Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Ik vermoed dat wij ongeveer hetzelfde werk doen als ik je omschrijving lees, maar ik deed dan dus echt wel een leerlingbespreking minder. Kon soms ook tussen twee scholen door langs huis, of werkte eerst thuis, nam even rust en dan nog naar een school. Was echt biet elke dag handig en ook niet nodig, maar plande het tegen het einde wel steeds vaker zo

Haha ja zou kunnen!
Ik werk zelf wel op 1 locatie over het algemeen (orthopedagoog) en op zo’n 20min van huis.
Had je dan ook al iemand die die Leerlingbespreking van je overnam bijv? Want anders moet je het alsnog wel op een ander moment doen :stuck_out_tongue:

1 like

Ik werk als ambulant orthopedagoog dus kon naar mate ik verder in mijn zwangerschap en casussen afrondde wat minder nieuwe oppakken. Aan de andere kant neemt als het goed is neemt ook iemand jou over als je met verlof gaat toch?
En soms werkte ik dan s avonds nog even aan een verslag bijv. maar had ik mijn tijd wel zelf kunnen indelen waardoor ik soms even rust kon pakken en mijn dagen minder druk voelde.
Wilde zelf namelijk heel graag tot 36 weken doorwerken en met een bepaald % in de ziektewet kan dat niet, maar op deze manier had ik ook zo’n 12% minder werk op den duur

2 likes

Voor de moeders met schoolgaande kinderen.

Veranderde jouw kind ook in een terror in de eerste weken?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Mijn dochter is echt een draak ineens. Vooral bij het naar bed brengen. Herken haar helemaal niet terug.
Komt dit nog goed?:smiling_face_with_tear::joy:

1 like

Dit komt goed hoor. Ik heb dit wel van vriendinnen gehoord en daar kwam het ook weer goed, maar bij mijn kind werkte het niet zo. Ze was wel vooral kapotmoe en viel soms ineens in slaap op de bank als ze thuis kwam (in groep 1 en in groep 2). :smiling_face_with_tear:

1 like

Bij mij kwam het na anderhalf jaar goed en nu is het nog steeds drama als ze moe is.

1 like

Ja, de eerste 3 dagen. Ook rond bedtijd. Alle spanningen moeten er even uit. Komt weer goed!

Ze doet wel heeeel bijdehand maar moet zeggen dat ik me echt stuk lach met haar nu. Ze is echt zo grappig

3 likes

Ik heb door deze posts ineens een besefmoment dat mijn peuter dit schooljaar naar school gaat. Het leek elke keer nog zo ver weg, maar over een paar maanden heb ik een kleuter??? Ik gooi er even een cliché in, maar vorige week was hij nog een baby dus dit kan helemaal niet.

17 likes

Mijn kind gaat over 2 maanden, hou m’n hart vast haha. Maar ze lijkt er wel echt aan toe.

2 likes

Ik sta voor de klas en het is niet te doen om dat te willen/kunnen opvangen. Er is niemand om dat te doen en al was er iemand dan zou het meer oppassen zijn dan effectief lesgeven dus dat zou mij dan zelf ook weer tijd en stress kosten. En uiteindelijk ben ik eindverantwoordelijk dus alles moet alsnog gebeuren, ook als ik meer pauze neem. Ik denk stiekem dat ik juist harder heb gewerkt omdat ik ook alles goed wilde achterlaten voor mijn verlof (groep, maar ook werkgroepen en taken). De laatste twee weken lukte het me alleen echt niet meer om met de kinderen naar gym te gaan. Dat is toen wel intern opgelost. Achteraf gezien ben ik wel heel streng voor mezelf geweest. Ik zou dat nu anders doen.

5 likes

Dit herken ik heel erg, behalve dat ik dan een suffe kantoorbaan heb en geen levens red of kinder onderwijs/verzorg dus er kan opzich best wat omvallen zonder grote consequenties.

Maar in de praktijk werk ik ook al meer dan m’n contract omdat collega’s wel omvallen/er te veel werk is/er geen keuzes gemaakt worden. Denk eigenlijk dat ik er meer stress van krijg als ik minder ga werken.

3 likes

Ik heb mezelf steeds voorgehouden dat ik beter iets meer rust kon houden en verder doorwerken dan deels of volledig in de ziektewet doordat het allemaal teveel is. Dan komt er namelijk nog veel meer bij collega’s terecht en vaak ook nog onverwachts, terwijl dit veel meer te plannen was. Ben nu 11 weken zwanger van de tweede maar ga het deze keer ook zeker weer zo proberen te doen

3 likes

Heb jij dan een enorm grote auto of ben je zelf klein? Ik zou me (zeker zwanger) bijna dubbel moeten vouwen denk ik en ik heb niet een piepklein autootje.

2 likes

Ik heb een bmw ix1 en ben 1m83 maar iedereen kan toch zittend met hoofd tegen de ruit slapen? Kan toch ook in een c1 of smart. Als ik wil liggen dan moet ik vooraan zitten en mijn zetel volledig plat leggen.

1 like

Oooh sorry ik las je post verkeerd. Ik dacht: je gaat gestrekt op die achterbank en dat zag ik niet zo voor me, tenzij je dus heel klein bent

1 like
De fontanel- it freaks me out
  • Eens
  • Oneens

0 stemmers

Haha ik keek er ineens vanaf boven naar, zag de hartslag meebewegen en dacht: dit is eigenlijk best freaky :smiling_face_with_tear:

Ik vond het ook een heel eng idee, vooral omdat het me zo kwetsbaar leek.

4 likes

Ja maar vooral omdat ik in een druk cafe werkte dus het echt wel nodig was om even te zitten soms

1 like

Vooral heeeel bijdehand met zinnen als BOEIT MIJ NIKS en dat ze ineens iene miene mutte ging doen over wie haar naar bed mocht brengen

2 likes