Stel je persoonlijke vraag #9

Nee kiepstand mag ook niet.
Oh dat is wel een leuk ding! Ik heb zo’n tafelmodelventilator van de hema op mijn bureau staan, die doet het ook goed.

Ah ja dat werkt ook goed! Hier hebben we geen stopcontacten dus moet het met Mn USB dingetje doen :sweat_smile:

1 like

Doe jij graag/makkelijk nieuwe dingen? (bijv nieuwe hobby, ergens heengaan waar je niet eerder bent geweest, nieuwe sport proberen)

  • Ja
  • Nee
  • Sommige dingen wel, andere niet

0 stemmers

Als je iets nieuws probeert of iets aan jezelf verandert, maak je je dan zorgen om wat anderen erover denken?

  • Ja
  • Nee
  • Ligt eraan wat het is
  • Van sommige mensen kan me dat iets schelen, van anderen niet

0 stemmers

Doe jij graag/makkelijk dingen alleen?

  • Ja
  • Nee
  • Sommige dingen wel, andere niet

0 stemmers

Misschien niet helemaal waar je vragen over gaan maar ik heb op zich geen problemen met iets alleen doen. Wat ik alleen vervelend vind is dat mensen je gaan benaderen als je alleen bent. Ik lig prima in m’n eentje in het park met een boek ofzo, maar zit totaaaaal niet te wachten op kerels die opmerkingen gaan maken of contact gaan zoeken dan

6 likes

Ja dat snap ik heel goed!

Ik werkte als vrijwilliger met dementerende. Werd aangenomen om uitstapjes met ze te doen, wandelen, puzzelen etc. Uiteindelijk moest ik dingen doen als de hond wassen, aardappels schillen, onkruid weghalen :sweat: Toen ik al 2 maanden niks meer met de bewoners zelf had gedaan ben ik opgestapt

6 likes

Vooral veel door mijn leeftijd. Ik heb van mijn 15e tot mijn 20e bij de bibliotheek gewerkt, en toen ik een jaar of 18 was kende ik het systeem ondertussen door en door en had ik dezelfde verantwoordelijkheden en bevoegdheden als iedereen. Hoe vaak het niet gebeurd is dat ik iemand wou helpen en dat klanten er dan op stonden dat ik mijn baas/leidinggevende/collega erbij haalde terwijl ik het prima zelf kon, om gek van te worden. Gelukkig zeiden mijn collega’s dan altijd ‘oh maar dat kan mijn collega (ik dus) wel voor u doen’, maar ik werd er op een gegeven moment wel moe van. Verder heb ik veel horeca gedaan en daar willen klanten ook nog wel eens onbeschoft tegen je doen omdat je de serveerster bent.

6 likes

Jaa die hele serie vond ik leuk. Heb toevallig dit weekend de film op netflix gekeken ook haha

2 likes

Lijkt me op zich best logisch? Meestal is er toch niemand aanwezig op kantoor in de nacht, lijkt me gek om dan ramen open te laten. Al is het maar voor de inbraakverzekering.

Ik heb in een aantal horecagelegenheden gewerkt in een bekend pretpark, maar ik schrok er vaak van hoe neerbuigend mensen tegen je doen. Zo moest ik een keer een groep mensen aan een tafel plaatsen, ze waren met 6 personen en er kwamen er nog 3 bij. Zegt een van hen: ‘‘Ja, 6+3 is 9 hè, ik zal het maar even voor je uitrekenen serveerstertje!’’

Een andere keer wilde een man afrekenen, en hij besloot op het laatste moment dat hij toch contant wilde betalen. Ik had het pinapparaat al aangezet, dus vroeg of hij op ‘stoppen’ wilde drukken. Zegt hij: ‘‘Pfff, jij met je simpele baantje. Zeker geen vak geleerd?’’

En dan heb je ook nog mensen die expres veel troep achterlaten, ‘‘want dat doet zij wel’’.

En zo kan ik nog wel een aantal situaties opnoemen, echt ongelooflijk.

