Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Haha echt hè, bij zelf pakken doe ik ook wel eens een net iets groter stukje op zijn bord of iets waarvan ik twijfel of hij het lekker vindt. Meer voor mij zonder dat ik twee keer moet pakken :joy:

1 like

Haha ja dit :joy:

Ik snap jou maar ik vind ook wel dat een kind geincludeerd mag worden in wat gedaan wordt. Als mijn kind een eigen stukje krijgt dan eet ik een eventueel restje op als het iets is waar iemand veel moeite voor heeft gedaan.

Bij mijn schoonfamilie krijgen de kinderen iets anders, maar altijd ongezonder. Dat vind ik dus niet oké. Wij eten een dure luxe kaasjes en charcuterie schaal of wat dan ook en de kinderen daar wordt macdonals voor opgepikt en voorgeschoteld terwijl wij ze dat niet willen geven en ze eigenlijk zelf ook liever mee eten. Of er wordt een chemische donut in hun handen geduwd.

Met Kerst wilden mijn schoonouders zelfs macdonalds gaan halen voor ze zodat ze tijdens het Kerstdiner voor een film gezet konden worden. Ik heb toen aangegeven absoluut dat niet te willen en dat mijn kinderen bij de familie horen en dus aan de Kersttafel horen, maar door de discussies hier twijfel ik soms of ik niet veel te veeleisend voor mijn special snowflakes ben.

7 likes

Mijn kind is nu nog op een leeftijd dat ze alles wil wat wij eten (dreumes, en dat dus echt nog niet allemaal krijgt), maar ik zou als kind zoveel blijer zijn met een film en mc donalds (vooral als ik dat nooit krijg) dan aan de Kersttafel te zitten… Al snap ik zeker jouw punt dat ze er gewoon bij horen!

1 like

Mijn kinderen houden als uitzondering waarschijnlijk echt niet van macdonalds (eten hooguit een paar frietjes en gaan dan met het speeltje rommelen) en wel heel erg van borrelplanken en alles wat daar op kan liggen, dus staan alsnog daarna bij mij te vragen of ze iets krijgen.

1 like

Ja, dan is het echt super zonde om dat te halen! Dan is het veel leuker om gewoon lekker mee te borrelen. Desnoods met een eigen plankje als het nog jonge kinderen zijn en anderen dat niet zo fijn vinden.

1 like

Haha maar je zegt zelf toch al dat het de uitzondering is dus dan is het toch vrij logisch dat er voor de andere kinderen wat laagdrempeligers gehaald wordt? Of zijn jouw kinderen de enige kinderen op dit soort gelegenheden?

Sowieso de horror dat je kinderen wat ongezonds eten op een verjaardag!!!

Er is nog een neefje en die vindt het wel lekker want die krijgt nooit ongezond eten behalve bij opa en oma en op verjaardagen dus die gaat zich te buiten aan de restjes van mijn kinderen :joy: het gaat dus wel op!

1 like

Soms is het ook gewoon zo dat kinderen ‘ongezond’ niet superlekker vinden.

Voor mijn kind werd toen hij peuter was ook altijd kinderchips en appelsap gehaald. Hij vond chips toen helemaal niet lekker en appelsap ook niet. En dan helemaal beteuterd zijn als hij het niet opat en wel met smaak het halve komkommerbakje leegat.
Inmiddels houdt hij wel van chips, maar bijvoorbeeld niet van pannenkoeken. En is dol op groente en fruit, je maakt hem daar echt blijer mee dan veel ongezonde dingen.

En ik ben helemaal geen übergezonde natuurwinkelmoeder. Ik zit hier nu zelf popcorn te vreten en cola te drinken.

Maar kinderen zijn net mensen en niet perse friet en snoepmonsters. Hier was pas ook een vriendinnetje spelen en die lustte geen chocola, maar at wel 3 van die kleine Turkse komkommers weg als snack. Nou prima.

9 likes

Zeg ik dat ergens? Ik heb een kind dat ik blijer maak met een appel dan taart, dus dit hoef je mij niet uit te leggen hoor.

Het gaat mij om het toontje alsof het raar is dat er Maccie en donuts zijn voor kinderen als de volwassenen aan kaasjes en charcuterie zitten.

Nou ja, niet raar maar waarom zou je onderscheid maken?

Kinderen lusten vaak ook gewoon kaas worst en knabbels toch?

Ik zie het meer zo van dan kunnen de volwassenen lekker genieten van de grote mensendingen en hebben we ook geen last van zeikende drukke kinderen. Die zetten we voor een scherm met maccie.

Dan denk ik tja, er zijn meerdere kinderen aanwezig. Die horen er ook gewoon bij.

7 likes

Nou omgekeerd geef je zelfde toontje…

Ik vind het ook irritant dat voor kinderen vaak meer ongezonde troep wordt gegeven. Net zoals de kindermenu’s in restaurants, vaak alleen friet en kipnuggets.

9 likes

Klopt! Zo was het ook precies bedoeld.

Ik maak altijd “gezondere” taartjes enzo voor kinderen, en sowieso staan er overal op tafels wel borrelhapjes. Maar ja, wat hier ook al wel uit verschillende posts bevestigd wordt is dat kinderen vaak meer kleine beetjes van iets eten en de rest laten liggen of zonder rem vanalles naar binnen proppen. Mijn eigen kind ook. En dan vind ik het wel chill dat als ik echt patisserie maak het niet door kinderen half opgegeten/naar binnen gepropt wordt.

Haha ik bedenk me nu dat bij dit gezin ik een keer de deserts met kerst had gemaakt en ze toen boos waren dat ik geen desert (mini cheesecakes, echt in een glaasje apart) voor hun 1-jarige kind had gemaakt :rofl:

1 like

Ik vind het zonde als kinderen de kaasplank in drie minuten leegvreten terwijl ze echt nauwelijks verschil proeven tussen drie jaar gerijpte brie a 16 euro per stukje en een toastje met supermarktspul dus niets mis met een kindertafel met snackgroenten, chips en goedkopere snacks waarvan ze gewoon lekker zelf en lekker veel mogen pakken met gore speelhanden.
En natuurlijk mogen ze ook iets van de rest proeven!

4 likes

Genoeg volwassenen die dat verschil ook zeker niet proeven hoor.

Vind het echt zo’n rare, zuinige insteek dat kinderen goedkoop kindervoer moeten eten omdat ze kind zijn. Dan ontwikkelen ze toch ook nooit smaak.

24 likes

Zit toch wel iets tussen een volwassen kaasplank met dure kaas zoals hier beschreven of een pannenkoek.
Ik vind een kinderborrelplank wel een prima oplossing. Maar dat is ook omdat ik weet dat mijn kind dan iets wil proeven en het vervolgens op de plank uittuft als ze het niet lekker blijkt te vinden.

6 likes

Dit. En bij de gemiddelde kringverjaardag staat er geen superdure shit op tafel. Pak dan maar lekker een stukje lidlbrie (bah dit klinkt heel vies) of een stukje zalmwrap hoor.

En als ik wel oude dure brie serveer, doe ik dat met Kerst en dan heb ik toch al teveel geld uitgegeven of met een avond met alleen volwassenen met lekkere wijn erbij.

2 likes

Weet je wat ik pas erg vindt

Van die on opgevoede kinderen die met die vieze tengels zomaar iets van een borrelplank pakken
VRAAG HET EVEN!!! Brrrr
Mijn kind is 3 en wil vaak worst van de borrelplank hahaha maar als die het zomaar pakt krijgt die niks meer. Gedraag je!

3 likes

Jij vraagt ook bij elk worstje om toestemming?

28 likes