Stel je persoonlijke vraag #8

Ik vind barbecues eigenlijk alleen leuk en lekker als er groente op gaat. Courgettes, paprika, mais, aubergine. Ik vind dat verkoolde vlees gewoon supergoor en zonde.

5 likes

Kan wel geweldig zijn hoor (een vegan barbecue kan natuurlijk prima). Maar ik vind de manier waarop veel mensen een barbecue houden en ook de manier waarop bijvoorbeeld supermarkten hierop inspelen en hier reclame voor maken heel erg kut en behoorlijk ziekelijk.

Zelfs het gezin waar ik uit kom, wat een redelijk bewuste houding heeft en maar af en toe (misschien twee keer per week) vlees bij het avondeten heeft gaat ineens helemaal los bij de barbecue of bij het gourmetten. Dan wordt er een hele lading vlees ingeslagen en zie ik mijn vader en broertjes ook echt non-stop stukken vlees naar binnen werken :frown:

11 likes

:yellow_heart: :yellow_heart: :yellow_heart:

Wat zeg jij?

  • Slaaplekker
  • Welterusten
  • Anders?

0 stemmers

Allebei :blush:

28 likes

Slaapwel.

Of eigenlijk in mijn dialect: slapel.

5 likes

‘Trusteee’ of ‘Ik ga pitten bye bye’

4 likes

Je hebt bbq en bbq. De Nederlandse traditie van oranje gemarineerde spiesjes, eindeloze stokbroden en 1000 flessen saus heb ik nooit zo begrepen. Ik bbq veel, soms alleen voor een stukje vis/kip terwijl de rest van het eten gewoon normaal uit de keuken komt. Zie het echt gewoon als een bereidingswijze net als garen in de oven of in de pan gooien. Aan mijn tafel geen satesaus en aardappelsalade!

15 likes

Het hoogtepunt van iedere barbecue.

Oh ook nog even een poll:

  • Barbecue
  • BBQ

0 stemmers

Ja die sauzen? Marineer je eten gewoon goed.

3 likes

Ja ik baal er ook echt nog steeds van. Ondertussen kan ik wel weer 20km lopen, maar als ik langer probeer dan krijg ik vaak toch weer last. Ik ben bang dat een nieuwe Kennedymars er niet meer van gaat komen :slightly_frowning_face:

1 like

De barbecues waar ik vroeger vaak kwam werd meer gedronken dan gegeten en hier en daar een stukje vlees gegeten. Heb er nooit echt wat mee gehad. Thuis deden we het ook bijna nooit.

Allebei, of ‘trusten’.

2 likes

Mijn moeder maakt zelf cocktailsaus en daar draait onze bbq om hoor, geen stukje eten dat in iemands mond verdwijnt zonder dat het gezwommen heeft in saus.

5 likes

Ik zeg eigenlijk helemaal niet vaak welterusten of slaap lekker. Ik zeg wel eens “night night keep ya butthole tight”. Omdat het kut klinkt. Als mijn vader mij vroeger naar bed bracht ging het "welterusten weltrusten! Slaap lekker slaap lekker! Goedenacht goedenacht! Tot morgen tot morgen! Fijne dromen fijne dromen! Tot morgen tot morgen! En dan trok hij maar snel de deur dicht anders bleef ik enthousiast doorgaan.

2 likes

Yep, de Dodentocht! Het was echt heel zwaar, maar tegelijkertijd ook fantastisch. Zo’n extreme rush van euforie toen ik eindelijk aankwam, dat overspoelt me nog steeds als ik eraan terug denk.

Vind ik niet zo mmm


Ik zeg meestal kali nychta tegen mn moeder of broertje en anders slaap lekker of truste.

1 like

Het is alleen leuk als er als er als vega aan je gedacht wordt :sweat_smile: bakken vol vlees maar 1 pakje vleesvervangers is teveel gevraagd.

@GEEZ Ik zeg lekker koese!

2 likes

Thuis zei ik altijd nigh-night (over onlogische Engelse uitspraak gesproken) en dan was de respons meestal sleep tight, don’t let the bedbugs bite