2 likes

Eerste vraag: ik doe het wel graag, maar niet altijd makkelijk. Moet mezelf som echt wel een drempel over schoppen hoor. Alleen naar een nieuwe sportclub gaan waar de anderen vooral met een buddy komen bijvoorbeeld.

Ik ga wel eens alleen op vakantie en echt bijna iedereen vindt dat stoer en zou het zelf niet durven. Ik vind het zelf niet heel stoer ofzo… Oh en sommigen lijken het helemaal niet te begrijpen en kijken me meewarig aan of vragen of ik echttt alleen ben? Dan voel ik me soms wel een beetje opgelaten, maar vind ik die ander eigenlijk stommer want die lijken dan een mening te hebben over mij. Waar ik me verder niet druk om maak, maar laat mij lekker in mijn eentje dingen doen en reageer niet zo dom.

4 likes

Ik had dit per ongeluk geliket, maar het moet eerder een anti like hebben. Ik blijf dit soort dingen altijd vol verbazing lezen. Zeggen mensen dit echt? En daarbij weet toch bijna iedereen dat voor veel jonge mensen, zoals cassiere bijv. het een bijbaan is en je nog studeert ofzo, en ook al is het dat niet. Nou en? Hou gewoon je kut klep. En wat voor reactie verwachten dat soort mensen dan?

1 like

Daarom als ik dictator van NL ben, is iedereen verplicht 1 jaar in de horeca/verkoop/schoonmaak te werken.

Lesje nederigheid kan bijna iedere babyboomer wel gebruiken.

60 likes

Mensen zeggen dit echt. Ik kon het vaak ook niet geloven als zoiets tegen mij of tegen een collega gezegd werd. Vaak stond ik die mensen dan vol ongeloof aan te kijken en kon ik zo snel geen goede reactie bedenken, terwijl ik ze natuurlijk op hun plek had moeten zetten.

En inderdaad, het was mijn bijbaantje naast mijn hbo-opleiding. En dan nog inderdaad, al zou het mijn fulltime baan zijn en had ik geen opleiding gedaan. Maakt dat mij dan minder dan een ander?

@Zemraluani Ik ben 100% voor. Ik walg zo van mensen die op anderen neerkijken.

7 likes

Nou dit vraagt om een poll, heb jij in de horeca/verkoop/schoonmaak gewerkt?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Alledrie en ik denk dat ik in de horeca het meest ben “geschoffeerd”. Ook bij bijbaan als postbezorger trouwens, dan dachten mensen soms ook dat je achterlijk was.

3 likes

Sommige mensen kijken naar me op omdat ik relatief jong projectmanager ben geworden. Maar mensen uit t project behandelen me soms alsof ik geen kennis heb, omdat ik projectmanager ben, terwijl ik jaren hetzelfde werk heb gedaan als zij.

Edit: opkijken naar is niet het goede werkwoord, meer dat ze het knap vinden ofzo? Terwijl ik t niet bijzonder vind.

2 likes

Oh god ik denk ineebs aan mijn eerste baantje in de horeca. Ik dacht dat ik in de keuken moest beginnen met afwassen. Want dat moest mijn vriendin ook die er al een halfjaar werkte. En eigenlijk iedereen maar nee ik hoorde niet in de afwas (?!) I[poll type=regular results=always public=true]

  • Ja vreselijk
  • Nee leuk
  • Ik weet dit niet meer
  • Ik werd van tevoren goed ingewerkt en niet meteen de bediening in gepleurd
  • Dit weet ik niet meer
  • Ik werd van tevoren goed ingewerkt en niet meteen de bediening in gepleurd
    [/poll]k moest gelijk in de bediening bij een hotel was dat. In een rokje met panty, haren strak naar achteren etc. En ik was amper 16. Echt met bevende handjes bracht ik maar de borden weg. ZO eng vond ik het. Voor degene die in de bediening heeft gewerkt, vond jij de eerste keer bedienen ook zo eng?

Oh kut mijn poll is mislukt haha

2 likes

Ik heb het maar heel kort gedaan, maar ik weet dan ook echt niet meer wie het een goed idee vond om een 16 jarig meisje bier te laten verkopen in een voetbalstadion :roll_eyes:.

2 likes