Je zet ‘graag’ en ‘gemakkelijk’ naast elkaar, maar die 2 dingen gaan niet per se samen, vind ik.
Ik doe heel vaak en heel graag nieuwe dingen, ik ga ook vaak naar vage landen en ik doe de meeste van die dingen alleen. Ik heb ook het gevoel dat ik dat nodig heb, nieuwe uitdagingen, grenzen verleggen, nieuwe omgevingen etc. In mijn omgeving sta ik bekend als een avonturier die alles probeert en niemand kijkt er raar van op als ik een nieuwe hobby heb of iets nieuws probeer.
Tegelijkertijd vind ik het heel vaak niet gemakkelijk. Ik heb thuis soms dagen waarop ik zenuwachtig word bij de gedachte naar buiten te gaan. Ik heb op reis ook momenten waarop ik amper mensen durf aan te spreken of dagen waarop ik in m’n hostel blijf. En als ik nieuwe dingen probeer, voel ik me meestal ook heel ongemakkelijk en nerveus. Mensen zien vaak die grote, avontuurlijke verhalen, ik word vaak een durver genoemd, met veel lef. Maar zo voel ik me doorgaans helemaal niet, haha. Zeker niet als ik weer in een moeilijke periode zit en nerveus word als ik naar de supermarkt om de hoek moet
.