Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Ik kwam een TikTok tegen van een vader die zijn kind verschoonde (op een matje) op de eettafel en de reacties gaan echt alléén maar over “omg why change a diaper on THE DINNER TABLE WHERE YOU EAT FOOD”

• Ik doe dit ook en het interesseert me echt niet, kun je toch schoonmaken en mijn kind ligt op een matje/aankleedkussen
  • Ik vind dat vies, heb een extra commode oid in de woonkamer staan
  • Ik vind dat vies, loop iedere keer naar de slaapkamer/plaats waar de commode staat

0 stemmers

Maar ik had het ook gemakkelijk vies te vinden want we woonden in een flat toen er luiers gedragen werden.

Hier heeft gewoon 9 maanden lang een verschoonkussennop de eettafel gelegen. Poepluiers deden we wel boven omdat daar de luieremmer stond. Maar ik zie t probleem niet zo. :sweat_smile:

11 likes

Ja dan scheelt het misschien als het de kamer ernaast is, ik heb echt geen zin om elke keer naar boven te lopen.

Vind het nog makkelijker om het op het kookeiland te doen want die is net iets hoger. Moet zeggen (ff afkloppen en nu jinx ik het sowieso) dat we in die 4 maanden nog nooit een ongelukje hebben gehad tijdens het verschonen dus er wordt ook niks vies eigenlijk? En daarna sowieso een doekje erover en klaar.

1 like

In een restaurant of bij iemand anders absoluut niet (heb wel eens bezoek gehad die dat wilde doen met een 2,5-jarig kind), maar bij mezelf en niet in gezelschap deed ik het ook wel, dus misschien een beetje hypocriet. Theoretisch gezien kun je natuurlijk wel extra vaak schoonmaken.

Ja precies die vier stappen extra maken dan niks uit. Wij hadden toen trouwens ook een tafel met zo’n nerf bedenk ik mij nu dus dat zo even schoonmaken viel ook tegen

In het begin lag ze op de eettafel met een aankleedkussen maar omdat het handiger was (om spullen kwijt te kunnen zoals extra kleren, zalf, luiers, …) hebben we een extra commode in de woonkamer gezet. Dus meer voor ons gemak.

Hoeveel uur werk jij (anoniem)?
  • 40 uur
  • 36 uur
  • 32 uur
  • 28 uur
  • Minder dan 28 uur
  • Ik werk niet

0 stemmers

En hoeveel uur werkt jouw partner?
  • 40 uur
  • 36 uur
  • 32 uur
  • 28 uur
  • Minder dan 28 uur
  • ik heb geen partner
  • partner werkt niet

0 stemmers

Wat vond jij zwaarder/minder leuk/vermoeiender. Zowel fysiek als mentaal.

• De laatste week van m’n zwangerschap
  • De eerste week met m’n baby

0 stemmers

3 likes

34 uur

We werken daardoor beide 4 dagen zodat we straks allebei een dag alleen met dochter hebben. M’n man is ook minder gaan werken hiervoor.

Stiekem vond ik beide niet zwaar, heb me fysiek heel goed gevoeld tijdens mn zwangerschap. Enige is dat mn buik steeds meer in de weg zat en dat traplopen niet heel soepel meer ging (echt top om dan in een bovenhuis te boven, haha). In mn kraamweek voelde ik me, ondanks keizersnede, fysiek al stuk mobieler en liep ik soepeler de trap op dan 2 dagen eerder, haha. Daarom zou ik zeggen dat ik me in de kraamweek beter voelde.

2 likes

De eerste week leef je nog zo op adrenaline

4 likes

Ik had best een goede zwangerschap dus dacht het wordt vast alleen maar beter zonder die grote buik. Boy i was wrong. Paar uur slaap per nacht, mega stuwing waardoor ik ook niet kon slapen als mijn baby eindelijk sliep, elke paar uur kolven, pijnlijke hechtingen waardoor ik niet kon bukken, etc.

2 likes

De maagzuur en zure oprispingen in de nacht waren klote, maar het fysieke ongemak na de bevalling door bloedverlies was vele malen zwaarder.
En dan ook nog de zorg van een kleintje erbij.
Paar dagen voor de bevalling zat ik nog op de fiets naar het dorp om boodschappen te doen :joy:

6 likes

Ik heb beide 40 gestemd, maar ik werk 38,7 (parttime) en mijn vriend 55 (fulltime) :sweat_smile::sob:

1 like

Ehm, wow, waar wonen jullie dan?

1 like

Gewoon in Nederland, dit is de CAO universitair medisch centra.

3 likes

Wow echt respect!

Wij werken nu beide 36 uur in 4 dagen & gaan beide 3.5 dag werken zodra de baby er is en zelfs dat vind ik al best veel voelen qua alles in life haha.

1 like

Ik voelde me de dag na de bevalling gelijk al 10000x beter dan ooit in de bijna 38 weken daarvoor. Wat een hel was die zwangerschap zeg, dat kon geen wakkere newborn of borstvoedingsprobleem of hechting overtreffen. Ben echt heel dankbaar en gelukkig dat deze zwangerschap top is maar vrees daardoor wel voor de kraamtijd :grimacing:

4 likes

Ik had tot het einde een hele fijne/makkelijke zwangerschap dus toen hij eindelijk geboren was (week over tijd zelfs) begonnen de zorgen pas haha. en was zelf ook flink gehavend door de keizersnede en borstvoeding die niet op gang kwam.

3 likes

Ik kan niet kiezen, waren voor mij allebei de hel :sob: maar in de eerste week had ik iig mn baby om te knuffelen dus die heeft een klein streepje voor :joy:

3 likes