderen die ook wat nukken hadden (geen wit eten, de ene wel olijven maar de andere niet, overal moet ketchup NAAST maar niet ertegenaan etc). Het leek leuk maar ik kreeg er toch wel stress van om elke zondag iets te bedenken!

1 like

Ik heb er 23,5 uur over gedaan (maximaal gebruik makend van de tijd die je hebt, haha, max 24 uur :sweat_smile:). En allerlei mensen! Toen ik het deed, kon je nog wel op de dag zelf ook inschrijven, dus het varieerde van mensen die absoluut niets gedaan hadden qua voorbereiding en die dag gewoon beslisten om mee te doen (zotten) over mensen die de Duvel-stop (rond de 40 km) als einddoel hadden tot mega-getrainde mensen die ook nog eens 50+ kilometer naar huis wandelden of soldaten met 25 kg op hun rug. Nu sluiten ze de inschrijvingen maanden op voorhand, dus ik kan me wel voorstellen dat je dan vooral de meer gemotiveerde/voorbereide mensen hebt.

Ik was ook supermoe, maar dat had ik zelf niet altijd door, haha. Mijn gsm was bv. plat en mijn toenmalige vriend kwam halverwege (iets over de 50 km) met een reserve-gsm. Dus sim-kaart versteken en pin-code opnieuw ingeven. Ik kon die pin-code in m’n slaap ingeven, maar op dat moment was hij vĂłlledig weg. Ik kon het me gewoon niet meer herinneren, haha. Terwijl ik me verder prima voelde op dat moment :joy:. We hebben m’n toenmalige schoonouders moeten bellen voor de PUK-code. En ik had een héél lastig moment 's nachts, maar toen de zon weer opging, ging ik weer als een speer. Maar het is wel echt heel intens.

De mensen langs de route zijn wel echt fantastisch, inderdaad! Op vrijdagavond was er volop ambiance. En bij de aankomst, echt geweldig. Ik wil heel graag eens een jaar langs de route gaan staan om dat voor andere mensen te doen, maar het komt er steeds niet van (op de een of andere manier past het nooit en het is niet naast de deur voor mij).

1 like

Glutenvrij is ook wel een breed begrip he, met daadwerkelijke coeliakie moet je echt alles glutenschoon hebben, voor een lichte intolerantie maken die vrij rondvliegende gluten weinig uit.

Ja logisch! Ik merk op mijn werk heel veel dat mensen van tevoren doorgeven dat ze bijvoorbeeld geen gluten mogen eten en dat wij er dan voor zorgen dat alles schoon is en die mensen iets anders te eten krijgen. En achteraf bleek dat helemaal niet nodig te zijn. Dus ik vraag tegenwoordig maar hoe ernstig het is haha.

1 like

Nooo ik kom er door deze foto achter waar dat haakje in de badkamer voor is. Shit hahaha

1 like