Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Mijn oudste 2 zijn 10 en 7 en hoewel ik ze nog steeds de leukste kids vind is het schattige en ik-wil-ze-opvreten-gevoel echt wel een beetje weg. Vind ze soms ook gewoon echt irritant. Maar voordat ik nu de moedermaffia over me heen krijg: in de regel vind ik ze echt fantastisch!

Scheelt misschien ook hoe je gezinssamenstelling is: kan me voorstellen dat als je jongste 10 is, je daar een ander gevoel bij hebt dan wanneer je oudste 10 is. Maar dat vul ik alleen maar in

7 likes

Eerste mentaal vooral zwaarder want holy shit wat een verantwoordelijkheid opeens en echt nul tijd voor mezelf.

Tweede fysiek zwaarder (koemelkallergie) maar mentaal wel oké omdat ik nu weet dat alles een fase is en je de meeste dingen toch wel al weet/doet door de ervaring met de eerste.

1 like

@Calypso ik bedoelde wel echt mentaal meer ruimte voor een ander ofzo.
Dat je voorheen aan elkaar vraagt hoe het weekend was of hoe x of y is afgelopen of hoe het op werk met die stomme baas is gegaan. Ik merk in mijn omgeving dat dat soms best een tijd weg is. En dan na een tijd weer terugkomt. Verschilt per persoon natuurlijk. Ik ken iemand die in haar kraamweek al interesse had in iets triviaals dat ik denk waarom vraag jij hiernaar; hoe kan dit opkomen in je hoofd nu :d Dat is weer het uiterste in mijn beleving.

(En dat met weggaan nog s avonds na kinderen niet te hebben gezien, gaat iedereen ook anders mee om denk ik? Sommigen veranderen daar niet in of het nou een baby of kleuter is. Ieder zijn ding!)

1 like

Ha dit gevoel bedoelde ik ja! Dat je hart explodeert als je naar het kind kijkt of foto’s terugkijkt :’)
Of het ooit minder wordt en wanneer dan/hoe dat dan komt.

Mijn kind is inmiddels 16 (ik weet ook niet hoe dat kan voor mijn gevoel nog 6 haha) en je blijft die momenten houden dat je ze plat wil knuffelen en helemaal fantastisch vindt
Uiteraard zijn er ook momenten dat je denkt anders ga je even uit mijn buurt :grin:

@Spaarlamp Mijn kraamweek was niks aan, baby met verkeerde voeding nadat ik geen voedingsstoffen bleek te geven dus die had honger, viel ook teveel af, stomme kraamhulp, een borstontsteking… Had ik allemaal niet ingecalculeerd

3 likes

Oh dan begreep ik de vraag verkeerd, dat heb ik niet zo ervaren!

3 likes

Hmm nee dat herken ik niet zo.
2 van de 3 kraamweken waren voor enkele vriendinnen bijv best zwaar (door relatie gedoe, woon gedoe of zieke ouder en combinaties hiervan), en die kwamen gewoon na werk baby knuffelen en vervolgens hun verhaal doen haha en ik heb ook nog veel met collega’s contact gehad (ik vind m’n werk ècht ook heel leuk en een aantal van mn collega’s ook) over hoe dingen waren daar enz

M’n reactie vermogen op de app was wellicht wel heel anders en niet op dezelfde tijden :rofl: (midden in de nacht tijdens het voeden luisterde ik de spraakmemo’s & antwoordde ik haha).

3 likes

Ik had hier alleen in de kraamweek geen ruimte meer voor. Daarna was het contact met vriendinnen zoals voorheen.

1 like

Hoeveel kinderen heb je?

• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

0 stemmers

Ben je momenteel zwanger?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Wow @Fishing heb ik gemist dat je een vierde krijgt?

5 likes

Zou kunnen :stuck_out_tongue:, nog een maandje of 2 haha

7 likes

Ik dacht hetzelfde @Fishing

2 likes

Wow wat leuk!!! Met een ingevroren embryo? 🥹 sorry misschiejn een veel te prive vraag! Succes nog met de laatste loodjes!

1 like

Nee hoor mag!
Ja, uit dezelfde batch als de vorige mocht ook deze in één keer blijven :white_heart:

20 likes

Haha ik had “gehoopt” dat ik dit topic niet leuk zou vinden omdat moeder zijn niet mijn hele identiteit is, maar vind het wel gezellig tot nu toe.
Lekker onbezwaard uitweiden ook

31 likes

Vind je het moederschap zo leuk als je het had verwacht?

• Zo leuk als ik had verwacht ja
  • Nog leuker dan ik had verwacht
  • Minder leuk dan ik had verwacht

0 stemmers

Wat goed! Gefeliciteerd! Hoe voel je je?

@ZusjevanJoost jouw dochter is al wat ouder toch? Als in ouder dan 5. Slaapt ze nu wel meestal door? En zo ja vanaf wanneer kwam dat?

In my mom era

7 likes

Ja ze wordt over 3 maanden alweer 10!

Toen mijn ex en ik gingen scheiden was ze bijna 5 en sliep toen dus nog steeds niet door, echt vreselijk, haha. Elke nacht riep ze me 1 tot 4 keer en ik slaap op zolder dus moest elke keer die trap af. Ik wilde haar dan soms bij ons in bed laten slapen maar dan kwam er altijd een discussie dat ze in haar eigen bed moest slapen.

Zodra we gingen scheiden en ik het lekker zelf kon bepalen heeft ze vanaf die nacht elke nacht in mijn bed naast me geslapen tot ze bijna 7 was. Toen sliep ze door. En nu slaapt ze de helft van de tijd in haar eigen bed (dan slaapt ze door) en de andere helft naast mij.

Klinkt niet hoopvol hè als je hiermee worstelt :sweat_smile: Maar ik heb het gewoon losgelaten en kon dat ook makkelijk omdat ik single ben. Het maakt mij echt helemaal niks uit als ze naast me slaapt. Het is gezellig ons meidenhuis en ik bepaal de regels :two_hearts::smiley:

Nou dat was een wat uitgebreider antwoord!

48 likes