Stel je persoonlijke vraag #9

Opzich vind ik het idee van portiegroottes op een bord niet echt verkeerd.

6 likes

Maar dat is toch van iedere maaltijd anders?

2 likes

Nee dat vind ik ook wel slim, want veel mensen eten gewoon te grote porties.

Maar dan zouden ze eigenlijk een bord waarop de hoeveelheid per soort eten staat ofzo? Dus dit vak groente, dit vak proteïne, etc.

Want nou kan je ook gewoon een Bossche bol op “skinny jeans” pleuren.

19 likes

Ik vind ze echt moeilijk lelijk, maar verder kan ik me niet echt druk maken om zo’n bord.

Ja zeer duidelijk, komt denk ik ook omdat mijn broeken altijd daar zitten?
Vallen mijn muffin tops ook beter op :frowning:

1 like

Ik ben er geweest! Die glijbaan van op de eerste foto vond ik leuk maar de weg naar boven was supereng! Je moest met zo’n juten (?) zak onder je armen een hoge metalen trap op. Die loopbrug durfde ik al helemaal niet.
Daar was ook een soort van reuzenrad, maar dan minder hoog dan in een ‘‘echt’’ pretpark. Mijn zus en ik mochten niet in dat reuzenrad omdat die manden niet helemaal dicht konden (waar je instapt, zeg maar), super onveilig ook

2 likes

Ja als je er vanuit gaat dat je maaltijden meestal uit groente/koolhydraten/eiwitten bestaan dan.

Ik kan me niet voorstellen dat het er echt uit ziet alsof je een te strakke onderbroek aan hebt. Hip dips zijn heel normaal en een onderdeel van het lichaam! De grootte/diepte heeft te maken met je botstructuur.
Ik vind het zo jammer dat we (mezelf incluis) normale dingen van ons lichaam als raar of lelijk beschouwen, omdat er door media of celebs een bepaald (vertekend/aangepast/fake) beeld wordt gepresenteerd.

2 likes

Nee, het is juist de plek op m’n lichaam waar ik het meeste vetjes heb :joy: waar het kuiltje zit, zit bij mij juist een bobbel

1 like

Ik vind ze echt ontzettend lelijk en ook dom, omdat je bij bepaalde voedingsmiddelen eenmaal een veel groter volume moet eten om enigszins aan een normale portie te komen (bladgroenten bijvoorbeeld), maar ik vind het raar dat er zo’n focus wordt gelegd op hoe problematisch dit soort spullen zijn, in plaats van meer aandacht te geven aan de achterliggende problemen (dieetcultuur, de verstoorde relatie die veel mensen met eten hebben, etc.). Alsof de borden verbannen uit winkelketens ook maar enkel effect heeft op het echte probleem.

6 likes

Ja inderdaad, veel van die echte speeltuigen in dadipark, zoals bvb die tonnen om in te lopen, het was een beetje een hybride van een speeltuin en een pretpark. Ik zou niet weten waar er in België nu nog zoiets bestaat. Haha, van die gruwel ongevallen heb ik niets meegekregen, ik denk dat ik er iets te jong voor was.
In de meli ben ik 1 keer geweest maar ik kan me er niks van herinneren (te klein op dat moment) maar ik heb nog foto’s van in het sprookjesbos.

1 like

Ik heb dus nog nooit een uber of taxi genomen maar dat lijkt me wel echt heel leuk. Ik wil vanavond uit eten en als ik met het ov ga is het 10 min lopen - 10 min hete metro - 15 min lopen. Een uber is een half uurtje en 20 euro. Zal ik het doen??

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik ben speciaal naar de spiegel gelopen en me half uitgekleed om te kijken of ik dit heb maar kan ze niet ontdekken. Als ik dit bij iemand zou zien zou ik overigens totaal niet denken dat iemand een te strakke onderbroek aan heeft ofzo? Is toch net zoiets normaals als of je sleutelbeen uitsteekt ofzoiets idk (kan even geen goed voorbeeld bedenken haha maar dit heeft toch gewoon te maken met je botten?)

2 likes

Ik vind borden die daadwerkelijk normale portiegroottes zouden aangeven geen slecht idee, bijv de verdeling groenten, eiwitten en koolhydraten.

Deze borden vind ik niet grappig omdat ik vind dat als je grotere porties eet en evt dikker bent dan gemiddeld je niet gebonden hoeft te zijn aan ruimvallende kleding. Olcay kan ze vast waarderen.

3 likes

Ik had ze wel ““grappig”” gevonden als er stond van not so hungry, hungry, super hungry of wat dan ook.

24 likes

Is Viavan actief in jouw stad? Lijkt op Uber maar is wat goedkoper.

Wow thanks. Handig! Heb het geinstalleerd!

1 like

Ik zou zelf denken: snel verdiend die 20 euro.

4 likes

Hoe bedoel je?

Als je met ov gaat hoef je die uber niet te betalen. Ik zou 15m extra en wat hitte een prima deal vinden voor 20 euro. Haal ik weer een plant voor ofzo :joy:

1 like