Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Ik hoorde laatst in een podcast dat diegene een rondje ging wandelen met z’n partner en hun babyfoon ook via een app werkt. Telt dat dan ook niet?

2 likes

Nouja @Feline zat 3 meter van de voordeur met babyfoon. Dat is ongeveer zelfde afstand als de tuin. Als je in de buurt gaat wandelen met een werkende babyfoon dan hoor je inderdaad je kind en kun je binnen 5 min thuis zijn lijkt me. Dus semi hetzelfde.

2 likes

Dit zou mij echt veel anxiety geven haha

2 likes

Ja mij ook, ik doe het ook niet.
Maar in het geval van @feline zou ik dat wel aandurven. Kun je in minuut thuis zijn en je hebt zicht op je huis.

Noem me panisch maar ik zou het ook echt niet doen. Ik ga het huis uit zolang ik het huis kan zien, en daar ligt voor mij de grens. Ik woon in een woonwijk dus het zicht op ons huis ben je vrij gauw kwijt.

De container aan de weg zetten of naar de brievenbus lopen tel ik dus ook niet mee, ik kan tenslotte ons huis nog zien.

Ik zou gewoon veel te bang zijn dat er brand uitbreekt of dat ze wakker wordt en geen idee heeft waar we zijn. Gewoon het idee dat ik niet weet wat er gebeurt vind ik al erg genoeg.

Voor de rest moet iedereen zelf weten wat ie doet, maar ik doe het niet.

16 likes

Ik laat soms savonds wel de hond uit als de kinderen slapen. Als ik alleen thuis ben met de kinderen zal dat wel moeten dus dan even een heel kort rondje. Vind het niet prettig maar kan gewoon niet anders.

Wel interessant om dit te lezen, zou het zelf niet zo snel doen. Al zitten we weleens bij de bovenburen, dus dan zijn we eigenlijk ook wel uit huis, maar hun woonkamer is technisch gezien dichterbij de slaapkamer van m’n kind haha.

Heb ook weleens gehoord van mensen die dat op vakantie deden in hotelkamer of huisje. 1 iemand zelf 3 min rijden met de auto, maar ik zou dan echt no way relaxt kunnen eten hoor. En krijg daar echt teveel Maddie McCan vibes van

2 likes

Ik ga soms als mn kind slaapt wel is bij de buren voetbal kijken, heb de babyfoon op de app en traphekjes ed dicht. Sta binnen een minuut bij hem mocht er iets zijn.
Maar nu hij groter is wil hij meestal mee haha

Een vriendin van mij vertelde laatst dat de ex van haar zusje naar een feestje ging op een kwartier rijden terwijl zijn zoontje van 1.5 bij hem thuis sliep. Maar hij keek wel regelmatig op zijn telefoon, was zijn verdediging :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

Dit doe ik ook, maar dan met zicht op het huis en babyfoon camera op de telefoon aan.

Edit: we zijn nu op vakantie en willen vanavond misschien uit eten gaan bij een restaurant aan de overkant van de straat. Even kijken of we dat aandurven met babyfoon aan uiteraard.

Ik ben volgens mij 1 van de enige hier maar ik zou dat gewoon doen. Heb ook wel is mn kind in een hotelkamer laten slapen en zelf beneden in de lobby nog een borrel gedronken

5 likes

Waarom start je dan eigenlijk zo’n gekkige poll? Jachtinstinct op kleine dieren is totaal iets anders dan een kind bijten. Zijn echt totaal verschillende triggers. Of ga je ook je kat wegdoen als die iets heeft gevangen wanneer je een peuter hebt?

10 likes

Omdat ik zelf niet altijd op mijn gemak ben bij de combinatie honden en kinderen en benieuwd ben wat anderen daarvan denken in een situatie zoals dit.

En katten bijten geen kinderen dood, en sommige honden wel.

We zijn net terug dus hebben dat ook gedaan. We hadden de avent camera aanstaan en toen een whatsapp call gedaan via mijn telefoon, gericht op het bijbehorende avent schermpje.
Appartementje op de 1ste verdieping, restaurant aan dr andere kant van de straat. Met 1 minuut zouden we terug kunnen zijn. Was heerlijk even zonder kind dineren🤣

9 likes

Heerlijk je hebt gelijk!

3 likes

Ja we gaan dit in november waars ook nog een keertje doen bij een van der Valk hotel. Inderdaad lekker wat borrelen dan in de lobby :sweat_smile:

We waren laatst op een bruiloft en daar was de feestlocatie op 10 minuten loopafstand van het hotel. Familie van ons lieten daar wel hun kindje (1,5 jaar, de eerste :stuck_out_tongue_winking_eye:) in hotel slapen en gingen zelf terug naar het feest. Camera uiteraard wel erop maar dat zou ik toch niet snel doen denk ik. Ik denk dat binnen 2/3 minuten terug zijn mijn max is :sweat_smile:

2 likes

Ja dat laatste zou ik ook doen. Aan de andere kant: ik ken mn kind. Is geen wegloper of iemand die zelf op onderzoek uit zou gaan. Alsnog zijn er andere gevaren natuurlijk

2 likes

Precies dit! Veel honden zijn qua instinct jachtdieren en het is echt gelijk aan katten die muizen/vogeltjes vangen. Staat écht niet gelijk aan bijtincidenten, dat zijn nooit jachthonden en altijd vecht/waakhonden en vaak nog slecht opgevoede dieren ook.

1 like

Ik ken best wat mensen ook die dit doen. Wat moet je anders doen in een hotel, op de gang of in de badkamer zitten, of om 7 uur naar bed gaan?
Ik ga regelmatig met m’n kind naar een Nivonhuis, dat is een groepsaccomodatie met onbekenden (ja jouw worst nightmare).
Maar m’n kind slaapt dan in onze kamer, bijvoorbeeld op de 2e verdieping, terwijl ik beneden zit. Ik heb dan wel een belverbinding via Google. Beeld heb ik nog nooit goed gekregen al is dat idee van @Airy-fairy wel slim (maar m’n kind is 3,5 ik begin niet meer aan beeldbellen). Ik doe de slaapkamer dan ook niet op slot want dat vind ik gevaarlijker. Maargoed ik ben sowieso wat naïef van vertrouwen. Ik was dit weekend met een camperbus weg en dan ga ik ook tegelijk met vriendin plassen en wassen terwijl m’n kind in de bus slaapt.

5 likes

Oeiii ik heb nivon huis even opgezocht en INDERDAAD: my worst nightmare :joy::joy::joy:

Maar fijn om een positief geluid te horen hierover :slight_smile:

4 likes