Heb jij jezelf wel eens met zo’n ouderwets hard blok zeep gedoucht?
- Ja
- Nee
- Alleen m’n handen wel eens mee moeten wassen
0 stemmers
Heb jij jezelf wel eens met zo’n ouderwets hard blok zeep gedoucht?
0 stemmers
Echt een challenge soms. Ik deed een tijdje sunday dinners met een groepje en dat was ook een puzzel altijd, eentje die geen kaas en koolhydraten eet, eentje die zo goed als vegan is, eentje die die alleen kip en vis eet, eentje die niet van venkel/dragon/anijs houdt en 2 kinderen die ook wat nukken hadden (geen wit eten, de ene wel olijven maar de andere niet, overal moet ketchup NAAST maar niet ertegenaan etc). Het leek leuk maar ik kreeg er toch wel stress van om elke zondag iets te bedenken!
Ik heb er 23,5 uur over gedaan (maximaal gebruik makend van de tijd die je hebt, haha, max 24 uur ). En allerlei mensen! Toen ik het deed, kon je nog wel op de dag zelf ook inschrijven, dus het varieerde van mensen die absoluut niets gedaan hadden qua voorbereiding en die dag gewoon beslisten om mee te doen (zotten) over mensen die de Duvel-stop (rond de 40 km) als einddoel hadden tot mega-getrainde mensen die ook nog eens 50+ kilometer naar huis wandelden of soldaten met 25 kg op hun rug. Nu sluiten ze de inschrijvingen maanden op voorhand, dus ik kan me wel voorstellen dat je dan vooral de meer gemotiveerde/voorbereide mensen hebt.
Ik was ook supermoe, maar dat had ik zelf niet altijd door, haha. Mijn gsm was bv. plat en mijn toenmalige vriend kwam halverwege (iets over de 50 km) met een reserve-gsm. Dus sim-kaart versteken en pin-code opnieuw ingeven. Ik kon die pin-code in m’n slaap ingeven, maar op dat moment was hij vólledig weg. Ik kon het me gewoon niet meer herinneren, haha. Terwijl ik me verder prima voelde op dat moment . We hebben m’n toenmalige schoonouders moeten bellen voor de PUK-code. En ik had een héél lastig moment 's nachts, maar toen de zon weer opging, ging ik weer als een speer. Maar het is wel echt heel intens.
De mensen langs de route zijn wel echt fantastisch, inderdaad! Op vrijdagavond was er volop ambiance. En bij de aankomst, echt geweldig. Ik wil heel graag eens een jaar langs de route gaan staan om dat voor andere mensen te doen, maar het komt er steeds niet van (op de een of andere manier past het nooit en het is niet naast de deur voor mij).
Glutenvrij is ook wel een breed begrip he, met daadwerkelijke coeliakie moet je echt alles glutenschoon hebben, voor een lichte intolerantie maken die vrij rondvliegende gluten weinig uit.
Ja logisch! Ik merk op mijn werk heel veel dat mensen van tevoren doorgeven dat ze bijvoorbeeld geen gluten mogen eten en dat wij er dan voor zorgen dat alles schoon is en die mensen iets anders te eten krijgen. En achteraf bleek dat helemaal niet nodig te zijn. Dus ik vraag tegenwoordig maar hoe ernstig het is haha.
Nooo ik kom er door deze foto achter waar dat haakje in de badkamer voor is. Shit hahaha
Weleens gedaan maar ik krijg er echt een hele droge en trekkerige huid van.
Ik voel me echt een alcoholist zo af en toe maar ik zou denk ik best jaloers zijn? Ik houd best van alcohol en dingen die je niet meer “mag” als je zwanger bent (rauwe vis, kazen) en zou het best stom vinden als iemand sta dan altijd wel naast me drinkt/eet. Weet niet of dat herkenbare gevoelens zijn voor anderen hier, maar we maken samen een kind maar ik moet alle “ellende” dragen. Ik hoop dat ik dan een partner heb die soort “meeleeft” en zich ook inhoudt.
Toen ik dit trouwens eens aan vriendinnen voorlegde vonden ze het echt onzin. “Laat die man toch drinken joh”.
Ik heb trouwens ook liever dat mijn partner in de periode dat we gaan proberen een kind te maken dat hij dan goed gezond eet en alcohol (en eventueel wiet) laat staan. Ben wel benieuwd hoe andere stellen dat doen.
