Ik heb drie keer mijn stem veranderd, maar eigenlijk staat mijn optie er niet tussen. Als ik kinderen zou krijgen, zou ik ervan uitgaan dat ze op hun 18e sowieso uit huis gaan om te studeren (I know, kan anders lopen, maar dat zou voor mij logisch zijn). Dan zou het voor mij geen verschil maken of ze 3 uur verder moeten of een half uur. En dan zou ik denk ik ook sowieso vinden dat ze in principe zelf verantwoordelijk zijn voor hun woonkosten. Studie en benodigdheden zou ik dan wel weer betalen. Maar goed, dit is denk ik gebaseerd op hoe dat bij mij is gegaan, ik vond dat wel fair.
Als ze 1,5u moeten reizen blijven ze maar thuis wonen als ze het niet kunnen betalen om op kamers te gaan. Heb ik zelf ook gedaan en ik had ook zoân 1,5u reistijd.
Ik vind dat mijn kind daarvoor dan zou moeten lenen, daar is zoân lening immers voor bedacht, en ik vind de voorwaarden ook heel redelijk. Neemt niet weg dat ik altijd bereid ben te helpen als er geldzorgen zijn, zoals mijn ouders ook bij mij hebben gedaan.
Ben jij van mening dat vrouwen met een langdurige psychische aandoening (bijv chronische depressie, borderline, schizofrenie) eerst door een soort âkeuringâ heen moeten voor zij bewust aan kinderen beginnen?
Beide anoniem
- Ja
- Nee
- AndersâŠ
0 stemmers
Vind je dat er voor deze doelgroep standaard psychische hulp gegeven moet worden na de bevalling?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Edit: ik was het verslag van de vk bij mân dochter aan het terug lezen en moest denken aan dat ze me bijna gedwongen hebben een of andere hulpverlener over de vloer te laten komen ivm mijn borderline (terwijl ik toen al 4 jaar stabiel was). Word er nog steeds boos om haha
Dat eerste is gewoon niet te realiseren. Dat tweede wel
Bij de tweede niet standaard psychische hulp gegeven moet worden, maar wel standaard psychische hulp aangeboden moet worden.
Mijn vriend heeft wel een lijst:
- Chantal Janzen
- Chantal Janzen
- Chantal Janzen
Mijn vriend geeft als tip aan jouw vriend dat hij BNâer moet worden zodat ze blijft slapen
Haha deze vrouw staat toevallig op de haat-/irritatielijst van mijn vriend. Wie hij wel geil vindt weet ik niet en dat wil ik ook eigenlijk niet weten.
Ik schrik wel van deze uitkomst eigenlijk
Ik heb terugkerende depressies en eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik ook wel eens twijfel of kinderen krijgen verstandig is voor mij vanwege die reden. Maar ik denk dat ik zelf goed genoeg toe in staat ben om te beslissen wel of niet.
Maar dat als ik het wel zou willen ik door zoân stigmatische keuring zou moeten, zodat een ander eventueel kan beslissen of ik wel of niet mn levenswens in vervulling mag laten gaanâŠ
Er zijn ook ouders die geen psychische aandoening hebben en die moeite hebben met opvoeding. Ik denk if anything dat ik beter nagedacht zal hebben over het krijgen van kinderen dan anderen.
Ik zit aan mn ontbijt en ga straks eerst hardlopen en daarna aankleden.
Zal ât effe doorgeven!
Hahha ik vroeg gisteren of mijn vriend een trio zou overwegen (gewoon uit interesse) en hij zou dit alleen doen als hij in een relatie zou zitten als zij mee zou doenđ€Ł
Respect! Ik moet deze week ook weer beginnen met hardlopen , even 2 weken stil gelegen door vakantie. Maar ik weet echt niet wanneer ik moet gaan met die temperaturen
Als ik een dag echt niks ga doen buitenshuis, dan kleed ik me niet eens normaal aan haha. Hele dag in chillkleding
Ik heb wel gestudeerd, niets van mijn ouders gekregen, wel thuis blijven wonen. In mijn stagejaar heb ik wel op kamers gewoond. Ik had wel een bijbaantje en gaf sowieso niet zoveel geld uit.
- Hero cassis
- Fanta Cassis
0 stemmers
- Cassis
- Cerise
0 stemmers
Ah, dat is ook niet echt mân bedoeling. Ik neem aan dat je doelt op mân verwijzing naar het FF boulevard topic, zal het even aanpassen.
En vaders dan?
Nou precies dat laatste! Wij hebben zeker een jaar gesprekken gevoerd samen over hoe en wat, of het verstandig was. In therapie heb ik het besproken, ik heb een crisis plan gemaakt mocht het tĂłch fout gaan etc etc.
Om vervolgens bij de vk aan te komen en behandeld te worden als een losgeslagen maniak vanwege 1 aantekening in mân medisch dossierđ
Mijn andere vk was trouwens een stuk relaxter en daar werd ik wĂ©l gewoon normaal behandeld hoor, maar bij die eerste was het net of ik mân kind expres kwaad deed ofzo?
En natuurlijk valt er wat voor te zeggen, het is heel goed dat ze erop alert zijn. Maar vrijblijvend voelde het destijds niet
(Ik zit hier nu over in omdat het laatst op een verjaardag hierover ging, dat âzulke mensenâ van te voren gecheckt moeten worden of ze wel in staat zijn een kind op te voeden)