Vind het wel fijn en interessant zo’n uitgebreid antwoord! Wat intens dat ze al zoveel jaar niet doorsliep + die discussie erbij met je toenmalige partner. Dan is 't wel fijner het zelf te mogen bepalen.
Hier wordt ze de helft van de nachten wakker (3 jaar) maar het is vaak heel kort. Ik doe nagenoeg alle nachten want ik zit ziek thuis en m’n man staat vroeg op. Ik vind het ook echt niet zo erg meer. Als ze wakker wordt zegt ze wat ze wil en meestal is dat een zakdoek, bijtring vinden, ingestopt worden, een glas water of knuffelen. Ik probeer nu wel strenger te zijn. Dus knuffelen doen we savonds en sochtends maar we worden niet snachts wakker om te knuffelen. Dan geef ik haar d’r knuffel en stop dr in en valt ze meteen in slaap (terwijl ik al klaar lag naast dr om toe te geven aan knuffelen). Ik vind het met deze leeftijd ook zo helpen dat ik met het naar bed brengen alles al kan doornemen en ze daardoor beter doorslaapt.
Grappig detail : als ze wakker wordt roept ze altijd mama behalve als haar glas water op is, dan roept ze papa. We hebben echt geen idee waarom.