Als ik een kind in mn klas zou hebben dat geen kaas lust had ik dr van school gestuurt.
Die zweterige jong belegen plakken die al de hele ochtend in de klas lagen
Dan is âdie kaas is viesâ gewoon een vaststaand feit, geen mening.
Het komt razendsnel in me op maar probeer het niet meer te zeggen want judgen is niet oké
Edit: dit klinkt misschien alsof ik het niet meer zeg omdat het niet mag (we mOgEn nIkS mEeR zEgGeN tEgEnWoOrDiG) maar probeer dus gewoon mn leven te verbeteren omdat ik het zelf niet oké vind haha
Het komt bij mij niet eens meer in me op eigenlijk en daar ben ik echt blij mee! Als tiener was ik zooo judgemental vaak volgens mij, maar ben blij dat ik dat kwijtgeraakt ben.
Stel, je zit in tijdsnood voor een hele belangrijke toets waar heel veel van afhangt. Je bijbaan vergt zowel mentaal als fysiek vrij veel van je. In het verleden heb je je meerdere keren best wel âgenaaidâ gevoeld door het bedrijf maar je collegaâs zijn top en wil je absoluut niet teleurstellen.
Als je je een hele week ziek meld dan heb je veel rust in je hoofd en lijf en ga je de toets zeker halen. Als je de komende twee weken vier dagen in de week moet werken en daardoor de tijd die je hebt, niet uiterst geconcentreerd kunt zijn zie je het niet rooskleurig in. Ruilen/ dienstovername is geen optie. (Dit betrof geen geval van matige planning. Er werden gewoon steeds meer dagen ingeroosterd dan de bedoeling was en het leerwerk was vele malen ingewikkelder dan vooraf gedacht.)
Zou jij je in dit geval een week ziek melden, zodat je een hele week vol kunt studeren en waarschijnlijk je toets haalt? (Ik vraag dit voor een vriend.)
- Ja
- Nee
0 stemmers
Dit inderdaad, probeer ook minder te judgen/minder snel te oordelen over mensen.
Limonadesiroop
Ik heb ja gestemd, maar weet dat dat makkelijk praten is. Ik kan mezelf in deze situatie namelijk echt veel te druk maken over het ziekmelden en me toch rot voelen omdat ik niet echt ziek ben. Ook als ik het wel echt was haha, terwijl ik ook vaak genaaid ben door mijn werk en verwacht werd dat ik bleef/kwam terwijl anderen âziekâ waren.
Haha nog een optie. Ik bedacht me dat sap ook nog kan. En leuk om te zien dat dat de meesten ook het woord âaanmaakâ limonade gebruiken
Je hebt wel gelijk in dat de consequenties aanvaard moeten worden. Van slechte planning was in dit geval geen sprake. Er moest gewoon vanaf het begin af aan 40 uur per week gestudeerd worden terwijl ik 30/40 uur per week werd ingeroosterd. Dit door mijns inziens slecht management en te weinig personeel. Ze wisten dat ik eigenlijk minder uren beschikbaar was maar roosterden me toch in. Ik kwam altijd opdraven tegen beter weten in.
Ik weet dat ik het mĂłet doen omdat ik mn master anders wel kan vergeten maar ik voel me er zo kut over.
Ik heb op mijn 7e/8e gaatjes laten schieten maar een gaatje is scheef geschoten (te laag waardoor oorbellen heel erg âhingenâ in dat ene oor) en dat vond ik echt irritant. Inmiddels is het ârechteâ gaatje ( waarom niet die scheve) al een aantal jaar dichtgegroeid want droeg al jaren geen oorbellen meer.
Ik heb eenzelfde soort situatie gehad. Veel meer uren gedraaid dan vooraf overeengekomen. O.a. door een burn-out van een collega. Veel last-minute ingevallen. Gekkenwerk was dat. Uiteindelijk gaat de studie voor en moet je een grens trekkenâŠ
Ik twijfelde inderdaad ook welk van beide gangbaar is en wist niet of gaatjes duidelijker was.
Ik zeg ook grenadine, ongeacht de smaak.
Ik noem limonade âaanlengâ maar dat komt door mijn Limburgse roots denk ik XD
Op wat voor school zat jij? edit: of misschien op wat voor school zat ik?
Is het iets uit de randstad misschien?
Ik heb de hik
Ik heb de slik
Ik geef hem aan een andere man die hem goed verdragen kan
Deze ken ik
âIk heb de hik, ik heb de hak, ik heb m hier, ik heb m daar, ik heb m driemaal in het jaar. Ik geef m aan een andere man, die er beter tegen kanâ
Ik zat niet in de randstad op school, maar het werd bij ons zeker wel gezongen