Goeie wel eigenlijk! Daar is tegen mij destijds niks over gevraagd. Nu ‘mankeert’ mijn man niks, maar alle folders en gesprekken die ik erover gehad heb focusten alleen op de moeder
@Canvastas als het 3 uur enkele reis ver weg is, zou ik elke maand 250 euro of zo overmaken voor de huur etc en verder het kind alles zelf laten uitzoeken. De studie zou ik betalen van een bedrag dat al eerder opzij zou zijn gelegd en alleen gebruikt mag worden voor studies en/of het opstarten van een eigen bedrijf etc.
Bij 1,5 uur zou ik naast de studie een veel lagere maandelijke toelage geven. Tenzij dit bijvoorbeeld een 2e studie is of als die studie op die locatie van 1,5 uur weg het best aangeschreven staat.
Ik was in 2007 begonnen. En heb eigenlijk alles zelf betaald. Behalve collegegeld.
Ik geloof niet in een keuring, maar wel dat we het Nederlandse (zorg)klimaat zo moeten veranderen dat er minder drempels zijn om hulp te vragen én aan te nemen. Ik vind het wel goed dat er een soort aanmoedingsbeleid bestaat is om moeders met heftige problemen op onder meer psychisch en financieel vlak aan een anticonceptiemethode te krijgen. En sowieso dat bij bepaalde gevallen jongeren nog tot hun 21e dezelfde ondersteuning krijgen als toen ze 18 waren.
Robotstofzuiger kopen?
- Ja dit maakt je leven zoveel beter, bovendien raad ik volgend model aan:
- Nee, je hebt al een gewone stofzuiger, dit is een onnodige kost en geen meerwaarde
- Hangt ervan af, namelijk:
0 stemmers
Ik vind stofzuigen de allerergste huishoudelijke taak trouwens
Ik vind het handig voor ‘erbij’, voornamelijk vanwege kattenharen.
Ja inderdaad. Kom je alleen door zo’n hypothetische keuring als zowel vader als moeder door de keuring komen? Wat als een van beide wel ‘geschikt’ is, mag die dan alleen een kind opvoeden? Kan een moeder zich laten keuren om alleenstaande ouder te worden? Wat als ze dan later wel een partner krijgt?
Onmogelijk om zoiets te realiseren en wat eigenlijk voor mij nog zwaarder weegt is dat ik dit zo’n beetje de heftigst mogelijke inmenging in het privéleven zou vinden.
(Helemaal uitgeweid en niet echt meer een reactie op jou haha)
Ik vind dit hele goede maar moeilijke vragen. Ik werk zelf in de psychiatrie en verslaving en heb genoeg enorm slechte situaties meegemaakt met die doelgroep die wel kinderen hebben. Genoeg jonge verslaafde meiden gezien met psychische aandoeningen die letterlijk zeiden; ach als deze afgepakt is maak ik toch een nieuwe? Ooit mag ik er wel eentje houden.
Op dit moment werk ik met verslaafde mannen met oa psychoses en laagbegaafdheid en ik ben altijd weer ‘blij’ als ik hoor dat ze geen kinderen hebben. In eerste instantie omdat ze toen en nu niet in staat waren om voor een kind te zorgen en in de toekomst waarschijnlijk ook niet.
Heb zo vaak gezien dat een kind zn ouders achterna gaat, of zelf ook psychische problemen ontwikkelt, is natuurlijk allemaal geen zekerheid dat dat gebeurd, maar door mijn ervaring hiermee sta ik er toch op een bepaalde manier in.
Nou lang verhaal kort; een keuring is onmogelijk maar een soort van evaluatie ofzo? Ik weet niet… allemaal lastig. Iig het bespreken ofzo? En achteraf ook? Niet standaard gegeven maar wel standaard aangeboden?
Same! Doe alsnog 1x in de maand alles met de gewone stofzuiger voor lastige hoekjes enzo of als een glas kapot valt. Maar het scheelt voor mij echt zoooooo veel, niet meer dat zware ding naar beneden sjouwen maar gewoon hop afstandsbediening pakken en ff rondrijden. @shortandsmiling ik zou m echt kopen. Laf m’n Eufy.
