Stel je persoonlijke vraag #9

En dooor.

Moet dit topic geopend worden met deze poll?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Nog even terug naar het kinderboekenthema… ik had vroeger een lievelingsboek over een pratende krokodil en een jongetje die daarmee naar papua nieuw guinea ging en daar ging leven tussen het primitieve volk daar. Weet íemand hoe dat boek heet?

Wel omdat ik alles al bij gelezen heb, niks anders te doen heb op mijn telefoon en te lui ben om me van deze bank te verplaatsen.

Edit: ik moet duidelijk slapen want ik dacht dat je bedoelde of iemand in dit topic actief aan het wachten was op een bericht.

1 like

Ja, actief aan het wachten. Ik kreeg een superlike op Tinder. Voor de verandering was dat ook nog eens van een leuk persoon dus ik likete terug en stuurde een berichtje.

En dat is 24 uur geleden. Superlike me dan niet…

1 like

Het ei van oom trotter?

4 likes

ik zit echt na te denken over hoe je actief aan het wachten kan zijn op een bericht. zit je dan heel extreem in je hoofd te denken van “schiet op schiet op schiet op” of heel hoopvol naar je telefoon te staren?
hoe kun je actief wachten? het ding van wachten is toch eigenlijk juist dat je niet actief bezig bent? of wachten jullie echt actief zoals een stripfiguur die steeds op z’n horloge kijkt en ijsberend door de kamer loopt?

(ik snap best wat je bedoelt hoor haha. ik wilde gewoon even mijn hersenspinsels over je woordkeuze delen)

5 likes

Ja mijn vriend is uit in een andere stad en nu gaat ongeveer zijn laatste trein maar z’n mobiel is uitgevallen dus ik wacht op een teken van leven :sweat_smile:

1 like

Een soort continu bewustzijn van het uitblijven van iets wat je verwacht… Zoiets?

13 likes

ja dat is echt de perfecte omschrijving!

1 like

Ik heb echt vaker dan ik redelijkerwijs zou verwachten dat ik net totaal niet met m’n telefoon bezig ben en gewoon met heel andere dingen bezig ben, en dat ik dan precíes als ik weer eens m’n telefoon oppak berichtjes ontvang ?? Zo toevallig is dat dan

4 likes

lig jij op dit moment in/op bed het warm te hebben?

• ja
  • nee, niet in bed
  • nee, wel in bed maar niet warm

0 stemmers

Ik las als kind echt superveel, maar ik herken bizar weinig van de boeken/kinderseries die hier gepost worden :joy:. Ik zou bijna beginnen twijfelen of ik wel echt zo’n boekenwurm was, haha.

4 likes

De kinderen van de Grote Beer?
Dit waren dus acht boeken, van groep 1 tot groep 8 en ik heb die boeken verslonden niet normaal
Hier een foto

• Ja
  • Nee

0 stemmers

ik moest daar ook meteen aan denken! die boekenserie was een van mijn lievelings :green_heart:
wil ze ooit weer herlezen

@June Ik las ook superveel van die oude boekjes van mijn moeder, de dolle tweeling en de olijke tweeling en pitty inderdaad. Vond dat zo leuk, om over de kostschool te lezen en allerlei dingen die veel minder relevant waren en echt een andere tijd.
Ik weet nog dat ik het woord “immers” van die boekjes had geleerd, vond dat zo’n mooi woord en dat las je niet vaak meer in nieuwere boeken.

En las dan ook de Babysittersclub en Nancy Drew, dat was iets nieuwer maar nog wel oud.

@Murphy Jaaa die ken ik ook, die was vet eng en ik vond het echt heel cool dat die jaarboekfoto’s erin stonden. Het waren ook echt van die Sweet Valley High mensen.
Het heette Fear street van R.L. Stine. Ik lees dat er 107 boeken binnen die reeks zijn gemaakt. Foto’s in spoiler!

Samenvatting

afbeelding afbeelding

Ok ik ben echt mrs melancholy en ik verslond boek na boek vroeger, hier wat random dingen die in me opkwamen. Ik heb expres niet de standaard maar bij mij zeer favoriete (gouden lijster) boeken als Pietje bell, Kruimeltje, Ronja de Roversdochter, het Sleutelkruid etc erbij gezet, want die kent iedereen wel denk ik?
Mijn sentimentele ass is nog eeuwig teleurgesteld in mijn moeder dat ze zoveel van mijn kinderboeken heeft weggedaan, en ik van veel alleen herinneringen heb, maar onvindbaar zijn op internet/bieb en het dus soort van kwijt is.

• ja
  • nee

0 stemmers

afbeelding

• ja
  • nee

0 stemmers

afbeelding

• Ja
  • Nee

0 stemmers

• Ja
  • Nee

0 stemmers

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Door deze boekenserie wilde ik zó graag ook in de wildernis met wolven leven (nog steeds ergens wel)

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Dit boek vond ik fucking hilarisch, ik heb hier zo vaak de slappe lach om gehad. Hij staat nog steeds in mijn boekenkast, maar heb hem echt al heeel lang niet gelezen.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Dit boekje kocht ik toen ik al wat ouder was op de kinderboekenmarkt in Den Haag in het stadhuis, maar de (korte) verhalen die erin staan zijn zo mooi, poetisch en sprookjesachtig. Ik denk dat niet veel deze kennen alleen, maar echt een pareltje.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

SORRY als deze post veel te lang is, met te veel foto’s en niemand deze boeken kent, ik word hier veel te enthousiast van.

4 likes

Boem, silila, silalu, auto tu

• Mama pi, papa poe, a la duuure
  • Oh susie so, lucie la ponpon, oh susieso a la hoepterdetoeptie fleure
  • Wat is dit voor gebrabbel

0 stemmers

^(ik kom er net achter dat dit een bestaand liedje van Toon Hermans is, die schrijft het iets anders)^

Oze wieze woze

• Wieze walla
  • Kristalla
  • Ok…

0 stemmers

‘k droomde gisteren van een ventje

• En zijn buikje was van koek
  • Van sucade was zijn neusje
  • GEEN idee waar dit over gaat

0 stemmers

Mijn moeder zong ook altijd een soort articuleer/stemoefening liedje met me, maar ik kan er niets van vinden op internet. Het ging zo: Koemeladie koemeladie koemeladie kiste, Oh no no no no de kiste. Dan iets met ex… en allemaal (onbestaande) woorden die ik niet meer weet, en dan: Bibli bioden doden daden, Biblio bioden, ksst en TOE.
Kent iemand dit?

• Nee meid, weet niet wat voor opvoeding jij had met die rare liedjes en boeken van je.
  • JA ik ken dit rare brabbel lied ook

0 stemmers

Heb je ook zo lekker geslapen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Was net een halve sauna vannacht

Heb je airco op je werkplek?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Jaaa dat was het, thanks!