Maar dat laatste raden ze ook aan hoor. Dat man én vrouw tijdens fase van verwekken kind geen alcohol/drugs gebruiken (en de vrouw ook alvast foliumzuur gaat slikken).
Ja weet ik, maar ben benieuwd hoe zich dat in de praktijk uitwijst! Weet niet of je iemand op een goed dieet (ik bedoel gewoon normaal/gezond voedingsschena en leefstijl) krijgt als diegene dat daarvoor niet was
O God, als ik die verhalen hier lees, ben ik blij dat het bij ons soepel gaat. Al mijn vriendinnen lusten bijna alles, een paar eten vegetarisch maar dat is natuurlijk nooit een probleem, dan eten we een dagje niet vegetarisch. Maar mensen met allemaal zogenaamde overgevoeligheden en wensen en dit niet lusten en dat niet lusten, voor mij zou dat echt een reden zijn om geen vrienden met ze te zijn.
Natuurlijk, een echte intolerantie of allergie kan iemand niets aan doen, maar die zeikers die geen gluten eten terwijl ze geen allergie hebben of geen koolhydraten zonder medische reden of deze of die groente niet, daar wil ik echt geen vrienden mee zijn.
Mijn vriend weigert zich ergens anders mee te wassen dan een hard blok zeep, want “douchegel is geen zeep en word je niet schoon van, dat is alleen maar om lekker te ruiken” Moet speciaal voor hem ook blokken zeep bij mij in huis halen, anders neemt hij de handzeep mee de douche in en gaat ie zich daar mee wassen
(Terwijl mijn douche echt helemaal vol staat met douchegels/mousses etc)
Ik heb sowieso altijd een blokje zeep om handen te wassen, mijn hele badkamer ruikt lekker nadat iemand het gebruikt heeft, het is ecologisch en het gaat vet lang mee, love it! Ik zou zeep verder niet voor mijn lichaamshuid gebruiken, op Dove of andere synthetische “zepen” die creamy zijn, want veel te uitdrogend!!!
Die persoon zou ik echt uit Mn kookclub gooien, das een dieet en geen allergie toch?
Geen koolhydraten en kaas? Dan eet je letterlijk alleen stukjes vlees zonder saus en vis?
Oja, naar wat ik zie in m’n omgeving inderdaad best weinig. Vrouwen trouwens ook hoor. Toch even biertje/wijntje hier en daar. Het is denk ik heel moeilijk inschatten hoeveel effect dat nu werkelijk heeft, zeker inderdaad als je er bij stilstaat dat in vroegere jaren vrouwen gewoon zelfs doordronken tijdens de zwangerschap en procentueel zijn nog steeds veel kinderen ok geboren (voor zover wij weten).
Maar ik zelf zou dat risico niet graag lopen.
Met koolhydraten bedoel ik overigens de overduidelijke koolhydraten dus brood, witte rijst, pasta en dergelijke. Over bijvoorbeeld boontjes en vruchten doet ze gelukkig niet moeilijk. Ze is danser en heeft wel echt een beetje een licht verstoorde visie op voeding daardoor. Kaas vindt ze gewoon echt heel smerig wat extra frappant is omdat ze half Frans is!
Ik kende die ouderwetse blokken zeep van m’n opa. Echt in zo’n blikje of bakje liggend op de wastafel. Toen ik m’n eerste serieuze relatie kreeg met iemand die jarenlang bij het corps mariniers had gezeten was het normaal volgens hem om nog met een glibberend stuk zeep te douchen. De eerst keer dat ik alleen in zijn douche douchte kreeg ik het stuk zeep niet van de muur,die lag bovenop op zo’n douchemuurtje, dus pakte ik een soort van dweilstok, en dat stuk zeep viel over dat muurtje op de wasmachine. Daarna maar met dat blok zeep gedoucht, wat triljoen keer uit m’n hand vloog. Heb diezelfde dag nog gewoon douchegel voor mezelf daar gekocht. En je krijgt er een als je het met je handen wast al hele stroeve handen van.
Ik gebruik zo’n blok onder de douche en een blok shampoo, geen plastic dus lekker duurzaam
Gewoon zo’n lekkere natuurzeep
Nouja die shampoo ben ik niet geïnteresseerd in, maar wat voor blok zeep bedoel jij dan voor je lichaam dus?