Één keer per maand omg de droom
Als ik geen witte trap zou hebben zou ik t niet doen hoor, hebben een tegelvloer waar je vuil niet eens zo snel op ziet dus 1x per half jaar zou ook goed kunnen.
LG Hombot. Voor mij is het geen vervanging van stofzuigen (want ik moet alsnog kattenharen van de bank en trap etc stofzuigen) maar het houdt het wel extra schoon.
En het voelt zo lekker als ik op de bank zit en dat ding ondertussen de kruimels opzuigt die mijn kind heeft gemaakt met brood eten.
Standaard aanwezig en aangeboden worden, niet iemand verplichten! Maar wel aangegevn dat het kan.
Bezoek jij soms What are you really wearing today #2 ?
- Nee, uw pollreis stopt hier.
- Ja, beantwoord dan onderstaande vragen:
0 stemmers
Als jij het outfitfoto’s topic aanschouwt, vind jij gemiddeld genomen jezelf…
- vaak beter gekleed gaan dan andere FF’ers
- vaak vergelijkbaar gekleed gaan dan andere FF’ers
- vaak slechter gekleed gaan andere FF’ers
- FF’ers echt gekleed gaan als fashionista’s en jijzelf meer als basic bitch of zwerver
- FF’ers juist gekleed gaan alsof ze ieder moment gearresteerd kunnenworden door de modepolitie. Jijzelf bent juist een modemeisje.
0 stemmers
Kom jij wel eens op goede ideëen nadat je dat topic hebt bekeken?
- Nee, nooit
- (Heel) soms.
- Ja, vaak.
0 stemmers
Het hangt ervan af hoe vreselijk je stofzuigen vindt en hoe vaak het nodig is in jouw huis (persoonlijk vind ik stofzuigen niet zo erg en het hoeft ook maar één keer per week, want geen kinderen of huisdieren, dus ik zou er geen geld aan uitgeven).
Ik vind het ideaal. Ik heb een rumba
Ik heb (denk ik) een andere stijl dan de gemiddelde FFer (kinderlijker) dus ik vind het niet echt te vergelijken. Ik vind alle outfits wel leuk en ook leuk om te zien wat iedereen d’r stijl is, maar ik haal er niet echt inspiratie uit
In dat topic worden zoveel verschillende outfits gepost, vind het niet echt te vergelijken
Studeren mis ik
Bij welke soort stages horen studenten een stagevergoeding te krijgen (je mag maximaal 4 dingen aankruisen)?
- Snuffelstage => je maakt kennis met de stageplek en het vak waarin je na je studie misschien terechtkomt
- Meeloopstage => leer je de opgedane kennis in de praktijk te gebruiken.
- Afstudeerstage
- Nee, een stage vergoeding moet nooit vanzelfsprekend zijn ongeacht het soort stage.
0 stemmers
Wat vind jij een minimum bedrag voor een afstudeerstage van minstens 6 maanden bij een grote multinational? Je loopt daar minstens 32 uur per week stage.
- <100 euro
- 100 - 150
- 150 - 200
- 200 - 250
- 250 - 300
- 300 - 350
- 350 - 450
- 450 - 550
- 550 - 650
- 650 of hoger
0 stemmers
Vind jij het vanzelfsprekend dat hbo’ers vaak een lagere stagevergoeding krijgen dan wo’ers?
- Ja, want in de beroepspraktijk gaan wo’ers vaak ook meer verdienen.
- Ja, want in de beroepspraktijk hebben wo’ers vaak ook meer vantwoordelijkheden
- Nee, dat mag niet vanzelfsprekend zijn.
- De hoogte van de stagevergoeding moet niet afhangen van het opleidingsniveau maar betrekking hebben op het takenpakket, verantwoordelijkheid en schaarste op de stage- en arbeidsmarkt.
0 stemmers