Stel je persoonlijke vraag #8

Sorryyyy ben duidelijk een hoop vergeten.:sweat_smile:

1 pols wel en andere pols zit die een kleine beetje opzij.

Ik vind het belachelijk, het is in principe toch iets waar je samen voor kiest, waarom zou hij je daarvoor moeten bedanken?

Maar een baby lijkt me nou ook weer geen cadeautje, kneiterduur en slecht voor het mileu die dingen.

24 likes

Maar dat is wel wat anders dan baargoud, dit vind ik wel leuk!

https://www.forumfeminarum.nl/t/het-opbiechttopic-zonder-omg-reacties-3/8673/4817?u=flamoes

Ik was mijn ondergoed op 60 graden of warmer:

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb geen idee? Ik verander de instellingen van mijn wasmachine nooit. Ik sorteer mijn was ook alleen maar op kleur, niet op stof ofzo. :see_no_evil:

2 likes

Geen omg maar ik kan je wel aanraden om eens in de paar weken een was van 90 graden te draaien voor het behoud van je machine :smile:

2 likes

Ik was echt bijna alles op 40 eigenlijk, soms 30 bij bepaalde stofjes/truien oid. Denk daar verder nooit zo over na of dat wel heet genoeg is :sweat_smile:
(Beddengoed meestal wel op 60)

2 likes

Haha omgen mag best hoor!

Biecht: ik heb dus nooit geweten dat je je was op verschillende temperaturen kan wassen en dat je sommige dingen, zoals ondergoed, dus anders moet wassen??? Er gaat echt een wereld voor me open nu.

1 like

Mijn oma heeft me geleerd: 90 graden voor dingen als vaatdoeken en theedoeken, 60 graden voor handdoeken, beddengoed en ondergoed, 40 graden voor katoenen kleding en 30 graden voor delicate stoffen.
Mijn oma draagt alleen geen kanten stringetjes. Zelf was ik mijn ondergoed met de hand.

24 likes

Thanks! Ik zal me er beter in verdiepen. :sweat_smile:

Nou als je er geen last van hebt zou ik niets aan je tactiek veranderen haha. :stuck_out_tongue:

1 like

Haha true. Maar als het beter is voor de kwaliteit van kleding vind ik het wel de moeite om het te proberen.

Alleen mijn comfy thuishang-/ongesteldheids-/oma-ondergoed van katoen, die gooi ik met mijn beddengoed en handdoeken mee (doe mijn theedoeken en vaatdoeken daar ook altijd bij, heb volgens mij nog nooit op 90 graden gewassen). Verder was ik eigenlijk alles op 30 graden, en in de winter denk ik 1x per maand een (koude) wolwas voor de wollen truien die ik heb (ik ben echt te lui voor handwas).

2 likes

ik was handdoeken, theedoeken, vaatdoeken en beddengoed op 60 graden en de rest op 30. heb veel delicate blousjes en shirts dus die wil ik niet te warm wassen. ondergoed gaat ook mee op 30 graden, maar dan een langer programma. wordt altijd keurig schoon! daarbij is 30 graden ook nog een beter voor het milieu en dat vind ik ook wel prettig :grinning:

1 like

Als ik dropfruitduo’s eet dan

  • Eet ik het hele ding in 1 keer op
  • Eet ik eerst de fruitkant
  • Eet ik eerst de dropkant
  • Die gore zooi eet ik niet

0 stemmers

3 likes

Nou ik weet vast wat ik straks in de supermarkt ga halen, thanks :smiley:

1 like

Omg dit is echt mijn favo snoep!

@Zomer
Ik zou het prima vinden als de kinderen soms meegaan, want een oppas regelen voor een weekend kan echt gedoe zijn. Het wordt dan alleen wel een heel ander soort weekend dus ik zou het van te voren wel duidelijk willen hebben en ook zonde vinden als het ieder weekend zou zijn. Een weekend per jaar zonder kinderen weg vind ik wel een minimum dan. (Maar misschien is dat egoistisch van mij om te verwachten.)

Maar goed voor mij niet echt aan de orde want weekenden met vrienden zijn voor mij nog steeds: “Hoe kunnen we zo snel mogelijk helemaal naar de tering gaan.”

10 likes

Ik vind dit juist leuk, mits de kinderen niet al te oud zijn (liever geen (pré)pubers). Hoe jonger, hoe beter :yellow_heart: Ik erger me snel aan volwassenen op vakantie, maar ik kan van kinderen veel meer hebben. Heb zelf geen kinderen terwijl ik ze wel erg graag zou willen, dus dat heeft er ongetwijfeld iets mee te maken


7 likes

Ergens een beetje gek (“bedankt dat je mijn kind uit gekakt hebt”), maar ik wil het toch haha! En volgens mij is m’n man ook al ergens mee bezig.

Ik heb overigens het baargoud dat mijn moeder van mijn vader kreeg toen ik geboren werd, gekregen van m’n moeder toen ik ging trouwen. Een heel erg mooi fijn armbandje dat ik nu bijna elke dag draag. Dus alleen al met de gedachte dat ik het weer als een soort familie stuk kan doorgeven vind ik het wel heel leuk.

(Jezus wat een kromme zinnen, sorry bout that)

10 likes