Ik vind het zo’n leuk idee dat je vader een boekenkastje heeft gemaakt en dat iedereen een boekje meenam. Echt origineel
Hoe gaat het met vasthouden/doorgeven van de baby op zo’n kraamborrel? Of ligt die dan gewoon ergens te chillen/in wen draagdoek? Er zijn een hoop mensen die graag op kraamvisite komen om even te “babyknuffelen” dus ben wel benieuwd
Bij ons hebben we haar zeker niet ‘doorgegeven’ maar lekker bij ons gehouden.
Jammer als andere mensen graag hadden willen babyknuffelen.
Enige kraamfeest waar ik geweest ben, lag de baby bij de ouders of grootouders en ging niet van hand tot hand.
Vind overigens bij gewoon kraambezoek dat je er ook niet vanuit moet gaan dat je de baby mag vasthouden. Wij kijken echt per keer aan of de visite haar vast mag houden, geheel afhankelijk van de bui van baby (en die van mij, haha).
Ik snap ook echt nooit dat mensen vragen om een pasgeboren baby vast te houden??? Lijkt me meer dan logisch dat die baby bij de ouders blijft
In mijn ervaring vragen de mensen die het zouden mogen het niet eens en de mensen waarvan je het niet wil staan erom te springen.
Jaaa in theorie klinkt het top! Maar in de praktijk zou ik al weken stress hebben want je moet dan wel iedereen verzorgen, genoeg drinken in huis hebben, onze vriendengroep heeft nogal veel kinderen dus je huis wordt getrasht, en ik gok dat bepaalde mensen dan alsnog apart willen komen…? En ik ben zelf gewoon niet zo goed met grote groepen.
In ons geval is het sowieso niet mogelijk omdat onze prematuur geboren baby een kraamvisite met 2 volwassenen en 2 kinderen al heel heftig vindt dus een huis vol ga ik hem niet aandoen
En kunnen wij dat als reden gebruiken om nog weinig kraamvisite te ontvangen en iedereen snapt dat ze hem niet mogen vasthouden
Ik lees hierboven een kraamborrel op externe locatie, dat zou anders nog wel een goede optie zijn!
Helemaal mee eens hoor! Wij hebben het ook zo gedaan, met kijken wat de mood op het moment is. En de baby dan soms ook gewoon bij ons gehouden, maar je voelt gewoon de “drang” van mensen om de baby vast te houden, ze zitten er echt op te wachten. Kreeg daar gelukkig uiteindelijk steeds meer schijt aan
Ik krijg het tijdens een bezoek aan de baby altijd voorgesteld en ben dat ook zo gewoon dat ik helemaal beledigd was toen mijn schoonbroer en zijn vrouw dat niet vroegen. Ik heb ook niet gevraagd, vond dat zo raar. We zijn close genoeg om naar het ziekenhuis te komen en dan lig je daar te staren naar een baby. Nu is die hun dochter 8 maanden en heb ze nog altijd niet mogen dragen
Mijn dochter hebben ze dan ook niet vastgepakt.
Bij de eerste deed ik het niet standaard, gewoon even kijken hoe ik en de baby zich voelden maar bij de tweede was ik soms blij om even vrije handen te hebben (ook voor de eerste) ![]()
m’n broer en schoonzus deden er bij hun kinderen heel panisch over, dat vond ik dan ook weer het andere uiterste. Maar goed, iedereen lekker doen wat ze zelf willen
Mijn beide kinderen hebben/hadden als baby de gewoonte om tijdens veel kraamvisites lekker in mijn armen in slaap te vallen. Perfect excuus om de baby dus niet vast te laten houden. Ik vind dat dus ook echt niet prettig, ze zijn zo klein en gevoelig voor geuren en prikkels en gedoe, gewoon lekker bij papa of mama blijven, vasthouden komt later allemaal wel.
