In het begin lag ze op de eettafel met een aankleedkussen maar omdat het handiger was (om spullen kwijt te kunnen zoals extra kleren, zalf, luiers, …) hebben we een extra commode in de woonkamer gezet. Dus meer voor ons gemak.
- 40 uur
- 36 uur
- 32 uur
- 28 uur
- Minder dan 28 uur
- Ik werk niet
0 stemmers
- 40 uur
- 36 uur
- 32 uur
- 28 uur
- Minder dan 28 uur
- ik heb geen partner
- partner werkt niet
0 stemmers
Wat vond jij zwaarder/minder leuk/vermoeiender. Zowel fysiek als mentaal.
- De laatste week van m’n zwangerschap
- De eerste week met m’n baby
0 stemmers
34 uur
We werken daardoor beide 4 dagen zodat we straks allebei een dag alleen met dochter hebben. M’n man is ook minder gaan werken hiervoor.
Stiekem vond ik beide niet zwaar, heb me fysiek heel goed gevoeld tijdens mn zwangerschap. Enige is dat mn buik steeds meer in de weg zat en dat traplopen niet heel soepel meer ging (echt top om dan in een bovenhuis te boven, haha). In mn kraamweek voelde ik me, ondanks keizersnede, fysiek al stuk mobieler en liep ik soepeler de trap op dan 2 dagen eerder, haha. Daarom zou ik zeggen dat ik me in de kraamweek beter voelde.
De eerste week leef je nog zo op adrenaline
Ik had best een goede zwangerschap dus dacht het wordt vast alleen maar beter zonder die grote buik. Boy i was wrong. Paar uur slaap per nacht, mega stuwing waardoor ik ook niet kon slapen als mijn baby eindelijk sliep, elke paar uur kolven, pijnlijke hechtingen waardoor ik niet kon bukken, etc.
De maagzuur en zure oprispingen in de nacht waren klote, maar het fysieke ongemak na de bevalling door bloedverlies was vele malen zwaarder.
En dan ook nog de zorg van een kleintje erbij.
Paar dagen voor de bevalling zat ik nog op de fiets naar het dorp om boodschappen te doen ![]()
Ik heb beide 40 gestemd, maar ik werk 38,7 (parttime) en mijn vriend 55 (fulltime) ![]()
![]()
Ehm, wow, waar wonen jullie dan?
Gewoon in Nederland, dit is de CAO universitair medisch centra.
Wow echt respect!
Wij werken nu beide 36 uur in 4 dagen & gaan beide 3.5 dag werken zodra de baby er is en zelfs dat vind ik al best veel voelen qua alles in life haha.
Ik had tot het einde een hele fijne/makkelijke zwangerschap dus toen hij eindelijk geboren was (week over tijd zelfs) begonnen de zorgen pas haha. en was zelf ook flink gehavend door de keizersnede en borstvoeding die niet op gang kwam.
Ik kan niet kiezen, waren voor mij allebei de hel
maar in de eerste week had ik iig mn baby om te knuffelen dus die heeft een klein streepje voor ![]()
Verschilde wel per kind. Bij m’n oudste een rommelige en stressvolle zwangerschap, was blij dat er een gezonde baby was.
Bij de tweede kreeg ik een keizersnede waardoor de eerste week gewoon drama was.
Vond het allebei niet zo zwaar eigenlijk.
deze poll mist nog “de eerste 12 weken van mn zwangerschap” als optie want oh my god ik beval nog liever 10000x keer dan dat ik dat nog een keer meemaak
Ja hier ben ik het mee eens. Die eerste 12 weken waren echt hel op aarde. Hahahaha
Ja ik wil me hier heel graag bij aansluiten. Ik zei altijd tegen iedereen dat ik zwanger zijn zo leuk vond, maar ik was even vergeten wat een hel dat eerste trimester is.
en nog zoveel exponentieel kutter als je ook nog een (klein) kind hebt rondrennen
Als we toch konden ruilen… Doe ik die eerste 12 weken wel, want bevallen wil ik echt nooit meer.