Nee ik denk niemand maar dat wilden we onze ouders wel laten geloven ![]()
Ja zeker! Alleen van alcohol kunnen deze ouders zich wel voorstellen dat je dat thuis eens geeft aan je kind.
Als je aangeeft of ze dat ook zouden doen met een joint of andere drugs, kunnen ze zich dat vaak totaal niet voorstellen. Alcohol is vooral veel meer genormaliseerd in onze maatschappij.
Oh maar ik koop niks hoor, ik was ook heel verbaasd toen ik dat verhaal hoorde want het gaat tot kotsen en katers aan toe
Uiteraard is het gemakkelijker dat mijn puber nergens wat van wil weten (en dat wij als ouders ook niet drinken) maar je wacht maar tot je volwassen bent
Oh ik had altijd gedacht dat het juist spannender wordt als je iets gaat verbieden en door het dan thuis te tolereren het niet meer zo spannend is om buitenshuis stiekem te doen. Wel goed om te weten!
Maar toen mocht je met 16 ook âgewoonâ drinken. Dus dat je met 14 (dus 2jr voor het mocht) onschuldig breezertjes dronk is dan nu met 15-16 en dan dus met 18 âechtâ. Denk ik?
Ik heb in ieder geval niet het idee dat je nu de gemiddelde uitgaansgelegenheid bijv makkelijk binnenkomt met 15. Destijds vroeg er nooit iemand om een ID kaartâŠ
Even kort de deur uit gaan terwijl je kind die altijd minimaal 1,5/2 uur slaapt 's middags en eigenlijk nooit wakker wordt tijdens die dut, vind ik:
- Absoluut, onder geen enkele voorwaarde kunnen.
- Alleen kunnen in geval van nood.
- Vind ik prima kunnen.
- Doe ik nooit.
- Doe ik heel zelden.
- Doe ik af en toe.
- Doe ik regelmatig.
- Anders, namelijkâŠ
0 stemmers
In geval van nood zou ik hem sowieso meenemen want je weet toch nooit hoe lang je weg bent voor het noodgeval
Ligt eraan wat âeven de deur uitgaanâ inhoudt. Als mân oudste op straat wil spelen en de jongste slaapt, vind ik dat prima kunnen. Even iets ophalen bij de buren ook. Maar even naar Kruidvat niet.
Alleen om even de vuilnisbak aan de straat te zetten/op te halen, maar verder echt niet.
Ligt er helemaal aan waarvoor. Vind dit echt een heel stom iets ook om gelijk een oordeel over te hebben omdat het zo situatie afhankelijk is. Maargoed als je het zelf noooooooit zou doen dan is dat natuurlijk jouw norm en duidelijk ![]()
Ik ben weleens s avonds naar een echopraktijk in dezelfde straat als waar we wonen geweest met mijn man en dan met de babyfoon en buren als achtervang omdat we het niet anders geregeld kregen en ik gezien de situatie waar we inzaten absoluut niet alleen wilde. En even het vuilnis wegbrengen aan de overkant van de straat doe ik ook. Maar echt de straat uit ofzo, zou ik persoonlijk minder snel doen. En dat mân kind nu zelf uit bed kan verandert de zaak ook enorm.
Jouw voorbeeld is ook wel heel genuanceerd en je kind was ook eigenlijk niet echt alleen op die manier. Netjes opgelost zo toch.
De enige keuze van niet was deze extreme âonder geen enkel gevalâ, maar daar valt dit voorbeeld niet onder wat mij betreft. In principe niet was misschien een betere optie geweest.
Wij wonen 100 meter van school en heb wel eens snel mn kind opgepikt terwijl toen nog dreumes in haar ledikantje sliep. Ik wist exact hoe lang ze sliep en ik ging altijd om 14.58 weg en was om 15.03 weer thuis.
Ik zou het wel doen denk ik. Als het op het midden van het dutje valt. Niet als het net aan het einde is dat je kind dan misschien net wel wakker wordt en dan alleen is.
Ik haal altijd mijn kind van school als de ander ligt te slapen. Dat is twee keer in de week.
Toen mijn peuter nog een midddagdutje deed, haalde ik mijn dochter wel eens op van school terwijl hij lag te slapen. Ik ben dan ruim 10 minuten weg.
Je hond heeft bij het uitlaten een eend doodgebeten. Je hebt naast de hond ook een peuter rondlopen. (hypothetische situatie, alhoewel, komt vast wel eens voorâŠ)
- Je maakt je geen zorgen.
- Je let iets beter op maar verder niet.
- De hond moet voortaan aangelijnd buiten.
- De hond moet voortaan in een andere kamer/bench als de peuter er is.
- De hond blijft, je bent wel best wel bezorgd.
- De hond blijft maar je bent extreem bezorgd.
- Helaas, de hond moet weg.
- Anders?
0 stemmers
Ik zou zo bang zijn dat er brand uitbreekt of wat dan ook, of er juist iets met mezelf gebeurt. Ik loop wel eens naar de vuilnisbak, één straat verderop, en dan laat ik ook de voordeur open voor het geval er iets gebeurt.
Als je echt letterlijk naast de school woont vind ik het anders, maar zodra ik mijn huis niet kan zien vind ik het al niet fijn.
Als je je kind wel eens alleen thuis laat tijdens een dutje, is het dan je eerste kind of heb je er meerdere?
- Ik doe dit en het is mijn eerste kind
- Ik doe dit en het is niet mijn eerste kind, bij de eerste deed ik het niet
- Ik doe dit en het is niet mijn eerste kind, bij de eerste deed ik het ook
- Ik heb meerdere kinderen en heb het bij eerdere kinderen wel gedaan, maar nu niet meer
- Ik heb meerdere kinderen en heb het nooit gedaan
- Ik doe dit niet en het is mijn eerste kind
0 stemmers
Ja klopt het is ook heel situatie afhankelijk. De kliko aan de straat zetten of een pakketje ophalen bij de buren vind ik eigenlijk ook niet de deur uitgaan. Ik had misschien specifieker moeten benoemen âje huis verlaten en zo ver/lang weggaan dat je de deur thuis dicht/op slot moet doenâ. En dan dus ook niet de babyfoon bij de buren ofzo want dan heb je eigenlijk gewoon oppas ingezet.
Ik had hier met iemand een discussie over, diegene vond het prima kunnen âwant er gebeurt toch niksâ en had er ook niet bij nagedacht dat er ook met diegene zelf iets kon gebeuren terwijl die de deur uit is en dat niemand dan wist dat er een kind alleen thuis was. En ik vond dit behoorlijk onverantwoord (dus ja wel een oordeel), omdat blijkt dat diegene er gewoon niet goed over nagedacht had.
Ik denk dat er heel veel nuance te bedenken is, ik ging in ons oude huis wel even naar de Kruidvat of de supermarkt, maar die waren dichterbij dan de schuur van ons nieuwe huis. Van die supermarkt vinden mensen ongetwijfeld iets, maar van je gft-bakje legen in de container in de schuur waarschijnlijk niet.
Er kan je altijd iets gebeuren, de kans dat dat iets is waarbij je zelf 100% onaanspreekbaar bent is heel klein, en je zou ook kunnen beargumenteren dat als zoiets gebeurd terwijl je op de bank zit je gegarandeerd dood bent en je kind ook onwetend alleen thuis achter blijft, terwijl je in de supermarkt misschien nog wel gered wordt door een omstander.