Wow na 8 maanden nog niet vind ik best lang. Ik ben zelf ook niet anders gewend dan dat je de baby vast mag houden en bij ons mocht iedereen ook wel baby knuffelen als ze dat wilden. Lijkt een beetje een impopulaire mening hier maar ik kon daar alleen maar van genieten.
Ik vond dat ook leuk hoor. Maar mijn baby vond ook alles best, die sliep overal en bij iedereen haha.
Ik vind het nu ook zo leuk om familie met hem te zien, echt genieten ![]()
Ahh ben dus niet de enige. Ik vind dat ook heel leuk om te zien. Een van mijn ooms is zo lief met mijn kindjes, altijd dikke pakkerds en interesse tonen.
@Feather nee mijn kinderen hetzelfde hoor. Snap je wel want k dacht ook even: mmm ben ik nou raar?
K herinner me wel dat ik een vriendin had die er een beetje krampachtig over deed. En echt alsof ik nog nooit een baby had vastgehouden (had toen twee kinderen maar ach)
, terwijl ze normaal vrij nuchter is. Ach ja nja hormonen doen ook rare dingen met een mens.
Nou, het voelt eigenlijk bijna alsof ik iets verkeerd heb gedaan/mijn kind tekort heb gedaan omdat ik het allemaal prima vond en zo trots was dat ik haar juist op die manier heel graag deelde met anderen. Ik dacht overigens wel van tevoren dat ik dat lastig zou vinden maar tegenovergestelde dus. Echt nooit nagedacht over een overprikkelde baby die bij papa en mama hoort en het raar is als kraambezoek je kind vast houdt, maar gelukkig ook niet gemerkt dat mijn kind daar zo sterk op reageert.
Ik vond (en vind) het soms alleen maar fijn om m’n baby ff aan iemand te kunnen geven.
9/10 keer sliep ie als er bezoek was dus hield ik ‘m lekker vast, maar zodra zn ogen open gingen was het joeeeee ga maar lekker naar oma/je tante/opa enz.
Als ik nu bij mijn (schoon)ouders binnen kom zeg ik vaak niet eens gedag maar geef ze meteen m’n kind, vinden zij heerlijk en ik hoef ff lekker niet te zorgen.
Ik ben dus echt dol op baby knuffelen! Van mijzelf, maar ook de baby’s van vriendinnen.
Bij mij mocht ook iedereen haar vasthouden. Was zo trots en vond de kraamvisites zo leuk en gezellig. Vond het juist leuk om iedereen te zien knuffelen met m’n baby. En baby zelf vond alles prima. Als ik had gedacht dat ze er last van had had ik het misschien wel anders aangepakt.
@hierboven Haha nou volgens mij ben ik de impopulaire mening hier
Vanaf een maand of 2 vond ik het ook allemaal prima, maar daarvoor voelde het gewoon echt nog zo kwetsbaar ofzo, alsof ze nog veel meer een onderdeel van mijzelf was. Waren ook echt de hormonen hoor, want mijn baby vond het ook prima (en de oudste ook toen die baby was). Mijn vriend dacht er overigens ook helemaal anders over, dus toen zijn baas na 1 maand op kraamvisite kwam zat die dus met mijn baby van een maand oud helemaal tegen hem aan genesteld. En ik voelde me echt een beetje violated haha, echt raar hoe dat werkt (en ja ik kan dat achteraf echt wel relativeren).
Ik zelf vond het ook leuk om mn baby door familie vast te laten houden, maar mijn man + verpleging in het ziekenhuis gaven aan om dat beter niet te doen ivm prikkels en hechting e.d… Ik denk dat dat wel goed zat en het hangt er idd maar net van af hoe je baby zich voelt (9/10 keer sliep hij gewoon) ![]()
Oh en ik had ook een tante die overal schijt aan had: “Mag ik hem even (terwijl hij sliep)” en “Ohh ja ik ga hem niet in slaap wiegen hoor, dan heb ik hem ook nog wakker gezien” ![]()